Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

keltarauhashormoni /sisätutkimus

Vierailija
03.06.2012 |

hei! olen siis 15v. neitsyt, ja minulla on kesällä viikon matka, ja minulla on nyt juuri ollut menkat tällä viikolla, ja matka olisi n. tasan kuukauden kuluttua. eli jos menkat tulevat silloin (on joskus melko epäsäännölliset, joskus tosi säännölliset), niin ne pitäisi saada siirretyä. ja eikös vaan että se käy keltarauhashormonien tms. avulla? ja itse kysymys tässä oli se, että miten saan hommattua ne siirtopillerit, ja tehdäänkö silloin sisätutkimusta ?:)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin siirtää menkkoja yo-kirjoitusten takia ja juu, olin neitsyt. Ei tehty sisätutkimusta. Ei sellaista tarvita. Jos lääkäri sitä edellyttää (en usko), kysy perusteluita (niitä ei ole). Lääkäri kysyy sinulta kierron pituudesta, säännöllisyydestä, terveydentilastasi yleensä. Haluaa varmistaa, ettei sinulla ole taipumusta joihinkin sairauksiin. Resepti kouraan ja menoksi. Hyvää lomamatkaa!

Vierailija
2/5 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

okei kiitos tosi paljon:) mut viel pari kysymystä eli minne lääkärille menisin? niinkun että tuossa on tollainen pieni terveyskeskus niin riittääkö se jos sieltä varaa ajan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sieltä voi olla vaikeaa saada nopeaa aikaa. Jollain paikkakunnilla on viikkojen jonot. Voit myös mennä yksityiselle, maksaa tietty enemmän. Kun varaat, voit kertoa syyn. Tähän ei tarvita erikoislääkäriä eli gynekologia, vaan ihan yleislääkäri riittää. Mutta kysy ensin terveyskeskuksesta. Voit ehkä saada reseptin jopa terveydenhoitajan kautta.

Vierailija
4/5 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja VIELÄ 1 kysymys:D eli kun tosiaan joskus mul on toi kierto ihan säännöllinen (esim. edellinen oli 1.5-8.5 ja seuraava alkoi 28.5), mutta ovat usein melko epäsäännölliset, joten jos menkat vaikkapa viivästyisivät taas (josta ei taas voi olla varma), tai alkaisivat aikaisemmin kuin yleensä niin mitä teen siinä vaiheessa, kun ei tavallaan ole mitään tarkkaa päivää milloin ne alkaisivat, ja voivathan ne jopa jäädä välistä. eli jos minulla ei vaikka tulisikaan menkkoja siihen aikaan kuin pitäisi, niin onko siitä haittaa vaikka silloin söisi niitä pillereitä ?

Vierailija
5/5 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... siis tavallaan varmuudeksi siihen, että ne ei tulisi sen matkan aikaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän