kavereiden raskausuutiset tekee kipeää
Olenko paha ihminen, kun olen hiton kateellinen? Siis tottakai olen iloinen kavereiden puolesta ja haluan heille kaikkea hyvää, mutta yhtäaikaa viiltävän kateellinen. Suunnilleen kaikille tullut/ tulossa 3. tai 4. lapsi. Meillä kaksi ihanaa, joista olen kiitollinen, mutta haluaisin itsekin vielä yhden, just siksi, kun nuo on niin ihania! Mutta kun mies ei halua. Ei mitään toivoa. Kaksi muuta jo aika isoja ja mekin kohta vanhoja... Vielä ois varmaan mahdollisesta biologisesti, mutta ku ei. Miten päästä eroon tosta kateudesta? Just toissapäivänä päätin, että nyt pääsen yli, tänään taas yllätysraskausuutinen... Ja olen katellinen, itku silmässä: miksei meillekin?
Kommentit (6)
Meillä on 2-vuotias lapsi, joka tuli pitkän yrityksen jälkeen ja nyt ollaan yritetty toista, mutta ei vaan kuulu...ollaan oltu ilman ehkäisyä esikoisen syntymästä asti ja ihan yrittämällä yritetty 1,5v. Ja minulla kanssa aivan mielettömän kipeää tekee, kun tuntuu, että "kaikki" ympärillä olevat ilmoittavat uusista raskauksistaan ja saavat ihania vauvoja...
Mulle tuttujen raskausuutiset otti pikään todella koville, sillä itselläni ei ollut lasta. Nyt nelikymppisenä olen itse vihdoinkin raskaana ja en meinaa uskaltaa kertoa asiasta, sillä pelkään kavereiden tutevan mielipahaa (useampia lapsettomuudesta kärsiviä kavereita).
kukaan ei ole onnitellut uutisen kuultuaan. Muutama on onnitellut, kun on hetken asiaa sulatellut ja ehtinyt kysyä "oletko tosissasi" "aiotko pitää sen" jne.
useita vuosia ja hoitoihin on mennyt pienen osakkeen hinta, samaan aikaan ystävät saivat lapsia, tuntui tosi pahalta aina.
Tietenkin olin onnellinen heidän puolesta, mutta tuhannet kyyneleet on vuodatettu.
Älä möyri tuossa itsesäälissä. Alat pikkuhiljaa kehittelemään vaikka jotain sitovampaa harrastusta ja muuta sisältöä elämään. On tässä elämässä nyt sentään muutakin mielenkiintoista kuin vauvat. Etkö yhtään nauti lisääntyvästä vapaudesta ja mahdollisuuksista tehdä ihan omia juttuja?