Miten täydellinen naisen pitää olla?
Netin keskusteluja lukiessa saa kuvan, että miehen vaatimukset haluttavalle naiselle ovat aika lähellä täydellisyyttä ja muunlaisiin naisiin vain tyydytään, kun ei sitä täydellistä naista useimmille löydy. Onko se näin? Onko vähemmän kuin täydellisen naisen siis aivan turha haaveilla parisuhteesta, jossa mies aidosti haluaisi olla ja myös aidosti haluaisi naista, onko meidän vain tyydyttävä olemaan väline, koska miehen pitää päästä tyhjentäytymään, mutta oikean parisuhteen voi saada vain kaunis nainen? Miten rumasti te sitten oikein ajattelette meistä ei-niin-täydellisistä kumppaneistanne? Jos olisit epätäydellinen nainen, aloittaisitko suhteen miehen kanssa vai olisiko järkevämpää olla yksin?
Itse olen siis päätynyt olemaan yksin, koska minun kohdallani ei ole kyse mistään ihan pienistä kauneusvirheistä, enkä tosiaan halua jonkun miehen kirjoittavan netissä(ajattelevan) minusta niin, kuin täältä saa lukea, mutta päteekö sama myös ns. tavisnaiseen? Onko miehen mahdotonta tykätä ihan tavallisesta naisesta?
Kommentit (18)
ne "pissikset" (miten halventava nimitys naiselle tai nuorelle tytölle) ovat ihan samanlaisia naisia ja tyttöjä kuin tavallisemmankin näköiset naiset. Miten voi olla noin ahdasmielisiä käsityksiä, miksi ei voi ottaa jokaista ihmistä yksilönä ja tehdä ne johtopäätöksensä jonkun muun kuin sen ulkonäön perusteella. Eli vain ruma nainen kelpaa vaimoksi ja pissis seksiin. Miten voi olla madonna-huora-jaottelu vielä näin voimissaan Suomessa vuonna 2012?
Se on sen sijaan hyvä jos vaimon rumentuminen ymmärretään, vaikka ihan kaikkien mielestä se, että ihminen vanhenee ei välttämättä rumennakaan.
Onko naisen ihan mahdotonta tykätä tavallisesta miehestä? Netin keskusteluja lukiessa saa kuvan, että kaikki haluaisivat 190cm rotevan sijoituspankkiiren, ja muunlaisiin vaan tyydytään kun sitä täydellistä ei useimmille löydy. Onko miesten vain tyydyttävä olemaan elättäjä ja säätö, ja parisuhteeseen pääsevät vain alfat? Miten rumasti te naiset oikein ajattelette "meistä" (en kuulu meihin, sori) ei niin täydellisistä kumppaneistanne? Jos olisit epätäydellinen mies, aloittaisitko suhteen naisen kanssa vai olisiko järkevämpää olla yksin? Onko naisen mahdotonta tykätä ihan tavallisesta miehestä?
Vastaa noihin ja mieti.
Minun vastaukseni kysytyssä järjestyksessä:
On ja ei. Täydellinen olisi kiva, mutta kyllä kai sitä jossain määrin aina "tyytyy" ja hyväksyy tietyt viat, vaikka ei niistä varsinaisesti pidäkkään. Myöntää sen itselleen tai ei. Tosin eipä kukaan itsekkään ole täydellinen.
-.-. Ei ole tyydyttävä olemaan väline, jos et sitä itse halua. Tosin voi olla vaikea saada esteettisesti viehättävää miestä josset itse ole esteettisesti viehättävä nainen.
Mitä väliä sillä loppupelissä on, mitä joku ajattelee sinusta? Itse en yhdenillan hoitoja paljoa ajattele jos ovat olleet huonoja, josseivät niin ajattelen saisiko lisää. Ihmiset ajattelevat toisia ihmisiä todella paljon vähemmän kuin luulet. Harva ihminen mielessään jaksaa loputtomasti miettiä kuinka huono joku on jossain.. Mitä siitä hyötyy?
