Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensikorvakorut ja puhdistus..

Vierailija
18.05.2012 |

Käytiin tänään tytölle laittan korvikset, kun on niitä pitkään pyytänyt. Meille neuvottiin, että huomenna sitten steriilillä vedellä tai keitetyllä vedellä pitäisi huuhdella ja pyöritellä noita. Itse jäin miettiin, että riittääkö pelkkä vesi vai pitäisikö hakea apteekista jotain puhdistuslappuja? Miten te muut olette noita puhdistaneet?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinani puhdistelin itseltäni ihan puhdistusaineella, oliskohan ollut septidin. Sekä korvanlehden että sen korviksen tikun. Jos siellä on pöpö niin ei kyllä ihan pelkällä vedellä lähde ne liat.

Vierailija
2/10 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

apteekista esim. suihkutettavaa septidiniä kunnon löräykset, eikä kannata alkaa niitä millään vanuilla mekaanisesti ärsyttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat pari viikkoa putsattiin joka ilta antiseptisellä liuoksella, sellaisella joka ei kirvele. Ensin tietysti pesin omat kädet, sitten vanulappu märäksi, pikainen putsaus ja korvisten pyöräytys.

Vierailija
4/10 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhdistamattomilla käsillä mennä noihin koskemaan. Pitää käydä ostaan ostaan jotain puhdistusainetta apteekista..siellä varmasti osaavat suositella oikeanlaista :)

Vierailija
5/10 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne reikään. Sanottiin, että samalla voi varovasti pyöritellä korua reiässä ja venyttääkin saa iiiiiihan hellästi ja varovasti.

Vierailija
6/10 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lävistyksiin ei saisi laittaa mitään mikä kuivattaa ihoa (esim desinfiointiaine). Oikeat lävistäjät suosittelevat ihan suolaliuosta siihen putsaamiseen. Ja olet muutenkin jo vahingoittanut lastasi pysyvästi kun laitatit hänelle ampumalla korvikset.

Vierailija
7/10 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lävistyksiin ei saisi laittaa mitään mikä kuivattaa ihoa (esim desinfiointiaine). Oikeat lävistäjät suosittelevat ihan suolaliuosta siihen putsaamiseen. Ja olet muutenkin jo vahingoittanut lastasi pysyvästi kun laitatit hänelle ampumalla korvikset.

En koe, että olisin lastani vahingoittanut. Korvakoruissa en näe mitään väärää ja en varsinkaan silloin, kun lapsi itse niitä haluaa. Itse olen myös ollut 7v, kun korvakorut sain ja mitään ongelmia ei asian suhteen ole ikinä ollut.

Kiitoksia kuitenkin puhdistukseen liittyvästä kommentistasi :)

Ap

Vierailija
8/10 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin eräässä lävistysliikkeessä kysymässä, jos laittaisivat korvaani reiän, mutta kieltäytyivät.

Eivät kuulemma tee niitä, kun ne saa laitettua vaikka koruliikkessä ampumalla helpommalla. Joten ei se korviksien ampuminen nyt niin paha asia ole.

Vierailija
9/10 |
18.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitettiin vähän aikaa sitten korvikset ja korukaupan pitäjä (joka vaikutti hyvin kokeneelta ja ammattitaitoiselta) sanoi, ettei noita enää tarvitse ollenkaan putsailla. Parin ekan päivän (vai oliko se nyt viikon) jälkeen PUHTAILLA sormilla löysennetään korviksien kantoja ja mätäkuun jälkeen vaihdetaan harkkakorviksien tilalle tavalliset korvikset. Likaisilla käsillä ei saa missään nimessä noihin koskea, vaan jos niitä vaikka kutittaa, niin aina ensin kunnon käsipesu. Noilla ohjeilla on menty ja hyvässä kunnossa ovat.

Vierailija
10/10 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten korvakorut löysennetään?