Höh, kohtelin 8. luokan häirikköä ihan väärin!
Ensin kerroin luokan kuullen että häntä on kehuttu fiksusta käytöksestä. Seurauksena luokan pojat alkoivat järestään selittämään että heidän päivänsä on huono koska tämä xxx on homo (menimme kuulumiskierrosta). Näin siitä huolimatta että käskin useampaan kertaan ettei siitä aiheesta enää puhuta.
Vähän myöhemmin kysyin luokalta mielipidettä eräästä asiasta. Kyseinen häirikkö alkoi selittää asiasta ihan fiksusti. Hänen puhuessaan koko muu luokka alkoi pälpättää keskenään omiaan. Kiljaisin heille että nyt kaikki hiljaa, nyt on xxx:n puheenvuoro. Silloin kyseinen tyyppi totesi ettei hän halua päteä. Eikä enää osallistunut mihinkään koko lopputuntina.
Höh. Miten saisin hyvitettyä tyhmyyteni?
t. opettaja
Kommentit (5)
positiivista kontaktia tähän tyyppiin.
Ja olenkin saanut hänet lähes vapaaehtoisesti rajoittamaan omaa häiriköintiään. Hän osaa olla todella mahdoton jos niin haluaa. Pelkään että menee työ hukkaan hänen kohdallaan jos hän toteaa ettei halua tulla silmätikuksi muuta kuin riehumismielessä.
Ja tietysti oma kasvojen menetyskin tässä on tietyllä tavalla menossa, samoin kuin tuolla pojallakin :(
ope
eli aika perustietämystä on, että myönteinen julkinen palaute on usein yhtä paha ja joskus pahempi kuin julkinen kielteinen palaute tai julkinen nolaaminen.
Ja noi kieltämiset ja muut, olet aika karhunpalveluksen tehnyt kaverille.
Annahan nyt viisaampi sitten neuvo miten hoidan seuraavat tunnit niin että toimin fiksummin enkä ruoki enää samaa negatiivisen positiivista huomiota?
ei sitä enää korjattua saa, ja usein paikkaamisyritykset vaan pahentaa tilannetta, nyt vaan unohdat ja olet kuin tätä ei olisi tapahtunut.