Kaikki olemme epätäydellsiä. Korjaisin tosin ensin itseluottamukseni, jotta normaali suhde olisi mahdollinen. Täältä palstalta luet hyvin valikoituneen ajatuksia. Foorumin ajattelu ei edusta keskimääräistä suomalaista ajattelua. Lue tilastotiedettä.
Ei missään nimessä ole. Ei yhtään sen mahdottomampaa kun naisen tykätä ei niin täydellisestä miehestä. Ei kukaan ole täydellinen ja minustakin puuttuvat virheet.
ja tanssimaan, vaikka olen ihan tavallinen nainen. Ehkä iloinen olemukseni ja suora ryhtini (josta saan usein palautetta) vetää puoleensa. En juuri meikkaa kuin laittamalla joskus ripsiväriä, en edes omista muita meikkejä. Kelpaan itselleni näin, enkä vertaa olemustani muihin naisiin. Siinä kai se juju piileekin, kun on sinut itsensä kanssa.
...mutta ilman kykyä tuntea rakkautta. Ajattele itse, miltä se sinunkin miehesi näyttäisi, jos et rakastaisi häntä ja näkisi häntä sen takia epärealistisesti. Mies näkee jokaikisen pienen virheen ja myös kokee sen henkilökohtaisena loukkauksena, koska jokainen mies ajattelee, että juuri hän olisi ansainnut täydellisen naisen.
Jos et ole korkeintaan 25 ja täydellisen kaunis, olet miehellesi pelkkä tyydytysväline, koska hän ei parempaakaan saa.
Näkeehän sen täältäkin, miten rumasti miehet puhuu tavallisista naisista. Joten kyllä, on täysin mahdotonta, että mies tykkäisi tavallisesta naisesta.
...mutta ilman kykyä tuntea rakkautta. Ajattele itse, miltä se sinunkin miehesi näyttäisi, jos et rakastaisi häntä ja näkisi häntä sen takia epärealistisesti. Mies näkee jokaikisen pienen virheen ja myös kokee sen henkilökohtaisena loukkauksena, koska jokainen mies ajattelee, että juuri hän olisi ansainnut täydellisen naisen.
Jos et ole korkeintaan 25 ja täydellisen kaunis, olet miehellesi pelkkä tyydytysväline, koska hän ei parempaakaan saa.
Näkeehän sen täältäkin, miten rumasti miehet puhuu tavallisista naisista. Joten kyllä, on täysin mahdotonta, että mies tykkäisi tavallisesta naisesta.
Naiset näkevät puolisonsa kauniimpina kuin ovatkaan juuri sen rakkauden takia. Sellaisia miehiäkin kyllä on, mutta vähemmän.
Jokainen mies ja nainen "tyytyy" kumppaniinsa, oli kyseessä kuka tahansa.
Nro. 7 viestissä ei ole minkäänlaista totuutta.
Netin keskusteluja lukiessa saa kuvan, että miehen vaatimukset haluttavalle naiselle ovat aika lähellä täydellisyyttä ja muunlaisiin naisiin vain tyydytään, kun ei sitä täydellistä naista useimmille löydy. Onko se näin? Onko vähemmän kuin täydellisen naisen siis aivan turha haaveilla parisuhteesta, jossa mies aidosti haluaisi olla ja myös aidosti haluaisi naista, onko meidän vain tyydyttävä olemaan väline, koska miehen pitää päästä tyhjentäytymään, mutta oikean parisuhteen voi saada vain kaunis nainen? Miten rumasti te sitten oikein ajattelette meistä ei-niin-täydellisistä kumppaneistanne? Jos olisit epätäydellinen nainen, aloittaisitko suhteen miehen kanssa vai olisiko järkevämpää olla yksin?
Itse olen siis päätynyt olemaan yksin, koska minun kohdallani ei ole kyse mistään ihan pienistä kauneusvirheistä, enkä tosiaan halua jonkun miehen kirjoittavan netissä(ajattelevan) minusta niin, kuin täältä saa lukea, mutta päteekö sama myös ns. tavisnaiseen? Onko miehen mahdotonta tykätä ihan tavallisesta naisesta?
