Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aurinkokennovalot - valaiseeko ne oikeasti?

Vierailija
15.05.2012 |

Olen jo jonkin aikaa pohtinut muutaman halvahkon aurinkokennovalon hankkimista vielä pimeiden kevätöiden ja tulevien syksyiltojen valaisemiseksi.

Mutta kannattaako sellaisia oikeasti edes hankkia? Riittääkö niissä valaisuteho vai ovatko ihan hailakoita ja valaisemattomia? Kertokaahan kokemuksianne!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaisee ne, mutta sellaista tunnelmavaloa.

Mikäli haluat nähdä ympäristöä, niin sitten hankit kunnon valot.

Meillä ihanat rivarin pihalla.

Vierailija
2/7 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin nukutaan yöllä ja teho on aina riittänyt siihen asti kunnes mennään nukkumaan.

7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdellakin naapurilla on ko. valaisimet ja teho on tosi heikko. Hailakka valo riittää lähinnä näyttämään lampun sijainnin, mutta ei valaise ympäristöään.

Vierailija
4/7 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös on melko huonoja kokemuksia. Ne halpikset joita olen itse haksahtanut ostamaan ovat olleet tosi tehottomia ja eivät oikeasti valaise ollenkaan!!

Mutta on kai niitäkin monen hintaisia, ehkä ne kalleimmat ovat sitten jotenkin parempia? Ja joissakinhan on jopa vaihdettava kenno-osa, niissä halvimmissa ei ole. Kannattaa lukea tehomerkintöjä ja ostaa tehokkaimmat.

Vierailija
5/7 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia "kiviä". Eipä se valaise, mitäs nyt valopisteenä loistaa. Sisälläkin joskus iltavalona koetettu, ehkä sen verran kajastaa, ettei seinään kävele?

Vierailija
6/7 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on enemmän tunnelmavaloja kuin mitään muuta. Meillä on niitä pihassa merkkaamassa polun reunat ja siihen ok ja tietysti kivan näköisiä. Mutta ei niillä valoisaa pihaa saa.

Vierailija
7/7 |
16.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palavat aurinkoisen päivän jälkeen iltahämärissä sen aikaa, kuin ilman valojakin näkee liikkua.

Sitten kun olisi oikeaa tarvetta valolle, niin akku on jo ihan tyhjä.