Paljon pyydän palkkaa: Projektisuunnittelija järjestösektorilla?
3000e on minimi, mutta sen verran saan jo nyt (yksityisellä). Ja toki haluan että palkka paranisi myös... ja koska tuo on kolmen vuoden määräaikainen, niin siihen pitäisi olla sitten pitkän aikaa tyytyväinen.
Minulla on melko tuore korkeakoulututkinto ja kokemusta työtehtävistä, joskaan ei itse aslasta eikä järjestösektorilta.
Kommentit (21)
- haen koska haluan mielenkiintoisempaa ja itselleni merkittävämpää sisältöä työhöni
- minulla on kokemusta samantapaisista tehtävistä (vrt. viestintä, projektinjohto, esiintyminen jne. mitä muuta kokemusta maailmassa nyt substanssiosaamisen lisäksi on).
Haluan siis tehdä työtä mielenkiintoisempien sisältöasioiden parissa ja siksi valmis leikkaamaan myös palkasta. Mutta en mielellään 500 euroa.
Jännä vaan tosiaan, jos näitä maailmanparantajia löytyy työnhakijoista niin paljon, että järjestösektorille riittää korkeakoulutettuja tekemään duunia reilusti alle suomalaisen keskipalkan...
Ja ei, en hakenut.
Järjestöissä palkat ovat pääsääntöisesti pienemmät kuin yksityisellä sektorilla. Saatat päästä tuohon 3000 euroon.
sinun asettamasi minimi vai oletko kuullut että siinä järjestössä projektisuunnittelijat saa 3000€? Jos olet vastavalmistunut, vailla työkokemusta ja menossa järjestöön töihin, niin en usko että isompaa palkkaa saat kuin 3000€ ja sekin kuulostaa turhan optimistiselta.
sori olihan sulla työkokemusta, mutta silti vastaan noin niinkuin vastasin :) t. 3
3000 palkkoja saa järjestön johtaja tai ei edes hän. Palkkaus on merkittävästi muita sektoreita huonompi. Mikäli laitat epärealistisen yli 3000 palkkatoiveen, sinua ei ehkä oteta.
Minä laittaisin palkkatoiveeksi ehkä 2500-2600, ei olisi vielä liian röyhkeä.
ps. itse en uraa tuolla sektorilla suunnittelisi juuri palkan vuoksi.
Onko totta että järjestöalalla palkat tosiaan noin paljon huonommat?
3000 palkkoja saa järjestön johtaja tai ei edes hän. Palkkaus on merkittävästi muita sektoreita huonompi. Mikäli laitat epärealistisen yli 3000 palkkatoiveen, sinua ei ehkä oteta.
Onko sun mielestä 2500-2600e kohtuullinen palkka, kun akateeminen loppututkinto ko. alalta ja parin vuoden kokemus itse työtehtävistä?
Turhaan taisin opiskella sit... Esim. sairaanhoitaja saa sen 3000.
3000 palkkoja saa järjestön johtaja tai ei edes hän. Palkkaus on merkittävästi muita sektoreita huonompi. Mikäli laitat epärealistisen yli 3000 palkkatoiveen, sinua ei ehkä oteta. Minä laittaisin palkkatoiveeksi ehkä 2500-2600, ei olisi vielä liian röyhkeä. ps. itse en uraa tuolla sektorilla suunnittelisi juuri palkan vuoksi.
Onko sun mielestä 2500-2600e kohtuullinen palkka, kun akateeminen loppututkinto ko. alalta ja parin vuoden kokemus itse työtehtävistä? Turhaan taisin opiskella sit... Esim. sairaanhoitaja saa sen 3000.
tienaan 3800€/kk + bonukset ja olen pelkkä yo. Ja mun projektit on pieniä.
että järjestötoiminnassa ei liiku suuria rahoja. 2600 veikkaisin minäkin maksimiksi (riippuu toki järjestöstä). Koulutuksen pituutta on turha miettiä, sehän ei läheskään aina mene yksi yhteen palkan kanssa. Koulutuksen sisältö ja työ ratkaisevat.
Onko sun mielestä 2500-2600e kohtuullinen palkka, kun akateeminen loppututkinto ko. alalta ja parin vuoden kokemus itse työtehtävistä?
Turhaan taisin opiskella sit... Esim. sairaanhoitaja saa sen 3000.
Sosiaali/terveyspuolen järjestöissä tämä on totta, mutta onhan niitä muita.
Varmista kuitenkin työnkuva. Jotkut vedättää niin, että projektipäälliköt töitä tehdään suunnittelujanimikkeellä palkan vuoksi. Siihen ei kannata suostua, jos on päällikkötyö, niin päällikkötitteli. Muuten käy helposti niin, että et saatua vietyä projektia läpi ilman että joku päällystakki on niskassa, jolle menee vielä kaikki kunnia ja liksa.
Jos taas aidosti suunnittelutwhtävä ja avustaja rooli, niin 2500 palkka kohdallaan. Mutta miksi mennä siihen?
Mä sain 1500 :D Ja työskentelin viikonloppuisinkin koulutuksissa ym.
3000 palkkoja saa järjestön johtaja tai ei edes hän. Palkkaus on merkittävästi muita sektoreita huonompi. Mikäli laitat epärealistisen yli 3000 palkkatoiveen, sinua ei ehkä oteta. Minä laittaisin palkkatoiveeksi ehkä 2500-2600, ei olisi vielä liian röyhkeä. ps. itse en uraa tuolla sektorilla suunnittelisi juuri palkan vuoksi.
Onko sun mielestä 2500-2600e kohtuullinen palkka, kun akateeminen loppututkinto ko. alalta ja parin vuoden kokemus itse työtehtävistä? Turhaan taisin opiskella sit... Esim. sairaanhoitaja saa sen 3000.
olen säätiössä töissä ja voin kertoa, että ei ainakaan meiltä kannattaisi 3000 odottaa :D
yleensä odotetaan vahvaa asiaosaamista, koska siellä ei ole erikseen projektinhallinnoijia ja sitten projektin sisällöntekijöitä (kuten esim. it- tai rakennustms. projekteissa, joissa tekijät ja projektinhallinnoijat on eri ihmisiä) vaan yhden työntekijän tulee hallita molemmat puolet.
Eli mikä ap se sun mieletön osaaminen sitten olis tuohon hakemaasi hommaan, jos sulle ei ole järjestökokemusta eikä substanssiosaamista? Siis mistä "työtehtävistä" sulla on kokemusta? Olet koordinoinut jotain aivan toisen alan projektia?
Jos saat nyt 3000 euroa, niin älä ihmeessä hae järjestöpuolelle.
Siis mulla myös maisterinpaperit, substanssiosaamista, pitkä työkokemus, hyvä kielitaito jne.
Työtä (kouluttamista) iltaisin ja viikonloppuisin myös.
Ja toden totta, palkka tällä hetkellä 2540, suunnittelija-tittelillä olen. Aloittaessani palkka oli 2250. Ja tämä on ihan arkipäivää meidän alalla, tervetuloa vaan!
hirveät määrät ihmisiä, enemmän kuin yksityispuolelle. Jostain syystä ihmiset tykkää tuosta, kokevat parantavansa maailmaa minipalkallaan.
Miksi ihmeessä haet, jos sulla jo on työpaikka???
että minkälaista osaamista ap:llä on.