Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsen täytyisi kysyä lupa saako syödä kaverin luona? :D

Vierailija
24.05.2012 |

Tätä mä en ymmärrä ja repeilen täällä. HAAHAHAAHA !

Järjen käyttö sallittua?

Jos siellä toisessa päässä on hyvä ruoka katettuna ja sen perheen vanhemmille on ok, että vieras syö myös heillä.

Nii miks hitossa täytyisi kotiin soittaa ja kysyä saanko syödä, kerta ruokaa on tarjolla...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan halua lapseni huitelevan ties missä ruokailun aikana. Meillä kuitenkin lapset tietävät tämän, että muiden luona ei ruokailun aikaan olla ja kyläilyt hoidetaankin kotitehtävien jälkeen, ennen ruokaa.

Ei siinä, en kyllä halua vieraita lapsia arkiruokapöytään meille. Ruokailu oli omassa lapsuuden kodissani tärkeä osa perhettämme ja samoin se on nyt täälläkin. Yövieraat on asia erikseen.

Tämä varmaan ap kuulostaa sinusta nyt hirveältä jäykistelyltä, mutta minulle nuo hetket ovat tärkeitä. Ei meillä ruokailulla istuta tönkkösuorana parhaat päällä, vaan juttelemme päivän asioista ja jos on jotain koko perhettä koskevaa kerrottavaa, niin kerromme sen siinä.

En kyllä ole suomalaissyntyinen, joten kai tässä on mukana pientä kaipuuta kotimaani tapoihin. En ihan tosissani ymmärrä monen suomalaisperheen tapaa, jossa kaikki syövät milloin sattuu ja hyvä että päivän aikaan nähdään toisiaan.

Vierailija
2/12 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen, kun liian monta kertaa kävi niin, että kun oltiin käymässä pöytään, kotiin tullut lapsi ilmoitti jo syöneensä kaverin luona. Tylsää ainakin silloin, kun on vaikka paistettu pihvi jokaiselle tai muuten nähty vaivaa illallisen eteen. Meillä siis jos kysyy luvan, se heltiää helposti, kunhan tiedän. Ja sitä paitsi en halua, että lapseni syö usein kaverin luona ja kaveri ei koskaan meillä. Saa meillekin tulla syömään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka joskus syökin kaverin luona, eikä lupaakaan tarvitse kysellä. Minusta on ihan kiva että joku haluaa tarjota lapsilleni ruoan ja itsekin tarjoan silloin tällöin lasteni kavereille. Huomaavaisuutta sekin on.

Vierailija
4/12 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan halua lapseni huitelevan ties missä ruokailun aikana. Meillä kuitenkin lapset tietävät tämän, että muiden luona ei ruokailun aikaan olla ja kyläilyt hoidetaankin kotitehtävien jälkeen, ennen ruokaa.

Ei siinä, en kyllä halua vieraita lapsia arkiruokapöytään meille. Ruokailu oli omassa lapsuuden kodissani tärkeä osa perhettämme ja samoin se on nyt täälläkin. Yövieraat on asia erikseen.

Tämä varmaan ap kuulostaa sinusta nyt hirveältä jäykistelyltä, mutta minulle nuo hetket ovat tärkeitä. Ei meillä ruokailulla istuta tönkkösuorana parhaat päällä, vaan juttelemme päivän asioista ja jos on jotain koko perhettä koskevaa kerrottavaa, niin kerromme sen siinä.

En kyllä ole suomalaissyntyinen, joten kai tässä on mukana pientä kaipuuta kotimaani tapoihin. En ihan tosissani ymmärrä monen suomalaisperheen tapaa, jossa kaikki syövät milloin sattuu ja hyvä että päivän aikaan nähdään toisiaan.

Kyllä tuo tapa suomalaisperheissäkin on. En minäkään ymmärrä sitä, että perheet huitelevat missä sattuu ruoka-aikaan, ja ihan tavallinen suomalaissyntyinen äiti olen.

