Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko päiväkodin tehtävä järjestää muuta hoitoa kevätretken ajaksi?

Vierailija
19.05.2012 |

Meillä on lapsen päiväkoti lähdössä kevätretkelle kotieläinpihaan jossa viettävät päivän.

Emme halua että meidän allerginen lapsi lähtee mukaan.

Mutta mutta, koko päiväkoti lähtee sinne joten kukaan ei ole päiväkodilla silloin. Mielestäni väärin!!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se allergia johonkin retkeen vaikuttaa?

Kumma kun nykyään yksi "vammainen" kyykyttää koko yhteiskuntaa?

Vierailija
2/26 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kaikki hoitajat ovat retkellä.

Hankala vain jäädä töistä pois tuona päivänä hoitamaan lasta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kaikki hoitajat ovat retkellä.

Hankala vain jäädä töistä pois tuona päivänä hoitamaan lasta.

ap

Vierailija
4/26 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/26 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sille teidän nuppuselle pitää varahoito järjestää esim. toisesta pk:sta tai pph:lta

Vierailija
6/26 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska nyt yhden täytyy jäädä päiväkotiin allegisen kanssa ja silloin 6 lasta on alivalvottuna retkellä.

Vierailija
7/26 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lääkäri on sitä mieltä että lasta ei voi retkelle viedä järjestyy varahoito naapuripäiväkodista. Jos vaan itse ette halua wettä lapsi lähtee, siis allergia ei olekaan niin paha että lapsi reagoi vaan vierailemalla eläinten lähellä joudutte kyllä itse hoitamaan lapsenne

Vierailija
8/26 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retkiin ei tarvitse osallistua ja päiväkodin on huolehdittava hoidosta päiväkodissa.On vanhempia jotka eivät pidä esim. retkiin osallistumista alle kolmevuotiailleen suotavana ja silloin ainakin järjestyy hoito päiväkodissa.

Vierailija
9/26 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päiväkodissa yhden hoitajan (ei siis siivoojan, harjoittelijan tms.) täytyy jäädä päiväkotiin lapseni kanssa. Näin olen tehnyt siitä lähtien kun löysin esikoisen paikallisesta Citymarketista harhailemasta, vaikka hänen piti olla päiväkodin kevätretkellä läheisessä perhepuistossa. Tädit olivat päättäneet, että leikkipuistossa ollaan 2 tuntia, sitten markettiin shoppailemaan.

Vierailija
10/26 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala vain jäädä töistä pois tuona päivänä hoitamaan lasta. ap

Onko palkaton vapaa/ etätyö/ joustotuntien käyttö mahdotonta?

Vierailija
11/26 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala vain jäädä töistä pois tuona päivänä hoitamaan lasta. ap

Onko palkaton vapaa/ etätyö/ joustotuntien käyttö mahdotonta?

tarvitse pitää vapaapäivää. Lisäksi vanhemmalla on oikeus kieltää lapsen vieminen hoitopäivänä pois päiväkodin alueelta. Siksi retkipäivinä on oltava jonkun, joka jää lapsen kanssa päiväkotiin. Lapsen hoitotarve ohittaa päiväkodin tarpeen retkeillä.

Vierailija
12/26 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmoittanut, että lapseni ei käy retkillä ja päiväkodissa yhden hoitajan (ei siis siivoojan, harjoittelijan tms.) täytyy jäädä päiväkotiin lapseni kanssa. Näin olen tehnyt siitä lähtien kun löysin esikoisen paikallisesta Citymarketista harhailemasta, vaikka hänen piti olla päiväkodin kevätretkellä läheisessä perhepuistossa. Tädit olivat päättäneet, että leikkipuistossa ollaan 2 tuntia, sitten markettiin shoppailemaan.

Ottamatta kantaa miksi ryhmä oli sinne päätynyt ( lähin vessa? retkijäätelöt? ) tuon "virheen" takiako lapsesi ei koskaan voi osallistua millekään retkelle? Eikö vielä koulussakaan?

