Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko lapsesi jäädä kotiin jos lapsi ei tykkään luokan valitsemasta luokkaretkikohteesta?

Vierailija
25.05.2012 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulun retkelle mutta en ymmärrä teitä, jotka sallitte lapsen jäävän kotiin vain siksi että "retkellä on tylsää" Kyllä sitä elämässä joutuu aika usein tekemään vähemmän mukavia juttuja; jotkut on jälkikäteenkin tylsiä, osa taas saattaakin olla kivaa.

Miksi joillakuilla pitää olla oikeus päättää mitä koulun asiaa noudatetaan ja jotain ei? Ottakaa ne pilttinne pois peruskoulusta jos mikään ei kelpaa.

On kai siellä koulussakin useimpien lasten mielestä tylsää, mutta silti siellä on vaan joka päivä jaksettava käydä.

Nurinkurista logiikkaa mun mielestä; luulis että jossain luokkaretkellä nyt olis kenen tahansa mielestä vähemmän TYLSÄÄ kuin koulussa?

Vierailija
2/27 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisin sen olevan mahdollinen syy. Kun ne nyt kuitenkin määräisi matkaan lähtemään, niin takaisin tullessa sirkuttaisivat kuitenkin kuinka mahdottoman kivaan oli posket innosta punaisina.

Joten eivät voisi kieltäytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mieleenkään muu.

Vierailija
4/27 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

innoissaan kaikista retkistä ja muusta toiminnasta mitä järjestetään koululta, on se sitten luontoretki, klassisen musiikin konsertti tai ulkomaanmatka. Mutta tottakai lapset osallistuvat koulun toimintaan, se on ihan selvä, eiköhän ne matikan tunnit ole kuitenkin tylsempiä kuin retket, eikä niitäkään saa väliin jättää.

Jotenkin luulen, että näillä kouluretkiä vieroksuvilla lapsilla on itsellään koulua ja yhteisiä juttuja vieroksuvat vanhemmat, joilta ovat asenteensa oppineet.

Vierailija
5/27 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kullan nuppunen ei tykkää matikasta ja liikunnasta.Pitää aina sitten hyppytunnin.Eihän sitä tarvitse osallistua jos ei tykkää.

Vierailija
6/27 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin silloin tekee normaalin koulupäivän koulussa. Kotiin jäädään vain, jos ollaan sairaita.

Vierailija
7/27 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin osallistun itse aina, jos työpaikalla on virkistyspäivä tmv. Kun kerran järjestetään spesiaalia ohjelmaa, niin minusta olisi huonotapaista jättää osallistumatta. Mies on asiasta samaa mieltä. Sitäpaitsi mukavaahan noissa tapahtumissa on.

Vierailija
8/27 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka yleistä retkistä kieltäytyminen nykyään on?

Vierailija
9/27 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan oppilas ei ole vielä kieltäytynyt leirikoulusta. Itse en jaksaisi enää lähteä oppilaiden kanssa leirikouluun, koska ison oppilasryhmän valvominen on niin raskasta, mutta teen sen lasten vuoksi. Pääasia ei ole se mihin mennään reissuun, vaan yhdessäoleminen. En ole kuullut edes kenenkään työkaverini luokilla olleen oppilaita, jotka olisivat kieltäytyneet reissusta, joten luulen, että se on todella harvinaista. Muutamalle oppilaalle olen kerjännyt leirikoulumaksun vanhempainyhdistykseltä tai joltain muulta yhdistykseltä.

Vierailija
10/27 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parastahan oli se bussimatka ja eväiden syöminen. Kirkon olin nähnyt jo monta kertaa aiemmin, mutta mitä väliä?

Vierailija
11/27 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole pakko viettää koulupäivää vieraassa luokassa, jos ei halua mukaan luokkaretkelle. En minäkään jaksaisi lähteä millekään 15 tunnin bussireissulle. Huoltaja voi anoa lapselle poissaoloa retkipäivän ajaksi, jolloin lapsi saa olla kotona.

Näin melkoisesti yleistäen ja mutu-tuntumalla sanoisin, että yleensä noin 2 oppilasta per luokka jää pois luokkaretkeltä yläasteella.

Vierailija
12/27 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska 'Turku on tylsä paikka' =0

Vierailija
13/27 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään enemmänkin... Eli en tietenkään!

Vierailija
14/27 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan mahdollisesti, jos retki olisi esim. kalliokiipeilyä metsässä, ja open kanssa ei saisi sovittua, että lapsen ei tarvi kiipeillä, kun lapsella on korkeanpaikankammo.

Vierailija
15/27 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhin lapsi lähti luokkaretkelle luontokohteeseen missä me oltiin oltu moooonet kerrat, järkätty yhdet synttäritkin. Retken kohokohta oli uiminen ja tyttö oli vielä sen ikäinen, että oli tosi noloa olla poikien kanssa uimapuvussa. Silti ei tullut mieleenkään sanoa, että ei tarvii lähteä.

Vierailija
16/27 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin inhosin lapsena luokkaretkiä ja ne olivat kiusaamisenkin takia yhtä helvettiä. En pakota omia lapsianikaan niille jos eivät halua.

Vierailija
17/27 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin inhosin lapsena luokkaretkiä ja ne olivat kiusaamisenkin takia yhtä helvettiä. En pakota omia lapsianikaan niille jos eivät halua.

aikaan kouluun vieraaseen luokkaan eli tuskin se kiusaaminen ainakaan vähenee, varsinkin jos lapsen maine on kiirinyt edeltä. Tuskin on ainakaan helpompi viikko edessä siellä vieraassa luokassa - et kai nyt kuvittele, että lapsi saisi viettää viikon lomaa kotona ?!

Vierailija
18/27 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oman kiusaamisen takia ei kannata omaa lasta jättää luokkaretkien ulkopuolelle. Monesti ne vahvistavat yhteenkuuluvuuden tunnetta ja lapsetkin nauttivat niistä. Enemmin joutuu silmätikuksi, jos vuodesta toiseen jää retkiltä pois.

Vierailija
19/27 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska 'Turku on tylsä paikka' =0

Heh, tuli mieleen oma yläasteaikani. En viitsinyt lähteä luokkaretkelle Turkuun vaan menin kouluun. En ollut ainoa meidän luokalta. Kavereiden kanssa soiteltiin musiikkiluokassa rockia bändikamoilla ja muuten vaan lorvailtiin. :)

Vierailija
20/27 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaan kouluun vieraaseen luokkaan eli tuskin se kiusaaminen ainakaan vähenee, varsinkin jos lapsen maine on kiirinyt edeltä. Tuskin on ainakaan helpompi viikko edessä siellä vieraassa luokassa - et kai nyt kuvittele, että lapsi saisi viettää viikon lomaa kotona ?!

päivän vaan ja sen on saanut olla kotona. Ja toki siis päästän luokkaretkelle jos lapsi haluaa mutta meillä on molemmat saman luontoisia kun olin itsekin että inhoavat kaikkea odottamatonta ja muutoksia ja pelkäävätkin sellaista, haluavat rutiineja. Luokkaretken idea taas on että se olisi hauska päivä eikä se että siellä pelosta jäykkänä totutellaan eroon synnynnäiseen temperamnttiin kuuluvasta hitaasta sopeutuvuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi