Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki lastentapahtumat järjestetään juuri päiväuniaikaan?

Vierailija
19.05.2012 |

Pistää vihaksi kun kaikki lastenkonsertit, teatterit ja muut tapahtumat ovat aina klo 12, jolloin suurin osa pienistä lapsista on päiväunilla. Miksi?

Jos lapset halutaan paikalle, miksi ei klo 10 tai klo 15? Meillä monet kivat jutut jäävät tämän takia väliin tai sit vain toinen vanhemmista menee isomman lapsen kanssa kun pienempi nukkuu.

Esim. huomenna Käpylän kyläjuhlilla Paukkumaissi klo 12.15.

Aargh!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että ne on tarkoitettu vähän vanhemmille. Meillä lapset on lopettaneet itse päiväunet jo noin 2 vuotiaana, joten meillä ei ole ollut mitään päiväuniesteitä tapahtumille. Siltikään me ei noin pieniä ole viety tuollaisiin juttuihin.

Mun mielestäni ne on vähän isommille tarkoitettu.

Vierailija
2/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä juuri ajattelinkin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että ne on tarkoitettu vähän vanhemmille. Meillä lapset on lopettaneet itse päiväunet jo noin 2 vuotiaana, joten meillä ei ole ollut mitään päiväuniesteitä tapahtumille. Siltikään me ei noin pieniä ole viety tuollaisiin juttuihin.

Mun mielestäni ne on vähän isommille tarkoitettu.

3,5 v tarvitsee vielä päiväunet ja niin aika moni saman ikäinen tuttavapiirissä ja päiväkodissakin. Ja minuta meillä lapsi oikeasti jo nauttii tuollaisista ja ymmärtää esityksiä.

Mutta kyllä meillä lapsi jo paljon pienempänäkin esityksiä seurasi, joten en sanoisi, etteikö olisi hyötyä viedä alle 2,5 v:tä mihinkään lastenesityksiin.

Vierailija
4/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat tapahtumaan liian pieniä vielä. Eli hyvä asia muiden tapahtumaan osallistujien kannalta.

Vierailija
5/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuaamut halutaan yleensä ottaa lunkimmin. Klo 15 päivää on jo niin paljon takana, että lapset alkavat väsyä sen verran, etteivät jaksa keskittyä johonkin tapahtumaan. Päivällisaikakin painaa päälle.

Kyllä oikeasti tuo klo 12 - 13 on paras aika. Silloin on juuri lounas syöty, kaikki ovat voimissaan ja virkeinä. Ja päiväuni-ikäiset ei tosiaan saa tuollaisista tapahtumista paljonkaan irti. Odota ap, että sun lapset kasvaa vähän, niin sitten alat ymmärtämään, että tuo on oikein hyvä aika.

Vierailija
6/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksei sitä sitten järjestetä lasten ehdoilla?? Mikä ihme ajatus on, että lapsen pitää luopua päiväunistaan, jotta aikuiset saa järjestää lasten tapahtumia itselleen sopivaan aikaan?

Ja miksei nuo tapahtumat voi olla kaikille lapsille sopivaan aikaan? Esim klo 15 on ihan varmasti yleisimmin aika, jolloin kukaan ei nuku ja jos nyt välipala-aika sattuu olemaan juuri silloin, niin sen nyt sentään voi hoitaa vaikka paikan päällä.

Totuus oikeasti on, ettei tuon tapahtuman järjestäjät ole ajatelleet lapsia, vaan jotain ihan omia aikataulujaan.

Vierailija
7/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksei sitä sitten järjestetä lasten ehdoilla?? Mikä ihme ajatus on, että lapsen pitää luopua päiväunistaan, jotta aikuiset saa järjestää lasten tapahtumia itselleen sopivaan aikaan?.

Päiväuniajankohdalla halutaan rajata pois päiväuni-ikäiset lapsukaiset!!!

Lapsen ei pidä luopua päiväunistaan, koska niitä vielä tarvitseva ei tarvitse ko. tapahtumia.

Vierailija
8/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväunia nukkuvia lapsia konserttiin. 4-6v lapset ovat osuvampaa kohdeyleisöä.

Vierailija
9/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei vahingoitu siitä että ei konsertteihin pääse, mutta kyllä meillä 2.5-vuotias rakastaa musiikkia ja on konserteista aivan innoissaan!

Kerran ollaan kokeiltu päiväuniaikaan mennä ja sellainen oli loppupäivä, ettei toiste kokeilla... Tosi harvassa muuhun aikaan olevat konsertit. Munkin mielestä paras aika oli esim. klo 15. Muutenkin viikonloppuilloiksi päiväunien jälkeen koitetaan kehitellä jotain kivaa tekemistä, ettei mene kotona kökkimiseksi tai lähipuistossa leikkimiseksi.

Vierailija
10/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elä niin orjallisten aikataulujen mukaan! Ja se että teillä nukutaan ei tarkoita että kaikki muutkin nukkuvat. Ihan oikeasti, ei ole olemassa mitään yleistä "päiväuniaikaa"!

