Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valitettavan moni vanhempi ei kasvata lapsiaan

Vierailija
27.05.2012 |

Sen olen tässä vuosien saatossa huomannut kun ihmettelen sitä miten esim vanhemmat eivät millään tavalla seuraa lastensa tekemisiä pihoilla saati ojenna jos huomaavat sen oman piltin tekevän jotain ilkeää tai väärää.

Olis it kyse sammakon rääkkäämisestä tai naapurin pienemmän lapsen nimittelystä tai tyttöjen naruhyppelyn sotkemisesta niin mitään reaktiota ei tule! Leikkipaikoilla meno on välillä kuin villissä lännessä ja mammulit ja isukit istuvat persiillään lehteä lukemassa. Useimmiten meidänkin kadulla samat 4v ylöspäin lapset saavat riekkua aamusta iltaan ulkona ilman että vanhempia kiinnostais kertaakaan tulla ulos katsomaan mitä siellä oikeastaan touhutaan.

Minä, 3 lapsen kotiäiti, olen täällä ainoa joka jaksan edes käydä välillä kuulostelemassa ulkona ja nyt kaikki naapureidenkin mukulat tulevat sitten mulle kertomaan jos jotain tapahtuu...ilmeisesti omia vanhempia ei vois vähempää kiinnostaa :( esim tänään naapurin 6v poika tuli pyytämään minulta laastaria kun oli polvessa verta vuotava haava. Kotona kuulemma iskä touhusi autotallissa niin ei ehtiny...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lällätti mun pojalleni, että pässinpää, pässinpää, pässinpää, ja äitinsä vain seurasi tyynesti vieressä.

Ymmärrän villiyden, varomattomuuden, ajattelemattomuuden ja aika monta muutakin asiaa, mutta yleensä niihin on tapana jollain lailla puuttua varsinkin jos sattuu itse olemaan vieressä.

Tuo kuvaamani tilanne oli jotenkin absurdi.

Vierailija
2/5 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään leikkipaikalla oli esim sellainen pienten lasten potkulauta jolla mun 3v lapseni potkutteli. Tuli siihen sitten eräs suunnilleen saman ikäinen lapsi joka alkoi töniä mun lastani pois ja yritti vaan ottaa väkisin potkulaudan häneltä. Sen lapsen oma äiti seisoi vieressä ja puhui kännykään ja näki ihan kaiken mutta ei millään tavalla puuttunut...minä sitten sanoin tälle mukulalle aika tiukkaan sävyyn että antaa olla ja antoihan se....t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen huomannut. Ei enää jaksa kiinnostaa. Se vanhempi lapsi on myös tosi helppo lykätä päivähoitoon, kun uusi vauva tulee. Pääseehän siinä itse helpommalla. Miksi niitä lapsia sitten täytyy vääntää kun ei jaksa kasvattaa eikä olla niiden kanssa???

Vierailija
4/5 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureidenkin tenavat juoksentelee tuolla niin, ettei kukaan käy yhtään katsomassa niiden perään. Tekevät vaikka mitä typeryykiä. Tunkevat jopa meille sisään ihan tosta noin vaan jos takaovi on auki. Tänäänkin lompsottelivat sisälle hakemaan kuulema leluja :O Pistin kyllä aika kiireen vilkkaa takaisin ulos sitä samaista reittiä ja räpätin tiukalla äänen sävyllä, että ei tartte tunkea meille tosta noin vaan. Melko röyhkeetä. Eikö mitään tapoja opeteta?!

Kyllä omanikin osaavat kolttosia tehdä, mutta mä käyn kyllä aika tiuhaan kattomassa mitä puuhaavat ja puutun takuulla jokaiseen konnan koukkuun/lällättelyyn yms.

Lapset keksii pöljiä juttuja kun ne keskenään villiintyy. Sillä niitä onkin syytä seurata, mutta ei näytä montaa kiinnostavan...

Vierailija
5/5 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itekin huomannu saman! Ottaa päähän et joutuu huomauttelee lapsille/vnahemmille asioista, joiden tulis olla ihan itsestään selviä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän