kaveri nauroi päinnaamaa kun kerroin että nukutan lapsen
kerroin että meillä on tällä hetkellä aikamoinen iltashow kun nukutan 1,5v ja samaan aikaan vauvalla 4kk on iltaitkut meneillään. kaveri sanoi että 'mitäh ootko opettanu lapsen niin ettei nukahda itsekseen!' siis mitä ihmettä? eikös se ole niinpäin että ne nimenomaan opetetaan nukahtamaan itsekseen eikä niin että opetetaan nukahtamaan äidin vieressä! :O
Kommentit (11)
joko viereen tai itsekseen, valintoja siis
Käske sen kaveris nauramaan päin naamaan sitten huomattavasti useammillekin, kun meitä nukuttajia varmaan on aika paljon. Minä tarjoan mielelläni lapselleni (4v) iltaisin turvallisen yhteisen ajan nukahtamiselle, en halua jättää huutamaan yksin ja odottamaan unta. Kukin tavallaan ja lapset on erilaisia, jos tätä nyt ei joku vielä tiedä.
ole jättää pientä lasta yksin nukahtamaan. ei mikään muukaan eläin niin tee, ei tulisi kuuloonkaan.
Lapset on pantu nukkumaan omaan sänkyyn ja ovat nukahtaneet itse nukuttamatta.
Olen antanut päivisin yksilöllistä aikaa sen verran paljon, että ei ole tarvinnut liittää sitä nukuttamiseen vaan lapset ovat saaneet nukahtaa rauhassa.
ole jättää pientä lasta yksin nukahtamaan. ei mikään muukaan eläin niin tee, ei tulisi kuuloonkaan.
Miksi häiritä lasta kun hän nukahtaa. En ole koskaan ymmärtänyt koko käsitettä nukuttaminen. Ihminen nukahtaa kun väsyttää.
Pesut ja pisut ja pusut ja nukkumaan. Ei ole nukuttamisia tarvittu.
Niinkuin joku tuossa sanoikin, toisilta lapsilta se itsekseen nukahtaminen tulee luonnostaan eivätkä voi sietää mitään heijailuja ym. Toiset lapset tarvitsevat vanhemman tukea nukahtamiseen, ja yksinjättäminen saa ne vain rauhattomiksi. Vasta pari-kolmevuotiaasta alkaen voi oikeasti opettaa, sitä nuoremman kohdalla kyse on ehdollistamisesta. Ja onko se hyväksi lapselle, onkin sitten jo toinen juttu...
Uskomatonta soopaa. Mulla 2 poikaa, molemmat ovat jättäneet yösyömisen 2kk;n ikäisenä (mikä valitettavasti vaikutti maidon tuloon) ja alkaneet nukkua yöt läpeensä. Koskaan ei ole nukutettu. Sänkyyn vaan, hyvät yöt, pusut ja peittelyt ja zZZZZz....
Nyt ovat 6v ja 8v ja nukkuvat molemmat omissa huoneissaan rauhallisesti koko yön.
Nukahtavat iltaisin vähän klo 21 jälkeen ja arkisin joudun heidät herättämään, viikonloppuisin nukkuvat sitten nuorempi vähintään 9 ja vanhmepi 10-11 aamulla, joten aika helpolla ollaan me vanhemmat tässä asiassa päästy.
Ilmeisesti jotkut vaan on siunattu hyvillä unenlahjoilla :)
Lapset on erilaisia. Toiset nukahtavat, kun ovat väsyneitä ja laskee sänkyyn.
Toiset tarvitsevat taputtelua ja heijausta.
Meillä tyttö nukahti itse 4kk iästä, mutta 10kk eroahdistuksen alettua nukahti vain niin että piti minua kädestä.. Sekin meni ohi ja nyt taas nukahtaa itse. Tosin olen aina huoneessa kun nukahtaa.. Se vaan on niin suloista kun pikkuinen matkaa tuhisten höyhensaarille.
Meillä vauva nukkui viiden kk:n ikään minun vieressä ja esikoinen isän viekussa eri huoneessa... Toimi meillä, onkpo teillä mahdollista yrittää?
jokaisella meistä on erilainen temperamentti.
Meillä on vauva nukahtanut 3-kk:n iästä lähtien itsekseen kun yöimetykset jäivät pois. Iltatoimet, lapsi sänkyyn ja valot pois. Se tuli luonnollisena rutiinina, en edes ajatellut mitään opettelua suuntaan tai toiseen. Nyt lapsi on 2,5-vuotias, ja pieniä huonompia kausia lukuun ottamatta nukahtanut aina minuuteissa kun on hyvät yöt sanottu..