Mikähän mun vatsassa on vialla? Sisältää kakkajuttuja :(
Aamuisin toimii ihan normaalisti, joskin melko vikkelään on vessaan mentävä. Sitten rauhoittuu, mutta ensimmäisen aterian jälkeen se kouristelee ja on kiire vessaan, jossa sitten istunkin usein. Löysää, pahanhajuista mönjää ja välillä kirkasta vertakin. Pöntöltä ei oikein voi nousta poiskaan, kun tuntuu että heti pitää istua uudestaan. Niin kauan kun en syö mitään, vatsa on ok. Mua kammottaa ajatus jostain mahantähystyksistä, syövästä ym. apua. Vatsaa turvottaakin.
Kommentit (7)
oireita hoitamattomassa keliakiassa. Paitsi ei ollut veristä kakkaa. Aamulla kun lähdin liikkeelle, tuli kamala kiire vessaan tyhjentämään vatsa, samaten lounaan jälkeen heti vessaan. Turvotusta oli myös ja monia muita oireita.
Kyseessä ei siis välttämättä ole keliakiaa "vakavampaa" mutta lääkäriin sinun on joka tapauksesa mentävä. Vatsalaukun tähystystä ei kannata pelätä - ei se mukava kokemus ole, mutta ei millään tavalla kivuliaskaan ja ohi 10 minuutissa.
Keliakian oireista saat paremmin tietoa keliakialiiton kotisivuilta.
todettiin mulla samoilla oireilla. Pyydä lähete labraan ja kolonoskopiaan. Se ei ole niin ikävää kuin sanotaan. Saat lääkkeet, joilla asian saa kuntoon. Ja toimi heti, toi on kiusallinen vaiva.
Keliakian oireet kyllä aika selvästi. Kokeilen ensin auttaako ruokavalio. Onko vinkkejä? Nimim ap, joka rakastaa leipää, perunaa, pastaa :(
Ja divertikkeleitä on puolella suomalaisista.
Keliakian oireet kyllä aika selvästi. Kokeilen ensin auttaako ruokavalio. Onko vinkkejä? Nimim ap, joka rakastaa leipää, perunaa, pastaa :(
ei ole kotimainen vilja.
Meinaan vaan, että voisitko ikinä antaa itsellesi anteeksi, jos sinulla olisikin joku vakava sairaus (vaikka syöpä) ja koska olisit vitkutellut liian kauan lääkäriin menon kanssa, sitä ei voitaisi enää hoitaa?
Ehkä joku ruoka-aineallergia? Käy lääkärissä!