Vierailija
11/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä toi on erittäin hyvä aika. Kohdeyleisö lienee vähän vanhempi kuin 1-2 -vuotiaat. Vanhempien lasten kanssa voi kuitenkin jo vähän puhua päiväunista ja siitä, että tänään jää väliin.

Vierailija
12/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuaamut halutaan yleensä ottaa lunkimmin. Klo 15 päivää on jo niin paljon takana, että lapset alkavat väsyä sen verran, etteivät jaksa keskittyä johonkin tapahtumaan.

Vierailija
13/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi jos ovat nukkuneet ne päiväunet...

Viikonloppuaamut halutaan yleensä ottaa lunkimmin. Klo 15 päivää on jo niin paljon takana, että lapset alkavat väsyä sen verran, etteivät jaksa keskittyä johonkin tapahtumaan.

Jos sun lapset on tuohon aikaan väsyneet, pitäisiköhän niiden nukkua pienet päikkärit...

Vierailija
14/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ei pidä luopua päiväunistaan, koska niitä vielä tarvitseva ei tarvitse ko. tapahtumia.

ja monen tutunki... koululaisille tarkoitettu?

Vierailija
15/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monen tutunki... koululaisille tarkoitettu?

Vierailija
16/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuaamut halutaan yleensä ottaa lunkimmin. Klo 15 päivää on jo niin paljon takana, että lapset alkavat väsyä sen verran, etteivät jaksa keskittyä johonkin tapahtumaan. Päivällisaikakin painaa päälle.

Kyllä oikeasti tuo klo 12 - 13 on paras aika. Silloin on juuri lounas syöty, kaikki ovat voimissaan ja virkeinä. Ja päiväuni-ikäiset ei tosiaan saa tuollaisista tapahtumista paljonkaan irti. Odota ap, että sun lapset kasvaa vähän, niin sitten alat ymmärtämään, että tuo on oikein hyvä aika.

Vierailija
17/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kivassa iässä, kun osasivat sanat (oikeasti) ja jorata mukana. Eikös vaan ollutkin niin, että he olivat ainoat "isot lapset" paikalla. Mesta oli täynnä vaunujen kanssa paikalle tulevia mammoja, siis lapset alle 1v.

Kelattiin sitten, että pitäs varmaan viedä jo noin vanhat ilmeisesti katsomaan jotain Tuskaa tai Lady Gagaa.

Vierailija
18/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nukkua vähän myöhemmin? Menette tapahtumaan ja sen jälkeen unille? Eikö teidän lapset saa nukahtaa autoon tms.? Rytmit on toki ihan tarpeellisia, mutta mä tulisin hulluksi, jos niissä ei olisi yhtään joustoa. Ja oikeasti, kenen 6v nukkuu vielä päikkäreitä niin, että niitä ei vois yhtään siirtää tai lyhentää? Mihin aikaan nämä lapset menevät illalla nukkumaan? Vois ehkä sitä hieman aikaistaa. Mun oma ja tuttujen eskarit ei nuku päikkäreitä. Menevät hei ensi vuonna kouluun...

Vierailija
19/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kouluikään asti. Meidän lapsemme ovat 3 ja 5 vuotta ja rakastavat lastenkonsertteja, -teatteria yms. Jos päiväunet menevät sekaisin, menee monta päivää kiukutteluksi.

Vauvaikäiset nukkuvat monenkin unet mutta he nyt eivät vielä saakaan konserteista vielä paljoa irti.

Monet lapset ovat tottuneet päiväkodissa noihin keskipäivän uniin, siksi tuo aika lienee se yleisin. Jos laitan lapsen nukkumaan vasta kolmelta, ilta menee ihan tappeluksi.

Ap

Vierailija
20/33 |
19.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nukkua vähän myöhemmin? Menette tapahtumaan ja sen jälkeen unille? Eikö teidän lapset saa nukahtaa autoon tms.? Rytmit on toki ihan tarpeellisia, mutta mä tulisin hulluksi, jos niissä ei olisi yhtään joustoa. Ja oikeasti, kenen 6v nukkuu vielä päikkäreitä niin, että niitä ei vois yhtään siirtää tai lyhentää? Mihin aikaan nämä lapset menevät illalla nukkumaan? Vois ehkä sitä hieman aikaistaa. Mun oma ja tuttujen eskarit ei nuku päikkäreitä. Menevät hei ensi vuonna kouluun...

Meidän 2v 3kk herää klo 5-6 välissä aamulla ja on aivan valmista kauraa unille klo 11-12 ja herää sit klo 13-14 välissä.

Jos lähtisimme konserttiin klo 11 autoon, ei nukahtaisi autoon edes hetkeksi ja paikan päällä vain sitten hieroisi silmiään ja saisi uhmakohtauksia. Sit koko loppupäivä olisikin ihan sekaisin.

Mutta joo, ei me edes viedä ton ikäistä mihinkään tuollaisiin tapahtumiin.

Mutta pointtini oli se, että joillakin on niin aikainen rytmi (herää klo 5), että päiväunia ei voi siirtää alkavaksi klo 14 enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi