Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskonnon vaihtamisesta. Seurustelen tosissani katolailaisen Yhdysvalloissa asuvan liikemiehen kanssa

Vierailija
29.05.2012 |

mies on sitä mieltä,että mun pitää todella unohtaa kamala menneisyyteni ja vaihtaa luterilaisuus pois.Ollaan esim,viime jouluna otettiin yhdessä osaa katoliseen messuun.Tilanne olisi se kuitenkin että lasteni takia olisin Suomessa mahdollisimman paljon ennen kuin tulevat täys-ikäisiksi.Mies voi asua myös Suomessa luonamme.Mitäköhän muita ylläreitä voin odottaa uskonnon vaihdon yhteydessä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi kääntyä? Asun itse katolisessa maassa (ehkä 96-97 % katolisia) ja kyllä täällä avioliitot luterilaisten ja katolisten välillä toimii ihan hyvin.

Vierailija
2/13 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan onneksi kihloissa ja mies lähettelee paketteja Yhdysvalloista mulle.Ensi kesänä mennään naimisiin.Edes hullu-exäni ei voi aavistaa mitään.Ei jaksaisi millään odottaa,arrgh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

han varmasti olettaa etta mahdolliset yhteiset lapsetkin kasvatetaan katolilaisiksi. Ota selvaa mita se sisaltaa.

Enta sun lapset? Jos olet katolilainen, voitko kasvattaa lapsesi luterilaisiksi, vai paheksuuko katolinen kirkko sita? Tai miehesi?

Vierailija
4/13 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on se että uskontoon pitää tutustua tosissaan ennen kuin lähtee vaihtamaan.Mulle tää ei oo hetken huumaa,olen aina pitänyt katolillaisuudesta jne.Mietin vaan että asun silti Suomessa ja rekisterissä sitten katolilaisuus.Ei taida olla monia Suomessa,otaksun.

Vierailija
5/13 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni vaihto ei onnistu noin vain ilmoittamalla, vaan edellyttää pitkiä keskustelua papin kanssa ja syvää vakaumusta.

Olisin lähinnä huolissani miesystävästäsi, jolle ei kelpaa kristitty, vaan pitää vaihtaa suuntausta vain hänen takiaan. Mitä hän seuraavaksi haluaa muuttaa sinussa?

Vierailija
6/13 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaadikin etta opiskelet sita ensin ennen kuin ottavat jaseneksi? Ei sinne niin vain "ilmottauduta".

Enemman ihmetyttaa miehesi asenne. Miksi luterilainen menneisyytesi on hanesta niin kauheaa? Ehka han onkin se jonka pitaisi opiskella vahan luterilaisuutta!

Eiko han suostu naimisiinmenoon jos et kaanny? Olisin huolestunut hanen kontrollintarpeestaan jos noin on.

Oletko tavannut hanen perhettaan? Kuinka hyvin yleensakaan tunnet hanet?

Vierailija
7/13 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aloita vaikka abortinvastustaja Timo Soinista.

Tilanne on se että uskontoon pitää tutustua tosissaan ennen kuin lähtee vaihtamaan.Mulle tää ei oo hetken huumaa,olen aina pitänyt katolillaisuudesta jne.Mietin vaan että asun silti Suomessa ja rekisterissä sitten katolilaisuus.Ei taida olla monia Suomessa,otaksun.

Vierailija
8/13 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katedraali on Helsingissä. Katolilaisuuteen voi kääntyä osallistuttuaan uskkonopetukseen ja kun pappi katsoo sinun olevan valmis. Prosessi kestää yleensä noin vuoden. Minulla on pari katolilaisuuteen kääntynyttä suomalaista ystävää ja suuri määrä katolilaisia ystäviä. Osa syntyjään suomalaisia, osa ulkomailta muuttaneita.

katsi www.katolinen.net

Vierailija
9/13 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Suomessa katolisen papin puheille ja kysy suoraan, mitä kääntyminen tarkoittaisi. Kerro rehellisesti syy ja oma suhteesi uskontoon. Ei se ole mikään ylitsepääsemätön juttu. Ainakin Helsingissä on katolinen seurakunta.

Siitä olisin hiukan huolissani, onko mies muutenkin kovin dominoiva mielipiteiltään. Eli joudutko perherauhan säilyttääksesi kannattamaan republikaanipuoluetta ja kuolemanrangaistusta ja vastustamaan ehkäisyä. Mutta tämä voi olla turhaa pelottelua, sillä monet katoliset ovat hyvinkin liberaaleja, vaikkeivät voi mennä ei-katolisen kanssa naimisiin.

Vierailija
10/13 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakaumuksesta. Saanko kysyä mitä vakaumusta voi olla vauvana kastetulla, jonka uskonnon tai Raamatun tietämys on lähinnä pakanajuhlien viettämistä? Montako Jeesusken opetusta tiedätte tai noudatatte?

Mitä tiedätte esim. katolilaisuuden ja Aatun yhteistyöstä? Tiedättekö kuinka protestanttiset tappoivat toisiaan maailman sotien aikoina? Mitä tekivät papit? Siunasivat näitä sotia ja aseita!!

Mennyt kertoo paljon tulevasta -eikö?

Vierailija
11/13 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan onneksi kihloissa ja mies lähettelee paketteja Yhdysvalloista mulle.Ensi kesänä mennään naimisiin.Edes hullu-exäni ei voi aavistaa mitään.Ei jaksaisi millään odottaa,arrgh!

saatiin Amerikan paketteja.

Vierailija
12/13 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko amerikassa liikemiehiä?

Vierailija
13/13 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakaumuksesta. Saanko kysyä mitä vakaumusta voi olla vauvana kastetulla, jonka uskonnon tai Raamatun tietämys on lähinnä pakanajuhlien viettämistä? Montako Jeesusken opetusta tiedätte tai noudatatte?

Mitä tiedätte esim. katolilaisuuden ja Aatun yhteistyöstä? Tiedättekö kuinka protestanttiset tappoivat toisiaan maailman sotien aikoina? Mitä tekivät papit? Siunasivat näitä sotia ja aseita!!

Mennyt kertoo paljon tulevasta -eikö?

Sä itse varmaan olet ainoa joka mistään tietää mitään. Tosi uskovainen ja paljon muita parempi ihminen.