Onko Guess-laukku mielestäsi ns. merkkilaukku?
Kommentit (37)
siis ainakaan laatumerkki! Guess on jenkkien henkkamaukka-kamaa mutta siis luonnollisesti jokaisen wt-mamman märkä uni...
Mitä merkitsee ns. merkkituotteen ostaminen? Saako se erottumaan muusta joukosta, vahvistaako se itsetuntoa, jolloin voi olla täydemmin oma itsesi? Merkkituotteet ovat enemmänkin mielikuvien tulosta, jonka ovat saaneet aikaan markkinointi ja ns. kuuluisat ihmiset. Merkkituotteet ovat kalliita ja siksi ”hienoja”. Jos kaikki voisivat ostaa niitä, ne menettäisivät psykologisen arvonsa. Jäljelle jäisi vain niiden aineellinen arvo, joka on todennäköisesti murto-osa maksetusta hinnasta. Kulutusyhteiskunta pysyy pystyssä siksi, että itsensä löytäminen tavaroiden avulla ei onnistu, tyytyväisyys on lyhytaikaista, joten on pakko ostaa ja kuluttaa lisää.
luulenpa että moni tänne kirjoitteleva ei ajattele asiaa sen kummemmin, mielummin maksaa itsensä kipeeksi ostamalla noita merkkituotteita. Osa yrittää päästä muita näkuvämpään asemaan ostamalla feikki merkkituotteita. Toivon todella että merkkituotteet kokevat inflaation jolloin niiden käytöllä ei ole enää merkitystä. :)
Materiaalit sen jo kertovat. Ovat tekonahkaa, rumaa sellaista. Oikeat merkkilaukut ovat aitoa nahkaa.
Materiaalit sen jo kertovat. Ovat tekonahkaa, rumaa sellaista. Oikeat merkkilaukut ovat aitoa nahkaa.
merkkilaukut kuten vuitton voivat olla myös kangasta (canvas) katsopa netistä vaikkapa malli nimeltä Speedy 30. Plus muut mallit.
merkkilaukut kuten vuitton voivat olla myös kangasta (canvas) katsopa netistä vaikkapa malli nimeltä Speedy 30. Plus muut mallit.
Oikeastaan arvasin, että joku tuohon tarrautuu mutta en jaksanut ipadilla näpytellä enempää. Lyhyesti: kaikilla merkeillä on parempia ja huonompia malleja, mutta guessilla ne paremmatkin ovat huonompia kuin oikeiden merkkilaukkujen huonot
Guessilläkin on monenlaisia laukkuja. Samalla tavalla merkkituotteita kuin Coach, Hilfiger, Longchamp, Korse. Mutta eihän se mikään Hermes ole. Eikä moni muukaan, Vuittonit ja Mulberrytkin ovat enemmän tätä Guessin tasoa kuin Hermesiä.
Johan se kertoo jotakin siitä, kun kaikki tuntee sen juuri nimenomaan merkin kuultuaan.
Erikseen on sitten ne kopiot, joilla ei ole omaa merkkiä.
Miettikää samaa lääkkeiden kohdalla, sielläkin on ne kalliit alkup. tuotemerkit ja sitten halvemmat kopiot.
Merkkituotteita on sitten eri makuun, mutta ei se tee merkistä olematonta, jos ei siitä itse pidä.
josta en hevillä luopuisi. Guess tekee paljon erilaisia laukkuja. Osa on mun makuun, osa ei. Kuten en voi sietää Vuittonin monogrammi laukkuja. Ne on ihan kamalia. Sen sijaan Pradalla on paljon kivoja. Ja monella muulla. Kyllä laukku ja sen merkin arvostus on ihan yksittäistapauksesta kiinni.
ainakin
Luis Vuitton, Longchamp,
Täällä mammat listaa merkkilaukkuja. LOuis Vuitton väärin kirjoitettuna, Huutiksesta ostettu Longchamp ja muita ei sitten tiedetäkään :D
Mielikuvistahan tässä on tosiaan pitkälle kyse niin en tiedä miksi kinastella asiasta. Sama jos puhuttaisiin mikä ruoka olisi fiiniä tarjottavaa jossakin tietyssä tilaisuudessa niin jakaisi mielipiteitä taas suuntaan jos toiseen.
Mulla Longchampin laukut on enemmän sellaseen rentoon menoon. Käyn kaupassa tai lasten kanssa kävelyretkelle johohonkin. Guessin laukkuja taas tulee käytettyä iltamenoissa ja sellasissa tilanteissa kun kaipaa bling blingiä vähän muiden asusteiden lisäksi. Tai joku arkinen mekko kaupungille shoppaileen ja tollanen guessin laukku ja kenkiin vähän hohdetta niin ei ole ihan harmaa.
Eli kaupungille ja iltamenoihin guessiä tai dkny:tä yleensä. Näin mulla ja varmasti moni on ihan eri mieltä ja moni samaa...
On mulla guessiltä vanhempaa tuotantoa sellanen kangaslaukkukin mikä on yksi lempi kesälaukuista puusangoillaan.
Mulla ei ole niin nykyään kiinnostusta tai aikaakaan tutkailla missä pikkuliikkeissä mitäkin myydään jotenka helpointa on vaan mennä stockmannille ja jos siellä jotain on niin olen ajatellut sen olevan ok merkki.
Tietysti jos olisi rahaa kuin roskaa niin olisi ihana omistaa vaikka chanelilta iltalaukku :)
Ei ole. Merkkilaukut ovat laadukkaiden, tunnettujen, monesti perinteikkäiden muotitalojen laukkuja.
Ihan tiedoksi vaan että Guessin tämän vuoden Gc laukkumallisto on aito nahkaa. Harmittaa että tällä palstalla kirjoittelevat selvästi ihmiset jotka eivät tiedä laajemmin asioita...
Kävin Stokkalla laukkuja töllistelemässä ja ällistyin kun Burberryllä oli mallistossa muovikankaisia olkalaukkuja :/
Mitä merkitsee ns. merkkituotteen ostaminen? Saako se erottumaan muusta joukosta, vahvistaako se itsetuntoa, jolloin voi olla täydemmin oma itsesi? Merkkituotteet ovat enemmänkin mielikuvien tulosta, jonka ovat saaneet aikaan markkinointi ja ns. kuuluisat ihmiset. Merkkituotteet ovat kalliita ja siksi ”hienoja”. Jos kaikki voisivat ostaa niitä, ne menettäisivät psykologisen arvonsa. Jäljelle jäisi vain niiden aineellinen arvo, joka on todennäköisesti murto-osa maksetusta hinnasta. Kulutusyhteiskunta pysyy pystyssä siksi, että itsensä löytäminen tavaroiden avulla ei onnistu, tyytyväisyys on lyhytaikaista, joten on pakko ostaa ja kuluttaa lisää.