Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pienen vauvan jätitte pariksi tunniksi hoitoon?

Vierailija
25.05.2012 |

Noniin, en nyt kaipaa tähän mitään "ei pientä jätetä hoitoon itsekkäistä syistä, olet paska äiti" -läppää.

Kysyn tätä, kun kesän juhlat pukkaa päälle, ja suurin osa juhlista on näitä lapsivapaita juhlia, joissa isäntä/emäntä on jo etukäteen varoittanut että lapsia ei paikalle haluta. Olen juuri synnyttänyt toisen lapseni. Esikoista en jättänyt ensimmäiseen 4 kuukauteen hetkeksikään, joten ei ole edes omakohtaista kokemusta voiko pienemmän jättää pariksi tunniksi isänsä hoitoon tuttipullon kanssa.

En suunnittele mitään hillitöntä biletystä, mutta olisihan se kiva pystyä käymään edes onnittelemassa.

Kokemuksia?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloinkin pitää olla hälytysvalmiudessa meneen tissien kanssa vauvan luo ;)

Minulla on nyt puolipullo vauva. Eli syö varsin mallikkaasti pullosta korgiketta. Sujuvasti jätän parin kuukauden ikäisenä jos vaan joku ottaa.

Vierailija
22/33 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk --> kävin jumpassa pari kertaa viikossa, silloin esikoinen oli sen pari tuntia jommallakummalla isoäidillään tai isänsä kanssa. Ensimmäisen kerran olin n. 2h erossa esikoisestamme kun hän oli n. 2vkoa. Olin kampaajalla, tyttö isänsä kanssa kotona. Nukkui koko ajan, joten tuskinpa suurempia traumoja jäi. :D Ja miksi jäisikään, jos on kotona isänsä kanssa ja maitoakin oli jemmassa.

Aika outo käsite, jos ajatellaan, että vauva on hoidossa, jos isä on lapsen kanssa kotona ja äiti jossain omissa menoissaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti alusta alkaen hetkeksi. Eihän se ole "hoitoon jättämistä" jos vauva on isänsä kanssa:-O

Kauan en ole kuitenkaan voinut olla imetyksen vuoksi pois, etenkään kuopuksen luota, kun ei se huolinut pullosta mitään. Pidempään vasta noin 6-kuisen joka on syönyt jo hiukan muutakin.

Vierailija
24/33 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on itsestään selvää että pikkuvauva otetaan juhliin joka tapauksessa, eihän nyt "lapsettomat kekkerit" voi tarkoittaa sitä että kuukauden parin ikäinen on jätettävä hoitoon? Sen ikäinenhän menee tosiaan kantoliinassa ilman mitään hämminkiä.

Vierailija
25/33 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja minusta minun taaperot "menee ilman hämminkiä"!

Puhumattakaan kun ekaluokkalainen voi pelata toisessa huoneessa pleikkaa.

Miksi ei voi noudattaa pyyntöä ja JÄTTÄÄ lapsen kotiin kun niin pyydetään?

T. viiden äiti

Vierailija
26/33 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on itsestään selvää että pikkuvauva otetaan juhliin joka tapauksessa, eihän nyt "lapsettomat kekkerit" voi tarkoittaa sitä että kuukauden parin ikäinen on jätettävä hoitoon? Sen ikäinenhän menee tosiaan kantoliinassa ilman mitään hämminkiä.

en taida uskaltaa kokeilla hermostuttaa ystäviäni. Jos vaikka ovat lapsettomia tahtomattaan ja vauvan ottaminen mukaan loukkaisi juhlapäivänä? Tai toisessa tapauksessa kun ovat laittaneet omat lapsensa päivän ajaksi ilmeisesti johonkin hoitoon, niin eivät halua nähdä juhlissa vilaustakaan vauvasta edes kantoliinassa. Yritän kunnioittaa kuitenkin ihmisten toiveita.

