Sinnittelisitkö mielenterveyden kustannuksella töissä,
jossa huono olla? Muita työpaikkoja ei vain ole ja ikääkin liikaa eli 45...
Kommentit (7)
, sillä niin olen tehnytkin.
Hain apua ja sain. Pikkuhiljaa olo parani. Välillä on parempia päiviä ja välillä huonompia, mutta olen todennut niiden vaan kuuluvan ihmisen elämään.
Oliko työpaikkakiusaamista, joka kohdistui sinuun? Ap
on joku paikka minne mennä. Minulla se oli opiskelemaan lähialaa.
Mutta töihin meno oli vain yksinkertaisesti kamalaa. Aloin jopa näkemään painajaisia töistä. Jos oli kolmen päivän vapaa niin en nauttinut siitä koska tiesin että kohta taas pitää töihin.
Mieheni painosti minut irtisanomaan itseni. Häiritsi koko perheen elämää. Mies sanoi että mielummin syö vaikka joka päivä puuroa kun katsoo minua niin ahdistuneena.
Uskaltauduin vihdoin irtisanomaan itseni. Uuden työ sain jo ennen kuin irtisanomisaika oli ohi! Kyllä kannatti. Nyt on mahtava työ ja työkaverit.
Arvostan terveyttäni ihan liikaa, mikään työpaikka ei ole sen arvoinen, että lähtisin sen takia sairastumaan.
Mutta töihin meno oli vain yksinkertaisesti kamalaa. Aloin jopa näkemään painajaisia töistä. Jos oli kolmen päivän vapaa niin en nauttinut siitä koska tiesin että kohta taas pitää töihin.
Mieheni painosti minut irtisanomaan itseni. Häiritsi koko perheen elämää. Mies sanoi että mielummin syö vaikka joka päivä puuroa kun katsoo minua niin ahdistuneena.
Uskaltauduin vihdoin irtisanomaan itseni. Uuden työ sain jo ennen kuin irtisanomisaika oli ohi! Kyllä kannatti. Nyt on mahtava työ ja työkaverit.
Oliko työpaikkakiusaamista, joka kohdistui sinuun? Ap
Sitä myös on ollut. Opin jättämään kiusaajat omaan arvoonsa. Olen myös oppinut pitämään puoleni eli olen kiusaajilleni sanonut suorat sanat. Tarvittaessa kiusaamistilanteeseen on esimiehesi velvollisuus puuttua, kuten myös työsuojeluvaltuutetun. Työterveyshuollosta saa myöskin apua kiusaamisongelmaan.
Rohkeasti nosta pääsi ylös, äläkä alistu kiusaajasi ikeen alle. Pidä puolesi. Sinä olet yhtä arvokas työntekijä kuin kuka tahansa muukin.
Oletko muuten ajatellut, millaisia ongelmia tuollaisilla kiusaajilla voikaan olla, mm. avioliitto-ongelmia ja yleensäkin ongelmia perheessä. Usein he tuolla kiusaamisella haluavat esittää parempi osaista kuin ovatkaan.
, sillä niin olen tehnytkin.
Hain apua ja sain. Pikkuhiljaa olo parani. Välillä on parempia päiviä ja välillä huonompia, mutta olen todennut niiden vaan kuuluvan ihmisen elämään.