Mutta minun kriteerit on seuraavanlainen. Ihan tavallinen nainen jonka ei tarvitse kokoajan katsoa peilistä onko hiukset hyvin,onko kynsi lohjennut, jatkuvasti laittamassa kynsilakkoja, ja kokoajan pakkelit naamassa, eli lutteloin ihannenaisen piirteet.
-Käy töissä (ei väliä mitä työtä tekee)
-pitää koti siistinä mahdollisuuksien mukaan
-Jos on omakotitalo jos vähän auttaisi puutarhan hoidossa, ja muutenkin pihatoissä
-pitäisi kunnostaan huolta
-olisi peto sängyssä
-ulkonäkö olisi plussaa mutta ei välttämättä jos kunnostaan ja linjoistaan pitäisi huolta.
Voiko tässä muuta vaatia???.
Jokainen mies ja nainen "tyytyy" kumppaniinsa, oli kyseessä kuka tahansa.
Nro. 7 viestissä ei ole minkäänlaista totuutta.
en minä ainakaan tyydy. Olen ikionnellinen, että minulla on niin hyvä mies kuin on. Minusta hän pesee lähes joka asiassa kaikki muut miehet mennen tullen ja rakastan häntä palavasti. Yhdessä ollaan oltu jo 15 vuotta. En tiedä tajuaako kukaan muu nainen millainen aarre mulla on kotona, mutta sepä ei haittaa. Saan pitää itselläni, ei puoliso ole mikään statussymboli.
Netin keskusteluja lukiessa saa kuvan, että miehen vaatimukset haluttavalle naiselle ovat aika lähellä täydellisyyttä ja muunlaisiin naisiin vain tyydytään, kun ei sitä täydellistä naista useimmille löydy. Onko se näin? Onko vähemmän kuin täydellisen naisen siis aivan turha haaveilla parisuhteesta, jossa mies aidosti haluaisi olla ja myös aidosti haluaisi naista, onko meidän vain tyydyttävä olemaan väline, koska miehen pitää päästä tyhjentäytymään, mutta oikean parisuhteen voi saada vain kaunis nainen? Miten rumasti te sitten oikein ajattelette meistä ei-niin-täydellisistä kumppaneistanne? Jos olisit epätäydellinen nainen, aloittaisitko suhteen miehen kanssa vai olisiko järkevämpää olla yksin? Itse olen siis päätynyt olemaan yksin, koska minun kohdallani ei ole kyse mistään ihan pienistä kauneusvirheistä, enkä tosiaan halua jonkun miehen kirjoittavan netissä(ajattelevan) minusta niin, kuin täältä saa lukea, mutta päteekö sama myös ns. tavisnaiseen? Onko miehen mahdotonta tykätä ihan tavallisesta naisesta?
Täydellisiä naisia on paljon. Ihan tavalliselle miehelle, jollainen itsekin olen, olisivat täydellisen naisen kriteerit esimerkiksi seuraavanlaisia:
- iloisuus ja elämänmyönteinen asenne ylipäätään;
- itsetunto kohdallaan, jaksaa olla itsensä kanssa;
- mukava keskustelukumppani;
- läheisyydestä pitävä, suht' ymmärtäväinen;
- normaalit elintavat: ei deekuile, tupakoi ketjussa, ahmi jatkuvasti, tuhlaa kaikkia rahoja hetkessä, käy töissä, hygienia kunnossa, osallistuu yhteisiin kotitöihin;
- pitää seksistä ja haluaa kanssani säännöllistä rakkauselämää, hellää rakastelua, pitää minua hyvänä seksikumppanina;
- harrastaa tai pitää edes joistakin samoista asioista kuin minä;
- jaksaa olla uskollinen
Tuossa listassa on naisen täydellisyyttä meille tavallisille miehille ihan kerrakseen.
