Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuosioireitako vasta 42 vuotiaana?

Vierailija
14.05.2012 |

Olen satunnaisesti herännyt keskellä yötä siihen, että olen ihan hiestä märkä, lähinnä selkä ja rintakehä ja yöpukukin on ihan kostea. Ikävä tunne. Lisäksi kiertoni on ollut aina melko säännöllinen, nyt kierto venyi kerran kahdella viikolla ja edellinen kierto oli viikkoa liian lyhyt.

Voiko vaihdevuodet alkaa oireilla jo tässä iässä? Voikohan sterilisaatiolla olla jotain vaikutusta asiaan vaikka itse en ymmärrä miten voisi aikaistaa vaihdevuosia.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen 52-v. ja menkat tulee ihan säännöllisesti, eikä mitään vaihdevuosioireita ole ollut.

Vierailija
22/28 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy lohduttautua, että nämä ovat vasta vaihdevuosien ensimmäisiä oireita ja toivoa, että pysyvät aisoissa tosiaan vielä vähintään kymmenen vuotta.

Ap:lla kuukautiset alkoivat 14-vuotiaana enkä tupakoi.

Onkohan ne kuumat aallot juuri noita yöllisiä hikoiluja vai alkaako niitä tulla sitten päivälläkin. Sehän vasta mukavaa olisi jos kylpee hiessä kesken työpäivän, niin että pitää lähteä vaatteita vaihtamaan:(.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee siis aivan päin vastoin kuin maalaisjärkeni ajatteli :D

En tiedä mitään äitini tai hänen sisartensa kehittymisestä. Ei meillä puhuttu mitään sellaisista, lähinnä nolotti. Nyt en voi enää kysyäkään, kun heitä ei enää ole.

Itselläni menkat alkoivat 15-vuoden iässä ja tulevat melkein kuin kello, kierto toisinaan hieman pidentynyt - ei lyhentynyt. Olen viidenkymmenen. Mitään nuorempien ystävieni oireita, kuten ap:kin kuvaili, ei ole.

Kovin on yksilöllistä, siis.

19

Vierailija
24/28 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuukautisten ja menopaussin alkamisikä korreloivat keskenään, anyone?

Onko teillä +/- 40-vuotiailla vaihdevuosioireilevilla kuukautiset alkaneet missä iässä?

eli ei kovin aikaisin. Ja nyt siis ikää 36, syksyllä 37.

Vierailija
25/28 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ekan kerran pari vuotta sitten yöhikoilua. Hävisi, ilmestyi uudelleen vuoden kuluttua ja nyt taas kun vuosi mennyt. Tällä kertaa myös päivällä kuuma hetkittäin, mutta taas meni ohitse koko hikoilu. Olen sua vanhempi, melkein 50 v.

Vierailija
26/28 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lohduttaa niin tota yöhikoilua on mullakin hieman ennen menkkoja ja menkatkin vaihtelee jonkun verran, usein stressi siirtää menkkoja eteenpäin. Ja ikää alle 30v. eikä hormonaalista ehkäisyä käytössä. Eli kyllä se taitaa olla ihan normaalia kierron mukaista oireilua eikä välttämättä vielä vaihdevuosia. (Tai sitten mulla on todella varhaiset vaihdevuodet noilla oireilla.)

Vierailija
27/28 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sanot, että VASTA silloin, niin se tarkoittaan, että se olisi jotenkin tavattoman myöhäistä. Siis ihan outo otsikko.

Toisekseen, syynä voi olla joku kilpirauhasjuttu, raskaus, stressi, hormonihäiriö... Jos ongelmallista, kannattaa käydä lääkärissä.

t.kielipoliisi

Vierailija
28/28 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten gyne totesi, verikoe, vaihdevuoténi alkaneen; olin silloin 41 v.

Ensitöikseni jätin e-pillerit pois, mieheni mukana päätöksessä, enkä ole raskaaksi tullut eli hiivakon hyvä ettei tarvitse pillereitä enää syödä.

Viime syksynä tehtiin toinen verikoe ja todellakin vaihdevuodet etenee.

Minulla oli yöhikoilut joskus 2-3 vuotta sitten vaan eipä ole ollut enää aikoihin.

Kuukautiskierto 28 päivää tasan edelleen mutta vuot niukempaa ja olen ajoittain käyttänäyt minitamponia.

Minusta ei ole yhtään kurjaa; elämä jatkuu kuten ennenkin ja vielä kun jäisi kuukautiset pois niin hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän