Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin oikean kahvikoneen. En enää pysty juomaan tavallista suodatinjauhatusta.

Vierailija
20.05.2012 |

Kaksi viikkoa siihen meni, että nyt suu hylkii suomalaista sumppia. Se nyt vaan on kitkerää, vetistä ja pahaa litkua, joka tekee vatsan kipeäksi. Eron todella ymmärsi vasta, kun kotona juotava kahvi muuttui oikeaksi kahviksi.

Anteeksi P., kun en pystynyt juomaan tänään kyläillessäni keittämääsi kahvia loppuun, vaikka tosissani yritin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se siis sellanen, joka jauhaa siinä samassa ne pavut? Haluaisin sellaisen, kuulisin mielelläni kokemuksia vastaavan härvelin omistajilta.

Ei tästä kannata mitään maaottelua tehdä, Suomessa juotava kahvi on erilaista kuin nyt vaikka Italiassa ja joku tykkää yhdestä, toinen toisesta. Itselläni vatsa on ulkomaan vuosien aikana vieroittanut itse itsensä juhlamokista ja presidenteistä ja niissä on mielestäni paha, ylikeittynyt ja kitkerä maku. Tämä on MINUN mielipiteeni. Seuraan sitä.

Vierailija
2/21 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kermaperse kyllä olet. Loukkaantuko kaverisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa siihen meni, että nyt suu hylkii suomalaista sumppia. Se nyt vaan on kitkerää, vetistä ja pahaa litkua, joka tekee vatsan kipeäksi. Eron todella ymmärsi vasta, kun kotona juotava kahvi muuttui oikeaksi kahviksi.

Anteeksi P., kun en pystynyt juomaan tänään kyläillessäni keittämääsi kahvia loppuun, vaikka tosissani yritin.

on todellakin eroja! En minäkään kapsulakahvikoneen ostamisen jälkeen saa kunnolla juotua suomalaista suodatinkahvia, yök!!

Vierailija
4/21 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä oikeaa kahvikonetta? Eikö ole niin, että olet jatkossa sidottu tietyn valmistajan kapseleihin? Kahvikoneeseen voi ostaa mitä vain ja jopa paahdattaa papunsa juuri sellaiseksi kuin haluaa.

t: eräs kahvikoneen hankintaa suunnitteleva

Vierailija
5/21 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin vuosia ettei kahvi sovi minulle kun vatsa tuli siitä kipeäksi, närästi jne. mutta sitten tutustuin ihmiseen joka harrastaa kahveja ja hän kertoi etten suinkaan ole yksin- suomalainen paahto on vaaleinta mahdollista "pula-ajan paahtoa", jonka tekeminen piti aloittaa sotavuosien jälkeen uudestaan sillä suomalaiset eivät enää muuta halunneet juoda! Vaaleassa paahdossa olevat parkkihapot saavat herkkävatsaiset itkemään kivusta ja meillä nähdyt "paahtoaste 5"-Presidentit ovat oikeasti korkeintaan kolmostasoa maailmalla.

Minäkin aloin nauttimaan kahvista vasta hiljattain ja ihmetys olikin suuri, kun ostin laadukasta tummaa paahtoa ja join sitä ilman että vatsa sanoi mitään!

Vierailija
6/21 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tarjoussumppia. Tummapaahtoinen kahvi on parempaa kuin kotimaiset peruskahvit.

Vierailija
7/21 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kanssa ymmärrä, että miksi täällä juodaan sitä vaaleasuodatinkakkaa, kun jo tiedetään että paljon parempaakin kamaa on saatavilla.

Kauan join kahvia vain "erikoiskahvikahviloissa" muuta nyt sijoitin kahvikoneeseen ja laskin, että se maksaa itsensä takaisin yllättävän pian. Plus että nyt voin juoda kahvia todellakin päivittäin.

Vierailija
8/21 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummapaahtoinen kahvi on parempaa kuin kotimaiset peruskahvit.

Vesi likoaa kahvissa kauemmin ja lopputulos on vielä paljon espressoa kirkerämpää -vaikkakin parempaa kuin vaalea paahto.

Vierailija
9/21 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla kahvi on hyvää.

Vierailija
10/21 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikea kahvikone? vai keitin? mitä on oikea kahvi?

juhlamokanjuoja

Vierailija
11/21 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suunnitteilla sama. Meillä oli jo nespresso, mutta en oikein koskaan päässyt sinuiksi monikansallisen fiman yksittäispakattujen kapseleiden kanssa, vaikka hyvää kahvia sillä tuleekin. Millä koneella olisi hyvä hinta-laatu- suhde? Suomalainen kahvi on suoraan saatanasta.

Vierailija
12/21 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koneen ostit? jauhatko kahvin pavuista itse vai niitä kapseleitako käytät?

olen sen verran kahvin ystävä että tekisi mieli ostaa kunnon kone, mut en tiedä millaisen.