-ap

Vierailija
27/33 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. viiden äiti

Mielestäni on eri asia ottaa juhliin taapero kuin vastasyntynyt, eikö sinustakin? Onneksi minulla ei ole myöskään niin idiootteja ystäviä että tarkoittaisivat lapsettomilla kutsuilla sitä, että en pikkuvauvaa voisi ottaa mukaan. Tietysti ihmisten arvomaailmat ja toiveet ovat erilaisia, tuskin lähtisin sellaisten ihmisten juhliin jotka ilman muuta olettaisivat minun hankkivan hoitajan yksikuiselleni. Mitä suurella todennäköisyydellä vastasyntyneen äiti jää mieluummin kotiin hoitamaan vauvaansa kuin lähtee juhlimaan useaksi tunniksi ja järjestelee vielä siihen lastenhoidot ja pullosyöttämiset yms.

Vierailija
28/33 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman reilun kahden kuukauden ikäistä vauvaa, ja vauvallakin oli varmasti kivempaa kodin rauhassa kuin hirveässä hälinässä. Jos juhlat ovat lapsettomat, niin ne ovat, ja pienen lapsen äiti (ja isä) harkitsee sitten osallistumisensa tilanteen mukaan.

Vierailija
29/33 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitettu erikseen, että pikkuvauvat ovat toki tervetulleita, vaikka juhlat muuten olisivatkin lapsettomat. Ja vaikeaahan se olisikin lähteä täysimetyksessä olevan, pulloa huolimattomasti vauvan luota pitkäksi aikaa pois. Sitten jäisivät juhlat väliin. Juhlien järjestäjä tämän siis toki päättää, mutta ei kai kukaan oikeasti kuvittele, että joku jättäisi vastasyntyneen hoitoon esim koko päivän kestävän hääjuhlan ajaksi?

Itse varmasti esim 2 kk ikäisen ottaisin mieluummin mukaan, hänhän vain söisi ja nukkuisi. Ihan jo senkin takia, että rintapumpun ym kanssa säätäminen olisi juhlassa hankalaa. Sen sijaan 8 kk ikäisen jätin mieluummin kotiin, kun hän tulee jo toimeen ilman jatkuvaa imetystäkin.

Vierailija
30/33 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vastasyntyneestä alkaen.

Vierailija
31/33 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. viiden äiti

Mielestäni on eri asia ottaa juhliin taapero kuin vastasyntynyt, eikö sinustakin? Onneksi minulla ei ole myöskään niin idiootteja ystäviä että tarkoittaisivat lapsettomilla kutsuilla sitä, että en pikkuvauvaa voisi ottaa mukaan. Tietysti ihmisten arvomaailmat ja toiveet ovat erilaisia, tuskin lähtisin sellaisten ihmisten juhliin jotka ilman muuta olettaisivat minun hankkivan hoitajan yksikuiselleni. Mitä suurella todennäköisyydellä vastasyntyneen äiti jää mieluummin kotiin hoitamaan vauvaansa kuin lähtee juhlimaan useaksi tunniksi ja järjestelee vielä siihen lastenhoidot ja pullosyöttämiset yms.

Kun joku sanoo "ei lapsia", tulkitsen sen niin että juhliin ei sovi tuoda lapsia. Oletan että juhlat ovat luonteeltaan sellaiset, etteivät sovi lapsille.

Enemmänkin hämmentää lapsettomat kaverit, jotka väittävät ihan tavallisista ryyppäysjuhlistaan että lapset ovat tervetulleita. Tai siis varmasti ovatkin tervetulleita, mutta ei niissä perusryyppäjäisissä kyllä oletettavasti ole millään tavoin otettu niitä lapsia huomioonkaan. Eli se että minun lapseni läsnäolo ei haittaa muiden ihmisten ryyppäämistä ei todellakaan tarkoita että katsoisin juhlat sopiviksi lapselle.

Vierailija
32/33 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sairaalassa hoitsut ottivat pariksi tunniksi hoitoon johonkin toiseen huoneeseen että sain nukkua.

Vierailija
33/33 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni joskus lapsen ollessa 2-vuotias jätin lapsen isälle pariksi tunniksi hoitoon ja senkin kanssa taisi olla nihkeää. Eka ulkopuoliselle hoitoon jättö taisi olla 3,5-vuotiaana kun tyttö nukutettiin hammaslääkärissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan