Onko Eemi sinusta selkeästi pojan nimi?
Tyttömme Oona saa pikkuveljen helmikuussa ja olen nyt kovasti ihastunut Eemi nimeen. Kuitenkin olen nyt ystävieni kanssa juteltuani huomannut että se kuulostaa joidenkin mielestä hieman naiselliseltakin nimeltä ja sitä en haluaisi. Onko teistä Eemi selkeästi pojan nimi vai sopisiko myös tytölle? Samalla vastaanotetaan muita nimi ehdotuksia Oonan veikalle jos Eemi saakin hylkytuomion.. :)
Kommentit (25)
Eemi on selkeästi pojan nimi ja sopii vallan mainiosti Oonan veljelle!
perennan ehdotuksiin:
Aapo - ihan kiva mutta ei ehkä SE kuitenkaan
Eetu - ihana nimi mutta liian yleinen
Eeki - mies ei lämpene
Isto - tuttavapiirissä, mielestäni jotenkin keski-ikäisen miehen nimi.. =)
Elmo - tulee mieleen sonni..
Eino - keski-ikäinen tämäkin
Isko - ei oikein toimi
Ilpo - keski-ikäinen tämäkin
Into - eikä tämäkään
Unto - eikä tämä
Ahto - ei..
Ahti - tuttavapiirissä
lisää ehdotuksia vastaanotetaan ja mielipiteitä.. =)
Ei tulisi mieleenkään, että Eemi olisi tytön nimi. Voin ihan lämpimästi suositella Eemiä pojallenne nimeksi, mutta jos kaipaat vaihtoehtoja, miten olisi Aatu?
Ja tullut sellainen poikanimiassosiaatio, kun on pojalla kuullutkin tuon nimen aina. Mutta onhan se mahdollista tytön nimeksi tulkita, mutta tuskimpa..
Oonan veikalle muutama muukin:
Eeli
Eeti
Ekku
Eppu
Atte
Aake
Aaro
Iiro
Eeka
Aatu
Aaku
Eemu
Iivo
Ja mielestäni mukava sellainen! Katsoin väestörekisterikeskuksen sivuilta niin yhdelle naiselle annettu Eemi-nimi ennen 1900-lukua.
Ei kovin yleinenkään vielä tuo Eemi, esim. v.2004 tais olla annettu 40 pojalle.
Eemi on kaunis, mutta pidän myös Seemi nimestä! :)
Ja minusta Eemi ei vieläkään kuulosta ihan selkeästi pojan nimeltä, jos siis ajattelen että kuulisin nimen ensimmäistä kertaa. Onhan se toki lähellä Eemiliä, mutta toisaalta myös Emmiä ja Eeviä..! Täällä palstalla olen sittemmin nimeä nähnyt niin paljon, että toki nykyään ajattelen vain pojan nimeksi.
Sen sijaan Eemu-nimi on minusta selkeästi pojan nimen kuuloinen. Tässä vaikuttanee se, että tunnen yhden Eemu-pojan...
Eemi ja Oona sopivat tyylillisesti hyvin, pehmeitä nimiä molemmat, joissa paljon vokaalia. Toisaalta Oonan kanssa kävisi myös Eemu! :o)
Ja myös Aale olisi minusta kiva nimi Oonan veljelle... Itse miellän Aalen selkeästi pojaksi (varmaan Aake-nimen takia), vaikka Aale onkin alunperin sekä miehen että naisen nimi. (Noin 50 vuoteen Aale-nimeä ei ole annettu tytölle.)
ja kiva nimi onkin :)
Pidän myös mm. jo ehdotetusta Eetistä ja heitän vielä joukkoon Aatin. Oonan veljelle Eemi olisi oikein ihanan pehmeä.
Kyllä siitä pojasta taitaa Eemi tulla, sen verran kannatusta olen nyt saanut ja itse ihan ihastunut nimeen. mieskin tykkää. Kivoja ehdotuksia myös Eeti, Aatu ja Aati.. Kiitos siis kaikille vastanneille, tuli itselle varmempi olo. =) Lisää saa toki laittaa kommentteja ja mielipiteitä.
meillä on Eemi-niminen poika.
Mielestäni häntä ei ole koskaan nimen perusteella luultu tytöksi. Uusille tuttavuuksille nimeä saa tosin tavata tyyliin ' Eemi, niinkuin Eemil, mutta ilman ällää' . Ja joskus lääkärin vastaanotolla on sisään kutsuttu Emmi tai Eevi, mutta ehkä se johtuu huonosta artikulaatiostani ajanvarausta tehdessä ;-).
siis mikä eemi, ihan kuin emmi väärin kirjoitettuna
Minäkin luulin tytöksi kun kuulin nimen ensimmäisen kerran
Kyllä mun mielestä Eemi on selkeästi pojan nimi
Eemi on aivan ihana pojan ja miehen nimi. Jotenkin tuntuu uudelta vaikka on niitä Eemejä kastettu kautta aikain.
EEMELI on myös kiva, mutta usealla käytössä..
Selvä pojan nimi ja kiva sellainen. Sopii myös hyvin Oonan kanssa. Kiva myös sen takia, että ei ole liian tavallinen, mutta ei myöskään mikään väkisin väänetty harvinaisuus.
Ei kuulosta omaan korvaani sukupuolittuneelta nimeltä, sopisi kummalle vaan. Ja mitä haittaa, vaikka joku olettaisi nimen perusteella lastanne tytöksi, ei mitään!
Eemi on kyllä kiva nimi ja ihan selkeästi pojan/miehen nimi.
Tunnen 70+ miehen jonka Eemil nimi on lyhennetty jo vuosikymmeniä sitten Eemiksi ja pienen 3v Eemin.
Antakaa pojalle myös toinen nimi, jota hän voi käyttää, jahka pääsee irti vanhemmistaan.
tosin hieman " emimäinen" ;o)
muita ehdotuksia Oonan veikalle ::
Aapo
Eetu
Eeki
Isto
Elmo
Eino
Isko
Ilpo
Into
Unto