Ulkonäön osalta täydellisiä naisia on yhtä monta kuin on miestäkin. Jotkut tykkää laihoista, toiset tukevista jne. Kaveriporukan saunajuttujen perusteella moni miehistä viehättyy erikoisistakin asioista:
- voimakkaasti riippuvista rinnoista;
- pitkästä sekaisesta tukasta, kampaamattomasta;
- voimakkaasta karvoituksesta;
- isoista, törröttävistä nänneistä;
- ruttuisista häpyhuulista;
- suuresta, kyömystä nenästä;
- itseään huomattavasti pidemmistä naisista;
- luomista ja syntymämerkeistä kasvoissa;
- suurista etuhampaista;
JNE.
Piirteet, jotka ovat erikoisia tai jopa "rumia" naisten mielestä, voivat esimerkiksi kiihottaa tai muuten tuntua vastustamattomilta joistakin miehistä.
Jokaisessa on jotain vikaa, mutta ainakin itselleni hyvä suun ja alapään hygienia (esim. posliini) ja oikea asenne kompensoivat jonkin verran ulkonäköä. Älytöntä tankkia ei kuitenkaan voi edes katsoa.
- älykäs ja fiksu
- rehellinen, avoin, suora
- ei tolkuttoman lihava (BMI 30 = no go, 25 = laihduttaisitko ja kuntoilisitko kanssani kultaseni)
- kauniit kasvot ovat eduksi, tavalliset menee
- pitää huolta itsestään
- tarttuu asioihin ja tekee pois, ei jätä levälleen ja valita että ovat tekemättä
- sängyssä pitäisi toki sujua normaalisti, hyvä itsetunto auttaisi asiaa
Hidas, negatiivinen, täysin epälooginen, huomattavan lihava, vahvasti haiseva suu, itsetunto ja -kunnioitus maanraossa, tällaiset asiat ovat turn off.
Täydellinen on kai sellainen, jossa ei ole mitään huomautettavaa millään tavalla tarkasteltuna. Jos ei ole täydellinen, niin sitten ei ole. Jos kynsi on lohjennut, ei ole täydellinen. Jos nelikymppisellä naisella on muutama harmaa hius, hänkään ei ole täydellinen...
Kyllä. Elämässä joutuu tyytymään. Itse seurustelin lyhyen ajan ulkonäöltään erittäin houkuttelevan naisen kanssa. Hän oli melko lapsellinen ja itsekäskin. Se täydellisyydestä. Olin kyllä syvästi rakastunut, mutta lopulta jouduin tyytymään siihenkin, että suhde jäi melko lyhyeksi. Olin varmaan liian huono mies...
Jos kerran on tyydyttävä siihen, mitä on mahdollisuus saada, niin mitä se sitten on? Voin luetella omalta osaltani joitakin asioita:
-suoranainen lihavuus
-kohtuuton alkoholinkäyttö ja tupakointi
-kapeakatseinen moraalinen ja poliittinen ajattelu
-ylenpalttinen vaivannäkö ja rahankäyttö ulkonäön ja pukeutumisen vuoksi
-saippuaoopperariippuvuus
-ylimielinen käytös.
Viime kädessä en kuitenkaan osaa määritellä, millainen nainen saa tai ei saa huomiotani. Tähän voisi vetää mukaa keskustelun feromoneista, kaikenlaisista puolitiedostamattomista odotuksista tai traumoista jne. Oikeastaan minun on helpompi kertoa, millainen nainen todennäköisimmin saa minut innostumaan:
-keskustelutaitoinen, kohtelias ja harkitsevainen (ai pahus. nää olikin miesten ominaisuuksia...)
-normaalipainoinen
-tilanteeseen nähden asiallisesti pukeutunut
-hallinnantarpeeltaan maltillinen ja luonteeltaan pikemminkin suurpiirteinen kuin pikkutarkka
Nais- ja työasioissa vallitsee mielestäni tietynlainen paradoksi: kun lakkaa asettamasta liian tiukkoja vaatimuksia, moninkertaistaa mahdollisuutensa positiiviseen yllättymiseen.
