Vertailevatko teillä omat vanhemmat tekemisiään
siihen mitä te teette?
Minun äitini on saanut jostain päähänsä, että hän on ollut maailman täydellisin äiti. Hän nalkuttaa yötä päivää kaikesta lapsiini liittyvästä.
Minä taas muistan asiat ihan toisin. Olin keskimmäinen lapsi, jota ei juuri edes huomattu ja jolle tämä äitikulta 16-vuotiaana sanoi, että nyt pitäisi muuttaa jo kotoa.
Hampaita ei pesty, läksyjä tai koulunkäyntiä ei valvottu ja 10-vuotiaana lähetettiin kulkemaan naapurikaupunkiin itsekseen kouluun - koulupäivä alkoi 6.30 kun lähdin umpihankeen tarpomaan kohti bussipysäkkiä.
Nyt kuulemma minulla on ollut täydellinen lapsuus, josta huolimatta olen kuulemma surkea äiti...
Kommentit (3)
Niin se aika kultaa muistot ja kaikki tehtiin ennen toisin ja OIKEIN! Tosin muuttaa puheitaan aina sen mukaan jos kyse onkin jostain muusta henkilöstä kuin minusta. Silloin kun itse jouduin vauvan kanssa valvomaan niin hän ei itse ollut joutunut koskaan mutta sitten ku miniä joutui valvomaan yhtäkkiä muistuikin mieleen että niin hänkin joutui. Liekö tahallista kiusaamista vain.
häiritsee pikku-veljeni, joka on 11 v minua nuorempi. On hänelle jo syöttänyt niin paljon pajunköyttä, että ei enää ko nauretaan niille jutuille ;)
Esim. minä en tuonut koskaan alle 8 kokeita kotiin, minä ja isoveli ei koskaan tapeltu jne.
muttei tolla ap:n kuvaamalla tavalla.
Saattavat esim. todeta, että tutulta kuulostaa, ihan kuin meillä 70/80-luvulla, kun kerron jostain perhe-elämääni liittyvästä asiasta. Tai että "Tuo vaihe oli munkin mielestä tosi ihana/rankka/ärsyttävä/helppo.".