Vierailija
13/26 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmoittanut, että lapseni ei käy retkillä ja päiväkodissa yhden hoitajan (ei siis siivoojan, harjoittelijan tms.) täytyy jäädä päiväkotiin lapseni kanssa. Näin olen tehnyt siitä lähtien kun löysin esikoisen paikallisesta Citymarketista harhailemasta, vaikka hänen piti olla päiväkodin kevätretkellä läheisessä perhepuistossa. Tädit olivat päättäneet, että leikkipuistossa ollaan 2 tuntia, sitten markettiin shoppailemaan.

Ottamatta kantaa miksi ryhmä oli sinne päätynyt ( lähin vessa? retkijäätelöt? ) tuon "virheen" takiako lapsesi ei koskaan voi osallistua millekään retkelle? Eikö vielä koulussakaan?

Alle kolmevuotiaat eivät retkistä nauti, päin vastoin. Viisaat vanhemmat kieltävät oman lapsensa kohdalla nämä jos päiväkodeilla ei ole riittävästi osaamista ja ymmärrystä säästäää lapset tältä stressiltä.

Vierailija
14/26 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää nämä vajaakuntoiset "äidit" jotka ei ymmärrä elämästä mitään.. Ovat kasvaneet pullossa ja haluavat lapsensakin kasvavan pumpulissa. Äly hoi?? En usko teidän provokatiivisia juttuja päiväkotimaailmasta.

Vierailija
15/26 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi 5 vai 2.

Jos lääkärintodistus on asiasta ja eläinallergia siis paha, hoito pitää järjestää sopivassa tilassa. Mutta jos ette vain halua lasta retkelle, joudutte itse järjestämään hoidon. Päiväkoti kun on vain siirtänyt hoidon paikkaa, joten sillä ei ole velvollisuutta ilman pätevää syytä (se lääkärintodistus) tarjota varahoitoa.

Vierailija
16/26 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis pph. Jos päiväkodin työntekijöillä on koulutuspäivä, niin varahoito voi järjestyä vaikka pph:lla. Kunnan velvollisuus on järjestää varahoito, mutta ei sen tosiaan tarvi päiväkodissa olla.

Vierailija
17/26 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen ei tarvitse olla samasta päiväkodista eikä tutun hoitajan. Pätee siisi sama juttu kuin loma-aikoinakin tai päiväkodin henkilökunnan koulutuspäivänä. Varahoito voi olla missä tahansa kunnan päiväkodissa tai pph:lla.

Eli siis soittamaan sinne varhaiskasvatuspuolelle ja vaatimaan sitä varahoitoa, kun koko päiväkoti retkeilee. Lapsesi on varmaan tosi onnellinen, kun pääsee vieraaseen päiväkotiin vieraiden hoitajien hoidettavaksi. Mutta jos periaatteesi sitä vaativat, niin sitten näin.

Vierailija
18/26 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis vie lastasi/lapsiasi eläinpuistoon, tivoliin, hoplopiin, seikkailupuistoon, uimahalliin, urheilukentälle tai ylipäätään mihinkään lastentapahtumaan?

Itse kävimme viime viikolla pk:n pienten ryhmän kanssa retkellä läheisellä maatilalla. Et usko miten paljon lapset siitä nauttivat, jopa ne pienimmätkin. Retken jälkeen ahkerimmin on leikitty erilaisilla eläimillä.

Pakkohan niille retkille ei ole osallistua. Jokainen vanhempi päättää itse lapsensa osallistumisesta. Minusta oli ihana olla retkellä mukana ja nähdä se lasten into ja iloiset ilmeet.

[/quote]

Alle kolmevuotiaat eivät retkistä nauti, päin vastoin. .

[/quote]

Vierailija
19/26 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis mulla on ollut myös tuollaisten retkien takia varahoitolapsia pk:sta.

Vierailija
20/26 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisikö lapsi retkelle päästää vai ei, niin kyllä päiväkoti on velvollinen järjestämään hoidon myös retkille osallistumattomille. Todennäköisesti hoitopaikka on sitten toisesta päiväkodissa, ja itse sinne kuskaatte. Kannattaa kysyä suoraan sieltä päiväkodista, miten menettelevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän