Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Punaisia läiskiä suun ympärillä 7,5 kk:lla?

22.11.2005 |

Onko muilla vastaavaa?Läiskät vaikuttavat mielestäni ruoka-allergia reaktiolta ei niinkään ihon kuivumiselta pakkasella.Kokemuksia kiitos...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen arvellut sen johtuvan erittäin runsaasta kuolaamisesta yhdistettynä tutin imemiseen. Tutin ja ihon väliin kun jää kuolaa, niin ei ihme että iho ärtyy. Lisäksi pakkanen ja kuiva huoneilma saattaa ärsyttää ihoa.

Itsekin epäilin ensin allergiaa mutta enemmän kallistun kyllä tuohon kuola-tutti-juttuun. Olen rasvannut ihoa perusvoiteella sekä joskus hydrokortisonillakin (1%) neuvolan ohjeiden mukaan.

Meillä on muuten ns. yötutti eli sellainen jossa ei varsinaisesti ole sitä isoa muoviosaa joka painaisi suun ympärystää mutta olemme todenneet itse tuttiosan huonommaksi kuin normaaleissa tuteissa.

Vierailija
2/2 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy myös meiltä. Ensin epäilin myöskin allergiaa jollekin ruoka-aineelle, mutta reaktion ollessa kuitenkin satunnainen, en usko sen sitä olevan. Poika on muuten kyllä allergikko ja iho on herkkä, joten luultavasti näpyt/läiskät johtuvat osittain juuri tuosta herkkyydestä. Syödessään sormiruokaa läiskiä joskus ilmaantuu (joskus ei) tökkiessään suun ympärystä esim. maissinaksuilla.. Niitä siis tulee ja menee! Pyyhin suun ruokailun jälkeen aina ennen talouspaperilla, mutta nyt kun vaihdoin sen sideharsoon, niin ihokin on paljon parempi! Sekin siis saattoi ärsyttää ihoa!

Jos epäilet kuitenkin jotain ruoka-aineallergiaa, toista kokeilu ja jos reaktio uusii, niin vältä kokonaan tai pidä ainakin pitkä tauko! Allergialääkärin ohjeen mukaan meillä kasvojen ohutta ihoa rasvataan 0,5%:lla kortisonilla eli 1%:n laimennetaan perusrasvalla 1:1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla