Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos reklamoi tavarasta, saako sen viallisen tavaran pitää?

Vierailija
22.05.2012 |

Kyseessä siis vaate, jossa virhe (ekassa pesussa (30 astetta) siitä lähtivät värit). Tykkään kuitenkin tuosta puserosta, voisin värjätä sen uudelleen. Mut haluan siitä rahat kyllä takaisin. Kun teen reklamaation, niin saanko pitää tämän maanantaikappaleen vai annetaanko se siinä samalla pois?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimaksuilla saa sitten niiden tuotteita, ihan pimeetä touhua. En minä ajatellut muuta niiltä ostaa! Niiden tuotteessa se vika oli, ei minun keksintöni myydä risoja tuotteita.

Olen myös palauttanut Marimekolle kerran tuotteen, joka hajosi vähäisen käytön jälkeen. En TODELLAKAAN joutunut maksamaan postikuluja, vaan laitoin paketin asiakaspalautuksena (palautuskoodin sain kysyttäessä sähköpostitse).

Lisäksi olin kadottanut kuitin, mutta koska tuote oli kyseisen kauden uutuus, oli selvä, että se on ostettu takuuajan puitteissa. Minulta kysyttiin vain, mistä olen tuotteen ostanut ja paljonko maksoin siitä. Vastasin oman muistini perusteella noin-arvion, joka maksettiin tilille.

Summa summarum: En osta enää marimekolta kyseisiä tuotteita, koska en luote laatuun, mutta asiakaspalvelusta ei ole pienintäkään pahaa sanottavaa.

Vierailija
2/8 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs luulisit?

Sittenhän kaikki löytäisivät tavaroistansa "vikoja" kun ahneuksissaan haluaisivat rahansa takaisin.2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois, brändi lähettää sen tehtaalle tutkittavaksi ja vika selvitetään.

Vierailija
4/8 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää antaa. :-/ Harmi kyllä, on niin kivan mallinen että harvemmin törmään. Ehkäpä jätän valituksen tekemättä ja vaan värjään tän.

ap.

Vierailija
5/8 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko tutki vaatteen, tutalle riitti valokuva jne.

Laita sähköposti ja katso mitä vastaavat.

Vierailija
6/8 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postimaksuilla saa sitten niiden tuotteita, ihan pimeetä touhua. En minä ajatellut muuta niiltä ostaa! Niiden tuotteessa se vika oli, ei minun keksintöni myydä risoja tuotteita.

Vierailija
7/8 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä välttämättä saa siitä rahoja takaisin, voi olla että saat uuden tilalle. Reklamaation jälkeen myyjällä on oikeus ensin korjata tilanne, vasta vasta sen jälkeen kun se ei onnistu on luvassa kaupan purku.

Mutta kuten todettu, se mitä maanantaikappaleelle tapahtuu on ihan myyjäliikkeen tai valmistajan käytännöistä kiinni. Oletettavasti joudut sen palauttamaan.

Vierailija
8/8 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko tosiaan tarvii omansa pois ja vaatii vielä maksamaan postimaksutkin.

kyseessä on viallisen tuotteen palautus, Marimekolla ei ole oikeutta vaatia postikuluja, vaan asiakkaalla on oikeus vaatia korvausta asian oikaisemisesta tulleista kuluista, ml. postimaksut.