Jos reklamoi tavarasta, saako sen viallisen tavaran pitää?
Kyseessä siis vaate, jossa virhe (ekassa pesussa (30 astetta) siitä lähtivät värit). Tykkään kuitenkin tuosta puserosta, voisin värjätä sen uudelleen. Mut haluan siitä rahat kyllä takaisin. Kun teen reklamaation, niin saanko pitää tämän maanantaikappaleen vai annetaanko se siinä samalla pois?
Kommentit (8)
No mitäs luulisit?
Sittenhän kaikki löytäisivät tavaroistansa "vikoja" kun ahneuksissaan haluaisivat rahansa takaisin.2
pois, brändi lähettää sen tehtaalle tutkittavaksi ja vika selvitetään.
pitää antaa. :-/ Harmi kyllä, on niin kivan mallinen että harvemmin törmään. Ehkäpä jätän valituksen tekemättä ja vaan värjään tän.
ap.
Marimekko tutki vaatteen, tutalle riitti valokuva jne.
Laita sähköposti ja katso mitä vastaavat.
Postimaksuilla saa sitten niiden tuotteita, ihan pimeetä touhua. En minä ajatellut muuta niiltä ostaa! Niiden tuotteessa se vika oli, ei minun keksintöni myydä risoja tuotteita.
sinä välttämättä saa siitä rahoja takaisin, voi olla että saat uuden tilalle. Reklamaation jälkeen myyjällä on oikeus ensin korjata tilanne, vasta vasta sen jälkeen kun se ei onnistu on luvassa kaupan purku.
Mutta kuten todettu, se mitä maanantaikappaleelle tapahtuu on ihan myyjäliikkeen tai valmistajan käytännöistä kiinni. Oletettavasti joudut sen palauttamaan.
Marimekko tosiaan tarvii omansa pois ja vaatii vielä maksamaan postimaksutkin.
Postimaksuilla saa sitten niiden tuotteita, ihan pimeetä touhua. En minä ajatellut muuta niiltä ostaa! Niiden tuotteessa se vika oli, ei minun keksintöni myydä risoja tuotteita.
kyseessä on viallisen tuotteen palautus, Marimekolla ei ole oikeutta vaatia postikuluja, vaan asiakkaalla on oikeus vaatia korvausta asian oikaisemisesta tulleista kuluista, ml. postimaksut.
Olen myös palauttanut Marimekolle kerran tuotteen, joka hajosi vähäisen käytön jälkeen. En TODELLAKAAN joutunut maksamaan postikuluja, vaan laitoin paketin asiakaspalautuksena (palautuskoodin sain kysyttäessä sähköpostitse).
Lisäksi olin kadottanut kuitin, mutta koska tuote oli kyseisen kauden uutuus, oli selvä, että se on ostettu takuuajan puitteissa. Minulta kysyttiin vain, mistä olen tuotteen ostanut ja paljonko maksoin siitä. Vastasin oman muistini perusteella noin-arvion, joka maksettiin tilille.
Summa summarum: En osta enää marimekolta kyseisiä tuotteita, koska en luote laatuun, mutta asiakaspalvelusta ei ole pienintäkään pahaa sanottavaa.