Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausajandiapetes

Vierailija
16.05.2012 |

MinullA todettiin "radi" rv:lla 28. Ja nyt kuun lopussa on LA. ALoitin heti helmikuun lopussa sen diapetes ruokavalion eli ruokavalio muuttui täydellisesti. Painoni on laskenut ja kaikki sanovat mahaani pieneksi. Siltikin veikkasivat UÄ:ssa 4kg:n vauvan syntymäpainoksi. Mitä kokoa teidän "radivauvat" ovat olleet? Ja kuinka luotettava on painoarvio kun se tehdään rv:lla 36? Hirvittää jos joku yli 4 kilonen syntyy. Minulla on sekeriarvot pysyneet kunnossa eli en piikitä insuliinia.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista viikkoja jolloin neuvolan terkkari totesi mulle että sulla on raskausajandiapetes. Onneksi siirryin suoraan neuvolan lääkärin vastaanotolle joka totesi sokerirasituksen tuloksen normaaliksi. Eli mun saama diagnoosi oli terkkarin tekemä mutta papereihini tuo diagnoosi jäi. Mulla ei tehty mitään tarkempaa kokoarviota vaikka sitä kyselin. Tyttö syntyi rv 39+5 ja oli 52 cm ja 3830 g. Jos sokeriarvosi on kohdallaan niin älä liikaa pelkää suurikokoista vauvaa vaan nauti raskausajasta. Pysy vaan tiukkana jotta pääset vauvan koko arviointiin.

Hyviä vointeja loppuraskauteen!

Vierailija
2/11 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavaliohoitoinen radi, vastasyntyneen arvot normaalit, samoin mun sokerit jälkikäteiskontrollissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syntyi laskettuna päivänä käynnistettynä. Minulla oli vaikea rd, jota jouduttiin hoitamaan insuliinilla, mutta lapsi syntyi täysin terveenä. Älä turhaan murehdi lapsen kokoa, se ei murehtimalla muutu. Pidä ruokavaliosta kiinni ja itsestäsi huoli. Loppujen lopuksi nelikiloinen ei ole välttämättä kovin paljon suurempi kuin 3,5-kiloinen. Pään koko ja ruumiinrakenne vaikuttavat paljon.

Vierailija
4/11 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tuli kiloja raskausaikana 6, poika syntyi 38+6 3kg.

Taisin olla turhan tarkka syömisistäni =D

Vierailija
5/11 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei pelkkä ruokavalio riittänyt. Sairaalassa olin varmaan 3 otteeseen sokerin vuorokausikäyrällä ja aina sielläkin oli joku arvo liian korkea.

Insuliinia jouduin pistämään kerran päivässä.

Kun lapsi syntyi ei hällä ollut omia sokereita juur ollenkaan. Meni teholle sokeritippaan. Tippa oli muutaman päivän.

Ennen aikojaan syntyminen toi kuitenkin birubiiniarvojen nousun ja oli sen vuoksi vuoroikauden sinivalopatjalla.

Syöminen takkuili ja laitettiin nenämaha letku.

Vauva oli teholla viikon ja lasten osastolla 2 viikkoa. Kotiutui laskettuna päivänä.

Vierailija
6/11 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai suurin arvio oli jopa 4200g mut painoo olikin sit vähän yli kolmen ja puolen kilon ja 40+vkolla syntyi, eli voi ne heittää yläkanttiinkin. (mulla todettin rd tosi aikasin vielä..)

btw: se on diabetes, b niinku bertta.. ;) pakko oli!

Vierailija
7/11 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli. Lapsi oli 3620 g, mutta mun sokeri oli vaan kerran ihan vähän koholla. Silti olin virallisesti raskausdiabeetikko.

Meille raskausdiabeetikoille tulee 70 % todennäköisyydellä tavallinen diabetes myöhemmin, sanoi sisätautilääkäri.

Vierailija
8/11 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, itselläni oli kanssa raskausajan diabetes jota hoidettiin ruokavaliolla, vauva oli syntyessään 3445g. Ainoastaan ilman hoitoa syntyy noita tonnin painoisia pienokaisia, Suomessa jossa hoito ja tarkkailu on kunnossa se on aika mahdotonta.. Lapsi voi olla muista syistä sitten iso, ei r-diabeteksen takia..

Vierailija
9/11 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyi kuitenkin kurissa ruokavaliolla :) IHME :D kiloja tuli n. 4kg raskausaikana ja lapsi oli alle 3kg pikkunen.. :) 37 viikolla kävin ultrassa ja sanoivat että olis noin 3,5kg, mut olikin pienempi.. :) Ja lapsella oli sokerit ihan normaalit.

Vierailija
10/11 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivälissä raskautta. Ruokavaliohoito, jota jouduin tosin itse tuunaamaan, koska virallisissa suosituksissa oli ihan liikaa hiilareita. Hiilihydraatteja rajoittamalla sain kuitenkin sokeriarvot pidettyä kurissa.

Ultria tehtiin loppuraskaudessa kaiken kaikkiaan neljä ja kaikkien mukaan vauvan piti olla laskettuna aikana n. nelikiloinen. Olin oikeastaan vähän kauhuissaan, sillä esikoinen oli ollut 3,2 kg ja olin hankaluuksissa jo siinä synnytyksessä.

Kuopus syntyi 41+ ja painoi tasan 3 kiloa. Ultrat oli siis ihan pielessä, lieneekö sitten johtunut siitä, että tyttö oli (ja on) tosi pitkäjalkainen.

Vierailija
11/11 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiapeettes

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi