Nautitteko ihan oikeasti perhe-elämästä?
Nyt ihan rehellisesti mietitte, että oikeastiko teillä on mukavaa. Minun on meinaan aika vaikea tajuta miten kukaan voi nauttia tästä sotkusta, kaaoksesta jatkuvasta huutamisesta ja ylipäätään kaikesta siitä rumuudesta mitä lasten mukana elämään tulee. Ei ole sellaista päivää jolloin en sataan kertaan miettisi elämääni ja tulisi tulokseen, että en pidä tästä yhtään. Ihan kuin istuisi 20 vuoden tuomiota ilman armahdusmahdollisuutta.
Kommentit (7)
ei meillä huudeta ja koti on ihan yhtä kaunis kuin ennen lapsiakin. Toki sotkua ja kaaosta tulee, mutta se merkitsee, että elämä pitää organisoida ja lapset kouluttaa siihen, etteivät kanna tavaroitaan ympäriinsä.
Kotiäitivuosista en tykännyt. Se oli liikaa.
Otettaan rennosti ja tehdään se mikä on kulloinkin tärkeätä!
Ajattelen kauhulla jo aikaa kun lasten ääniä ei enää kuule (=ovat muuttaneet pois kotoa)
Ja nimenomaan juuri arjesta. Ihana, osallistuva mies ja ihana tyttö. Ei ole sotkuja eikä huutamista.
Jospa teillä ap on vaan haastavampi vaihe. Voimia!
ja jos väsyttää-
menen ulos lasten kanssa- auttaa
Alle 4-vuotiaana ne oli ihan kivoja ja meillä oli hiljaista ja rauhallista. Siistiäkin oli. Nyt tuntuu, että asun narkomaanien kanssa koska kaikki paikat on niin järkyttävässä kunnossa. En todellakaan jaksa työpäivän jälkeen tehdä kotitöitä 1-2 tuntia pidempään ja se ei riitä. Minun pitäisi voida siivota 8 tuntia vielä työpäivän jälkeen, että koti pysyisi edes jossain järjestyksessä. Ja sitten tuo jatkuva huuuuuuutaminen. Se alkaa aamulla ja jatkuu koko päivän.
Kotia ei voi edes sisustaa koska mikään ei selviä meillä. Lasten kalusteet on nykyisin kaikki maalattua alumiinia tai terästä, koska kaikki muu hajoaa alta aikayksikön. Sohva on rautaa, koska edellisen he halkaisivat kahtia. Muut kalusteet on anopin poistoja. Kaikki siis naarmuista, nuhjuista ja vuodelta 1980.
Syön ja lihon jatkuvasti vain enemmän ja enemmän. En tiedä edes miksi syön, koska nälkä minun ei ole. Pakenen parvekkeelle meteliä josta kohta minut haetaan takaisin keskelle kaaosta.
ap
vanhempani olivat lapsirakkaita
oma perheeni---ura syö energiaa- mies paljon poissa-teen parhaani