Vierailija
14/21 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.isomac.it/

Kahvina käytän pääasiassa Illyn kahvia.

http://www.mixtec.fi/illy/etusivu.html

Homma on helppoa. Vain kahvin vaadotusta sai harjoitella hetkisen, nyt se menee vaikka silmät kiinni. Kapselikonetta en tosiaan halunnut, sillä erilaisia kahveja on vaikka mitä. Liikkeistä voi ostaa kahvin papuina ja jauhattaa sielää tai sitten jos on jauhava kone, niin kotona, mikä on aina parempi.

Mun koneeni ei jauha, enkä sitä ole osannut vielä kaivatakaan.

Vierailija
15/21 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma että makuasiat ei mene jakeluun.

Rakastan JuhlaMokkaa, minusta se on maailman parasta kahvia tuolla tavallisella kahvinkeittimellä keitettynä.

Naapurilla on hieno, helvetin kallis "oikea" kahvikone joka maksoi parisen tuhatta euroa (!!! minusta järkyttävä summa kuitenkin kun se on vaan kahvia varten) ja se yököttävä moska mitä siitä tulee närästää aivan saakelisti ja ON PAHAA! Ja kun niillä on enemmän vieraita, sitä mönjää joutuu odottelemaan jonossa.

Onneksi nämä kahvihifistelijät ovat omassa tuttavapiirissä riittävän harvassa, ja onneksi voin aina kotiin palattuani keittää kunnon kahvit tuolla peruskahvinkeittimelläni. Olenkin lakannut juomasta kahvia tuossa naapurissa kun se nyt vaan on kamalan makuista minun suomalaiseen suuhuni.

Kiitos ja anteeksi.

Vierailija
16/21 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurilla on hieno, helvetin kallis "oikea" kahvikone joka maksoi parisen tuhatta euroa (!!! minusta järkyttävä summa kuitenkin kun se on vaan kahvia varten)

Sanat 'vaan' ja 'kahvi' voi yhdistää tuolla tavalla toisiinsa vain just joku juhlamokanjuoja. Minä huokaisen autuudesta joka kerran, kun siemaisen koneella tekemääni vaahtopintaista maitokahviani.

Vierailija
17/21 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma että makuasiat ei mene jakeluun. Rakastan JuhlaMokkaa, minusta se on maailman parasta kahvia tuolla tavallisella kahvinkeittimellä keitettynä. Naapurilla on hieno, helvetin kallis "oikea" kahvikone joka maksoi parisen tuhatta euroa (!!! minusta järkyttävä summa kuitenkin kun se on vaan kahvia varten) ja se yököttävä moska mitä siitä tulee närästää aivan saakelisti ja ON PAHAA! Ja kun niillä on enemmän vieraita, sitä mönjää joutuu odottelemaan jonossa. Onneksi nämä kahvihifistelijät ovat omassa tuttavapiirissä riittävän harvassa, ja onneksi voin aina kotiin palattuani keittää kunnon kahvit tuolla peruskahvinkeittimelläni. Olenkin lakannut juomasta kahvia tuossa naapurissa kun se nyt vaan on kamalan makuista minun suomalaiseen suuhuni. Kiitos ja anteeksi.

Vierailija
18/21 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma että makuasiat ei mene jakeluun.

Rakastan JuhlaMokkaa, minusta se on maailman parasta kahvia tuolla tavallisella kahvinkeittimellä keitettynä.

Naapurilla on hieno, helvetin kallis "oikea" kahvikone joka maksoi parisen tuhatta euroa (!!! minusta järkyttävä summa kuitenkin kun se on vaan kahvia varten) ja se yököttävä moska mitä siitä tulee närästää aivan saakelisti ja ON PAHAA! Ja kun niillä on enemmän vieraita, sitä mönjää joutuu odottelemaan jonossa.

Onneksi nämä kahvihifistelijät ovat omassa tuttavapiirissä riittävän harvassa, ja onneksi voin aina kotiin palattuani keittää kunnon kahvit tuolla peruskahvinkeittimelläni. Olenkin lakannut juomasta kahvia tuossa naapurissa kun se nyt vaan on kamalan makuista minun suomalaiseen suuhuni.

Kiitos ja anteeksi.

On olemassa myös yhdistelmä kahvikoneita. Saa keitettyä sen pannulisenkin.

Vierailija
19/21 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Jura vuoden ja voin kertoa että kyllästyin siihen. Maksoi reippaasti yli tonnin.

Pavut tuli hyviltä paahtimoilta.

Onneksi sain myytyä.

Toki Jura neuvoo kaiken ja koneena on yliveto.

Vierailija
20/21 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvikone ei tee samanlaista vaahtoa mitä baristat tekee puoliautomaatilla. Kaunis vaahto saadaan vain käsin kaatamalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä