Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitoalan ihmiset!

Vierailija
25.05.2012 |

Kumpi olisi parempi valinta: 2-vuorotyö asaumispalveluyksikössä, kiinteä työpiste ja työpari aina paikalla vai päivätyö kotihoidossa, jossa autoillaan pitkiäkin matkoja ja työskennellään yksin.

Palkka parempi vuorotyössä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynnistät ja puhdistat autoa monta kertaa päivässä ja yksinäinen työ. Joskus kesäaikaan ihan mukavaa, mutta talvella ei. Lisäksi usein sijaisia ei saada, joten päivää jatketaan tekemällä muittenkin töitä.

Täytyy lisäksi osata korjata autoa tilanteen vaatiessa ja onko koin mukavaa olla jossain peräkorvessa pakkasella auton kanssa jumissa psykopaatin kanssa.

Vierailija
2/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siellä töissä ja tykkään työstä. itsenäinen työ, mutta silti työyhteisö josta saa apua. Ja päivätyö suuri plussa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoito ei ole mun juttu.

Vierailija
4/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidossa on raskasta ja aina on kiire. Ilman työkavereita on rankkaa ja työ tosi raskasta fyysisesti kun sängyt tavis sänkyjä ei mitään nosto mahdollisuutta.

Vierailija
5/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin kotihoitoon. Helpompia asiakkaita (yleensä) sekä on itsenäistä työtä.

Jos sh:n hommia, niin sitten ehdottomasti kotihoito, ei joudu tekee perushoitoa oikeastaan ollenkaan.

Vierailija
6/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi enemmän omaan mieleen. Tykkään autolla ajamisesta, jos käyttää omaa autoa niin kilometrikirvaukset on jees.

Vierailija
7/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta sekä vanhainkodista että kotihoidosta.

Vanhainkotiin en enää ikinä menisi! Todella tylsää ja ankeaa viettää koko päivä siellä samassa paikkaa sisällä.

Kotihoitoa suosittelen ehdottomasti, mutta sielläkin kannattaa katsoa useampi paikka läpi ennen kuin hakee vakipaikkaa. Olen ollut neljässä eri kotihoidossa töissä ja vasta tämä viimeisin on superkiva paikka ja ei todellakaan liian raskasta! Vaan ihanaa ja rentoa, saa itse päättää päiväjärjestyksestä jne. Työvuoroja saa itse toivoa, jos ei halua tehdä viikonloppuja yms. niin ei niitä juuri tarvitse tehdä koska halukkaita löytyy!

Vanhainkodeissa ei saanut vaikuttaa yhtään, osastonhoitaja teki työvuorot ja lähes aina oltiin viikonloput töissä.

Olen ollut myös sellaisessa kotihoidossa missä oli järjetön kiire, mutta onneksi tilanne on nykyisin se, että saa itse valita paikan :)

Vierailija
8/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä lisää, että tuohan on aivan ihanaa vielä jos on pitkiä automatkoja välissä, saa siinä hetken rentoutua asiakkaiden välillä ja jos ajaa omalla autolla niin saa vielä kilometrikorvauksista vähän plussaa palkkaan, kun ei ne kaikki siihen autoon kuitenkaan kulu.

Kyllä minä menisin ehdottomasti ainakin kokeilemaan sitä kotihoitoa!

Vierailija
9/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valitsisin laitostyön, jossa työtovereita. Kotihoidossa joutuu tekemään päätöksiä yksin ja hankalien asiakkaitten kanssa saattaa mennä joskus kolminkertainen aika suunniteltuun verrattuna.

Lisäksi osa joutuu käyttämään omaa autoa ja kuljettamaan kusi-ja verinäytteitä alusastioista ja portatioiveista puhumattakaan.

Laitoshoidossa hoidetaan kaikista rankimpia tapauksia, mutta hoitajia on enemmän, samoin välineistöä (säädettävät vuoteet, nosturit, hygieniatarvikkeita) ja voi aina pyytää työtoverin arvioimaan tilannetta.

Vierailija
10/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasi lisää, että ei se yksin työskentely ole lainkaan pahaa, kun siihen tottuu! Kyllähän siellä asumispalveluyksikössäkin kuitenkin yksin töitä varmasti enimmäkseen tehdään asiakkaan luona. Uskoisin, että siellä soi kellot jatkuvasti (ainakin minulla soi vastaavassa paikassa ja juurikaan hetken lepotaukoa ei ollut). Kotihoidossa taas saa itse suunnitella sen päivänsä ja voi välillä vaikka syödä eväitään jonkun mummelin luona tai mennä ulos syömään tai mitä vaan, siis paljon vapaampaa kuin missään laitoksissa. Ja asiakkaat on yleensä paljon "mukavampia" koska asuvat kotona, niin täytyy silloin vielä olla "järkeä" päässä vähän enemmän ettei tarvitse pelkkiä dementikkoja hoitaa. Vaan voi esim. jonkun mummelin kanssa lähteä kauppaan tms.

Vierailija
11/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä kotihoidossa ollut todella vähän mitään hankalia asiakkaita. Varsinkin, jos on vähänkin enemmän maaseudulla päin niin asiakkaat on 95% mukavia vanhoja mummeleita ja todella kiitollisia.

Isommassa kaupungissa ollessa oli sitten enemmän niitä valittajia, mutta kyllä sielläkin suurin osa oli mukavia ja työ on oikeasti mukavaa, kun saa heidän kotonaan touhuta heidän kanssa kaikenlaista.

Laitoksissa ainakin minä kyllästyin siihen vaihda vaippa, syötä, vaihda taas vaippa jne meininkiin ja siihen, että 90% asiakkaista oli täysin kuutamolla eikä heidän kanssaan voinut edes jutella mistään järkevästä.

Vierailija
12/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivätyö, ulkoillaan, käydään kaupassa vaikkapa vaateostoksilla, leivotaan, jaetaan lääkkeitä, istutaan torilla jäätelöillä. Toki voinnit vaihtelee asiakkailla ja vaatii seurantaa, mutta tuo oli yksi parhaista työpaikoistani. Autoiluakaan ei kovin paljon parhaimpina päivinä.

Vierailija
13/13 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin suosittelen kotihoitoa, mutta kuten joku sanoi niin kannattaa todellakin harkita mihin paikkaan menee töihin. Minulla oli esimerkiksi yhdessä kotihoidon paikassa iltavuorossa lähemmäs 30 asiakasta hoidettavana yksin!!! Ihan järkyttävää. Onneksi tajusin lähteä sieltä ennenkuin menetin järkeni. Nyt olen tosi mukavassa paikassa ja iltavuorossakin on maksimissaan n. 12 asiakasta. Arkisin hoidetaan ehkä n. 8 asiakasta ja ihan rauhassa saa tehdä töitä. Hyvin ehtii välillä syömäänkin ja tekemään kirjallisia töitä yms.