Täydellinen on kai sellainen, jossa ei ole mitään huomautettavaa millään tavalla tarkasteltuna. Jos ei ole täydellinen, niin sitten ei ole. Jos kynsi on lohjennut, ei ole täydellinen. Jos nelikymppisellä naisella on muutama harmaa hius, hänkään ei ole täydellinen...
Kyllä. Elämässä joutuu tyytymään. Itse seurustelin lyhyen ajan ulkonäöltään erittäin houkuttelevan naisen kanssa. Hän oli melko lapsellinen ja itsekäskin. Se täydellisyydestä. Olin kyllä syvästi rakastunut, mutta lopulta jouduin tyytymään siihenkin, että suhde jäi melko lyhyeksi. Olin varmaan liian huono mies...
Jos kerran on tyydyttävä siihen, mitä on mahdollisuus saada, niin mitä se sitten on? Voin luetella omalta osaltani joitakin asioita:
-suoranainen lihavuus
-ylimielinen käytös.Viime kädessä en kuitenkaan osaa määritellä, millainen nainen saa tai ei saa huomiotani. Tähän voisi vetää mukaa keskustelun feromoneista, kaikenlaisista puolitiedostamattomista odotuksista tai traumoista jne. Oikeastaan minun on helpompi kertoa, millainen nainen todennäköisimmin saa minut innostumaan:
-keskustelutaitoinen, kohtelias ja harkitsevainen (ai pahus. nää olikin miesten ominaisuuksia...)
-normaalipainoinen
-tilanteeseen nähden asiallisesti pukeutunut
-hallinnantarpeeltaan maltillinen ja luonteeltaan pikemminkin suurpiirteinen kuin pikkutarkkaNais- ja työasioissa vallitsee mielestäni tietynlainen paradoksi: kun lakkaa asettamasta liian tiukkoja vaatimuksia, moninkertaistaa mahdollisuutensa positiiviseen yllättymiseen.
Luotaantyöntäviä ominaisuuksia:
-suoranainen lihavuus
-ylimielinen käytös.
kuin Virolainen, sinisilmäinen kuin Ruotsalainen. ( täydellistä)
että naisen tulee olla juuri niin täydellinen, että hän itse kokee olevansa riittävän viehättävä.
Siinä ei auta miehen mielipiteet, vaikka mies kuinka muna pystyssä ja pallo otsassa vonkaisi, jos rouva epätäydellinen kokee olevansa lihava ja epäviehättävä.
Jos suun ja alapään hygienia (ja hygienia ylipäänsä) on kunnossa eikä nainen ole tolkuttoman ylipainoinen se "vika" löytyy yleensä naisen korvien välistä jos on löytyäkseen.
Suomalainen nainen on kaunis kun viitsii huolehtia itsestään ja haluttava kun pystyy arvostamaan miestä.
Kyllä sitä pitkään parisuhteeseen etsitään erilaisia ominaisuuksia omaava nainen kuin ns. hauskanpitosuhteeseen mikä ei tietysti estä sitä, etteikö siihenkin voisi rakastua.
Olet kyllä ap. hukassa, jos luulet tavismiehen kriteeri täydelliselle naiselle on "kauneus".
Tietysti joku osa miehistä on niin huonolla itsetunnolla varustettuja, että varmasti se nukkenainen on se ihanne, mutta tuntuuhan olevan näitä pissis-tyyppisiä tyttöjä ja naisia, jotka arvostavat eri asioita kuin "tavisnaiset".
Esim muotitietoisuus ja itsestään huolen pito kauneuden saralla eivät ole naisella huono puoli, jos on tuon lisäksi muutakin, riittävästi itsetuntoa, järkeä ja sielua. Mutta yksinomaisina ominaisuuksina nämä peiliin katsojat hmmm. kauniisti sanottuna onhan niillekin siis ottajansa.
En kyllä ole ollut huolissani siitä, että vaimo on rumentunut, rupsahtanut, lihonut, suonikohjun alutkin taitavat löytyä.
Tosielämässä aina välillä olen "onneton" hänen pahantuulisuutensa, väsymyksensä takia ja että meillä on eri näkemys ja eri tahtotila kassintyhjennys-osaston määristä ja laaduista.