Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten miellätte, jotakin tapahduttava X.X. päivään "mennessä"...

Vierailija
16.05.2012 |

Niin pitääkö asia olla hoidettuna edellisenä päivänä, jotta vastaanottaja tms. saa asiat etenemään jo sinä määrättynä päivänä aamusta alkaen,

vai onko vielä koko tuo määrätty päivä aikaa hoitaa homma? Vai pitääkö se asia tapahtua kenties sen päivän työpäivän aikana, eikä enää myöhäisillalla.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa tuon X.X. päivän aikana. Usein on mainittu myös kellonaika. Esim. X.X. ja klo 16.00 mennessä.

Vierailija
2/5 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen työni niin, että ovat heti xx päivänä valmiina jo klo 00.00, eli teen aina vrk aiemmin valmiiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta virallisesti, että viimeistään edellisenä päivänä pitäisi asian olla hoidossa, mutta käytännössä ihmiset toimivat niin, että ilmoitettu päivä on viimeinen päivä hoitaa asia.

Jos ihan tarkkoja halutaan olla, niin pitäisi ilmoittaa tarkka kellonaika. Eli papereiden on oltava toimistossa 16.5. klo 16 mennessä.

Olin aikaisemmin työssä, jossa ilmoitin yhteistyökumppaneille paljon deadlineja. Kyllä ärsytti kerrankin, kuin olin ilmoittanut että asia pitää hoitaa 16.5. mennessä, ja kyseistä asiaa koskeva sähköposti kilahti minulle 16.5. klo 23.59!!!

Sitten kun ihmiset vielä luulivat, että deadlinen lisäksi on "vihoviimeinen deadline", jolloin vasta olen tosissani. Joskus sitten jätinkin myöhästelijöiden asiat hoitamatta, kun eivät saaneet papereitaan toimitettua viimeistään ilmoitettuna aikana.

Vierailija
4/5 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

akateemisesta työelämästä on että xx mennessä tarkoittaa käytännössä todellakin tuota että deadline on tuona päivänä ennen puolta yötä jos ei tarkkaa kellonaikaa ole mainittu. Näin olen itsekin toiminut enkä ole saanut moitteita koskaan (no yleensä oma kellonaika deadlineni on 16:00, ei 23:59).

Vierailija
5/5 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa mennessä?

Sana mennessä on

kaksitulkintainen, koska se ei

sinänsä ilmaise, kuuluuko

mainittu päivä mukaan

ilmoitettuun ajanjaksoon:

Hakemusten on oltava perillä

21.3.2008 mennessä.