Vierailija
5/12 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan halua lapseni huitelevan ties missä ruokailun aikana. Meillä kuitenkin lapset tietävät tämän, että muiden luona ei ruokailun aikaan olla ja kyläilyt hoidetaankin kotitehtävien jälkeen, ennen ruokaa. Ei siinä, en kyllä halua vieraita lapsia arkiruokapöytään meille. Ruokailu oli omassa lapsuuden kodissani tärkeä osa perhettämme ja samoin se on nyt täälläkin. Yövieraat on asia erikseen. Tämä varmaan ap kuulostaa sinusta nyt hirveältä jäykistelyltä, mutta minulle nuo hetket ovat tärkeitä. Ei meillä ruokailulla istuta tönkkösuorana parhaat päällä, vaan juttelemme päivän asioista ja jos on jotain koko perhettä koskevaa kerrottavaa, niin kerromme sen siinä. En kyllä ole suomalaissyntyinen, joten kai tässä on mukana pientä kaipuuta kotimaani tapoihin. En ihan tosissani ymmärrä monen suomalaisperheen tapaa, jossa kaikki syövät milloin sattuu ja hyvä että päivän aikaan nähdään toisiaan.

Kyllä tuo tapa suomalaisperheissäkin on. En minäkään ymmärrä sitä, että perheet huitelevat missä sattuu ruoka-aikaan, ja ihan tavallinen suomalaissyntyinen äiti olen.

voi syödä muualla? Sama tapahtuma tapahtuu joa päivä, en usko että meidän perhe menee pilalle vaikka joku joskus syö jossain muualla. iik

Vierailija
6/12 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan halua lapseni huitelevan ties missä ruokailun aikana. Meillä kuitenkin lapset tietävät tämän, että muiden luona ei ruokailun aikaan olla ja kyläilyt hoidetaankin kotitehtävien jälkeen, ennen ruokaa. Ei siinä, en kyllä halua vieraita lapsia arkiruokapöytään meille. Ruokailu oli omassa lapsuuden kodissani tärkeä osa perhettämme ja samoin se on nyt täälläkin. Yövieraat on asia erikseen. Tämä varmaan ap kuulostaa sinusta nyt hirveältä jäykistelyltä, mutta minulle nuo hetket ovat tärkeitä. Ei meillä ruokailulla istuta tönkkösuorana parhaat päällä, vaan juttelemme päivän asioista ja jos on jotain koko perhettä koskevaa kerrottavaa, niin kerromme sen siinä. En kyllä ole suomalaissyntyinen, joten kai tässä on mukana pientä kaipuuta kotimaani tapoihin. En ihan tosissani ymmärrä monen suomalaisperheen tapaa, jossa kaikki syövät milloin sattuu ja hyvä että päivän aikaan nähdään toisiaan.

voi syödä muualla? Sama tapahtuma tapahtuu joa päivä, en usko että meidän perhe menee pilalle vaikka joku joskus syö jossain muualla. iik

vaan siitä, että sovitaan asiasta.

Vierailija
7/12 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:ta ainakin kahden aloituksen verran.

Vierailija
8/12 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:ta ainakin kahden aloituksen verran.

Kysyä nyt lupaa syömiseen.

Vierailija
9/12 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kavahdeta sitä, jos joku on joskus muualla. Syömme yhdessä viikoittain 7 aamiaista, 2 lounasta, 7 päivällistä ja 7 iltapalaa. Jos jollain aterialla on enemmän kuin kotiväkeä tai kotiväki ei ole paikalla, hui hai. Karavaani kulkee.

Vierailija
10/12 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä, että sovitaan asiasta.

ja jos on nälkä tai tulee kotiin syömään.

Vierailija
11/12 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se oli minulle tosi noloa. Syynä tähän se, että äitini koki jäävänsä jotenkin kiitollisuudenvelkaan, eikä itse toisaalta halunnut koskaan ottaa kavereita meille syömään.

Istuin sitte kaverin huoneessa odottamassa, että kaveri söi, ja kotona oli ruoka vasta iltamyöhällä, kun äiti tuli iltavuorosta kotiin.

Vierailija
12/12 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai entä itse, et syö kaverilla, koska sun pitää säästää se nälkä omalle perheelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme