FB-statuksista. Kyllä nyt ihmetyttää! En yleensä jaksa valittaa
tämmöisistä, mutta olen alkanut kiinnittää huomiota päivitysten tykkäyksiin ja kommentteihin. Mulla on joitain kavereita, joiden päivityksistä tykkää aina vaikka kuinka moni, vaikka niissä ei olisi juuri mitään (mielestäni) kiinnostavaa. Esimerkisi yksi kertoo aina lapsiensa sanomisia ja tekemisiä, ja suurimman osan ajasta ne ovat sellaisia, mitä joka lapsiperheessä käy koko ajan, ei siis mitään erityisen hauskaa/yllättävää/hienoa. Ja tykkäyksiä tulee aina 5-10.
Itse olen kirjoitellut vähän kaikkea, mutta nyt viime aikoina on ollut muutama juttu, mitkä ovat jääneet mietityttämään. Esimerkiksi lapseni sai karsinnan jälkeen paikan eräästä ryhmästä, ja kerroin tästä saavutuksesta. Ei yhtään tykkäystä tai kommenttia. Annoin haastattelun eräälle tiedotusvälineelle ja kerroin siitä, ei tykkäyksiä, ei kommentteja. Ja muutama muu vastaavanlainen juttu.
Aika vähän ihmiset tykkäävät tai kommentoivat ylipäätään juttujani, mutta miksi tällaisia (minulle ja perheelleni) merkittäviä juttuja ei kommentoida tai niistä tykätä kun kerran kaikki pikkujutut ovat niin paljon tykkäilyn kohteena?
Joo tiedän, että ei tällä ole mitään merkitystä. Olisi vaan kiva kuulla, että miksi.
Kommentit (15)
jos et, niin eipä ne tykkää sit sunkaan jutuista...
voi olla myös taustalla kateus...
tai sitten sun stautkset ei näy muille. tarkista asetuksesi
yksinkertaisuudessaan niin tylsää luettavaa, ettei kukaan jaksa edes lukea päivityksiäsi. Eli siksi sen sisältökään ei tule koskaan kenenkään tietoon.
Entä kuinka aktiivinen itse olet? Tykkäiletkö muiden jutuista? ;)
pikkujutuista. Jos jollain on jotain HIENOA niin siitä ei jotenkin jaksa tykätä. Ihan vaikka ei olisi kateellinenkaan, leveily vain ärsyttää. Enkä nyt tarkoita, että sinä olisit leveillyt millään sen kummemmin.
myös kommentoidaan niiden tyyppien kirjoituksia, joiden kanssa on oltu viime aikoina muutenkin tekemisissä.
.Itse ainakin painan tykkää nappia kun ystävä kirjoittaa että " eppu oppi ajamaan ilman appareita ", mutta en erikseen kommentoinut/ tykännyt kun toisella istävällä päivitys: " sirkku valittiin valmennus ryhmään "
Tämä siksi, että itse en ole lainkaan kiinnotunut ko lajista, ja minun henk kohtaisesti lasten jaotteleminen harrstusryhmissä Hyviin ja huonoihin on turhaa ja lapsien harratukset ovat monellamennyt minun mittapuun mukaan överiksi.
Samoin arkipäivän asioista tykkään usien esin" ytutettiin takapihalle omenapuu on minusta mukavamp i juttu kun toimittaja ystävän postaus " lukekaapas hesarin sivu 5.
Ja vaikka omasi olisivat kunnossa, vika voi olla kontaktiesi FB-asetuksista, eli vastaanottavat sinulta "useimmat"/"vain tärkeimmät", eli siis kaikki kontaktisi eivät välttämättä näe päivitystäsi, elleivät mene sivullesi erikseen katsomaan. Tuo "useimmat"-tilaus taitaa olla automaattinen vaihtoehto FB:ssä, eli jotta näkisi jonkun tyypin kaikki postaukset, pitää itse erikseen käydä ruksittamassa tuo "kaikki"-vaihtoehto.
Tai sitten ne sun kaverit eivät vaan välitä! ;)
Mulla on yleensä aika arkisia päivityksiä, esim. "oho, keitinpä hyvät kahvit"-päivitys sai tykkäyksiä muistaakseni jotain 15 ja yleensäkin päivityksiini tulee useampi tykkäys ja/tai kommentti. Mietin pitkään mistä se johtuu, koska oon ihan supertavallinen tyyppi, ja lopulta tulin siihen tulokseen että mun jutut on kaiketi niin itseironisen "lennokkaita" kaikessa tavallisuudessaan, että ihmiset tykkää. Nimittäin sen verran mitä oon muiden päivityksiä seurannut, niin vastaavanlaiset itseironiset hauskasti ilmaistut päivitykset kerää sitä huomiota.
Ja tosiaan se oma aktiivisuus taitaa ratkaista myös jonkin verran.
jonka päivityksistä tykkää yleensä aina 4-50 ihmistä. Pikkuisen joskus jopa nolottaa, vaikka kai sitä pitäisi olla iloinen.
Olisiko tyylissä, jolla ilmaiset itseäsi, hiomista? Usein päivityksistä, jotka ovat tarkkaan harkittuja ja esim. kielellisesti hauskoja tai nasevia, jättävät lukijalle oivaltamisen iloa tai tarjoavat samastuttavan näkökulman, tykätään sen verran, että vaivaudutaan osoittamaan se.
Olen myös huomannut, että kommentteja tulee selvästi enemmän, kun käyn itse osallistumassa ketjuun ja jatkamassa keskustelua. En myöskään päivitä usein ja mitä sattuu, joten monikaan ei varmaan ole blokannut minua näkyvistä.Kommentoin myös usein muiden statuksia ja olen aktiivinen facebookkaaja.
tosi aktiivinen kommentoija ja tykkääjä itse. Varmaan niitä ei sitten vaan kiinnosta. Siinä on tietty ero, että mua ei jaksa joka päivä kiinnostaa se, että kaverin lapsi teki hiekkakakun tai sanoi "sedällä ei ole hiuksia!" raitiovaunussa, mutta kyllä mua kiinnostaa jos lapsi oppii vaikka ajamaan pyörällä (minusta tällainen on iso juttu! Toki ensimmäinen hiekkakakkukin on, sadas ei)/pääsee joukkueeseen/sanoo jotain oikeasti hauskaa ja oivaltavaa.
Juttujeni tylsyys tuskin on syynä, koska kommenttejani kommentoidaan ja niistä tykätään muiden päivityksissä.
Kai muilla on vaan sitten paljon aktiivisimpia kavereita. Olenhan minäkin heidän kaverinsa, ja aktiivisempi...
ap
Olisiko tyylissä, jolla ilmaiset itseäsi, hiomista? Usein päivityksistä, jotka ovat tarkkaan harkittuja ja esim. kielellisesti hauskoja tai nasevia, jättävät lukijalle oivaltamisen iloa tai tarjoavat samastuttavan näkökulman, tykätään sen verran, että vaivaudutaan osoittamaan se.
Toisin kuin näistä sepustuksistani täällä ehkä voisi päätellä, olen ammattikirjoittaja. Usein myös jaksan hioa päivitykseni paitsi hauskoiksi ja oivaltaviksi, myös hyvin kirjoitetuiksi. Näitä av-juttuja en hio yhtään, joten ei kannata vetää johtopäätöksiä näiden pohjalta :D
ap
.Itse ainakin painan tykkää nappia kun ystävä kirjoittaa että " eppu oppi ajamaan ilman appareita ", mutta en erikseen kommentoinut/ tykännyt kun toisella istävällä päivitys: " sirkku valittiin valmennus ryhmään "
Tämä siksi, että itse en ole lainkaan kiinnotunut ko lajista, ja minun henk kohtaisesti lasten jaotteleminen harrstusryhmissä Hyviin ja huonoihin on turhaa ja lapsien harratukset ovat monellamennyt minun mittapuun mukaan överiksi.Samoin arkipäivän asioista tykkään usien esin" ytutettiin takapihalle omenapuu on minusta mukavamp i juttu kun toimittaja ystävän postaus " lukekaapas hesarin sivu 5.
ihan selvää kateutta eikä arvostuskysymys. Kateutta veikkaan myös ap:n kavereitten kohdalla. Toiset vaan ei kestä mitään hyvää mitä muut saa. Pikkujutut on helpompi sietää kun ne eivät ole uhka.
Oikeastaan se oli kysymys. Nyt annat kuvan herkkänahkaisesta, mitattavia suorituksia arvostavasta (eka hiekkakakku/joukkue/pyörällä ajo) ja itseensä tyytyväisestä ihmisestä. Joten ehkä tapasi ilmaista nimenomaan itseesi liittyviä asioita herättää ärtymystä? Tätä puoltaisi se, että muiden juttuja kommentoit ilmeisen miellyttävästi.
Toisin kuin näistä sepustuksistani täällä ehkä voisi päätellä, olen ammattikirjoittaja. Usein myös jaksan hioa päivitykseni paitsi hauskoiksi ja oivaltaviksi, myös hyvin kirjoitetuiksi. Näitä av-juttuja en hio yhtään, joten ei kannata vetää johtopäätöksiä näiden pohjalta :Dap
Mulla oli jossain vaiheessa sama ja ihmettelin kun kukaan ei tykännyt. Sitten huomasin, ettei mun päivitykset edes näkyneet muille joten aika huono oli muiden tykätä :) FB jotenkin oli muuttanut mun jakamisasetuksia.
Vai menikö ammattikirjoittajana anaysoimaan ja hiomaan tekstejään?
No, kettuilu sikseen.