Millä mielin yksinhuoltajat odotatte kesää?
Pelkoja, toiveita, käytännön järjestämistä?
Lähinnä tämä avaus jakamispaikaksi niille jotka pääsääntöisesti vastaavat lapsenhoidosta yksin, eli etävanhempi ei ole arjessa tukemassa jatkuvasti (tai lainkaan)
Kommentit (8)
Töitä teen suurimman osan kesästä, jolloin lapset päiväkodissa. Lomalla sitten lomailemme yhdessä. Ei pahalla, mutta ihmetytti aloituksesi lähtökohtainen oletus, että yksinhuoltajalla on erityisen rankkaa (kesällä tai muutoinkaan). Elämää tämä vain on ja ihan mukavaa sellaista.
Töitä teen suurimman osan kesästä, jolloin lapset päiväkodissa. Lomalla sitten lomailemme yhdessä. Ei pahalla, mutta ihmetytti aloituksesi lähtökohtainen oletus, että yksinhuoltajalla on erityisen rankkaa (kesällä tai muutoinkaan). Elämää tämä vain on ja ihan mukavaa sellaista.
ehkä mä en ihan noin synkästi tarkoittanut aloitustani luettavan, mutta hienoa kuulla, jos ette koe erityisen rankaksi. Onhan kesä kuitenkin joillekin eri asia kuin talvi: jos "joutuu" olemaan koko kesän yksin lapsista vastuussa, tuppaa se monia väsyttävän siis niillä, joiden lapset ovat muulloin hoidossa tai koulussa. Totta kai ja toivottavsti lapsista on myös iloa ja syvää onnea!.
Ajattelin avauksellani, että tähän saa todellakin vastata kaikilla kokemuksilla! Saa olla iloinen mutta luvan kanssa saa myös valittaa jos on raskasta.
gradua tehdessä täysipäiväisesti, lapsi hoidossa. Ei poikkea kuluneesta lukuvuodesta ja talvesta millään tavalla.
Toivon, että ensikesänä on jo palkallista lomaa, jolloin lapsi, silloin 3 v., saa olla kotona koko kesä.
Mutta nyt menee tällein ajattelematta, jos rupee miettimään liikaa, tulee itku.
Talvi oli pitkä ja haastava, mutta meni paremmin kuin pelkäsin. Sytostaattihoidot juuri päättyneet, pian alkaa vielä viimeinen rutistus hoidoissa, sädehoito x25.
Lapset ovat hyvin ymmärtäneet äidin olevan joskus vähän väsynyt. Toisaalta lapset ovat myös pitäneet arjessa kiinni. Ei ole voinut vaipua omiin maailmoihin.
Tämä kesä on minulle "Elämäni Kesä". Nautin kaikesta ihan uudella, erityisellä tavalla. Nyt osaa elää tässä ja nyt :)
No ei tämä mun mielestäni mitään herkkua ole. Lapset ovat vilkkaita ja rahaa saan juuri sen mitä lapsilisä yh-korotuksineen on... Elarit on katkolla ja sossukaan ei suostu maksamaan mitään kun kieltäydyin töistä, koska haluan viettää kesän lasteni kanssa koska koko vuoden ovat joutuneet olla päiväkodissa...
Että helpommalla pääsisi jos töissä olisi eikä olisi kokoajan niin helkkarin uupunut ja saa keksiä jostain rahaa. Ei pääse lomailemaan ja saadaan syödä tyyliin makaroonia, jiiihuuuu.....
Lapset turhautuneita ja valittavat. Olin tyhmä, koko enskerän oon sit ihan satavarmana töissä niin lapsillaki kivempaa.
ollessa, yritetään keksiä kaikkea kivaa pienellä budjetilla: käydään leikkipuistoissa ja lasten kesätapahtumissa, meille tulee ihan mukava loma! Elokuussa jatkuu taas mun opinnot ja lapsella päiväkoti. Viisi vuotta totaariyhärinä on jo totuttanut siihen että omaa vapaa-aikaa ei ole, joten sitä en enää kaipaa. Joskus yksinäisinä kesäiltoina huomaan kaipaavani mahdollisuutta tutustua johonkin mieheen (kun en ole niiden kanssa ollut eron jälkeen missään tekemisissä) mutta yksinäisyyteenkin onneksi tottuu niin että nuo ajatukset katoavat yhtä nopeasti kuin on tulleetkin.
poika menee tokalle, tytöllä alkaa vuoden päästä eskari. Otin tytön pois hoidosta ja ovat yhdessä mummolassa, heinäkuun isällään ja elokuun mä olen heidän kanssa + nyt kesäkuussa viikon.
Työnantaja on tosi joustava, kuten aina ja myös ex hoitaa hommansa kiitettävästi. Puhumattakaan ex-appivanhemmista.
Viime vuonna sain kuningasajatuksen, kun kumpikaan lapsista ei oikeesti tarvinnut mitään synttärilahjaksi eikä joululahjaksi, kun oli kaverisynttärit, saatiin isovanhemmilta lahjaksi 200 euroa, siis 50 euroa per synttäri ja per joulu. Rahat ovat säästössä ja ne TUHLATAAN kesälomalla johonkin kuluvaan, esim pääsylippuihin.
Muuten vaan pyöräillään, potkitaan palloa, kutsutaan kavereita, paistetaan lettuja, käydään puistossa syömässä ilmaista ruokaa.
Helsinki on täynnä ilmaisia tapahtumia. Viime vuonna laitoin tapahtumia ylös ja tänä vuonna olen googlettanut hyvissä ajoin ne ja merkannut kalenteriin.
Aamulla kysyn haluatteko mennä kalastelee ja sitten pyöräillään Lauttasaaren sillalle, otetaan eväät mukaan.
Positiivinen energia niin hyvä tulee.
Saan viimein 4vk loman, voin käydä lapsen kanssa pienillä reissuilla ja muutenkin nauttia auringosta ja rannalla olemisesta. En järjestä mitään suurta, lapsi 3v. Mutta pienet arjesta pois jutut tekee kummallekin hyvää.
Eli siis positiivisin ajatuksin mennään.
-Totaali yh