paha miei...
Mulle tuli paha mieli, enkä tiedä,mitä äiti-kavereille sanoa,kun kyselevät kuitenkin, että miten mies muisti ekana äitienpäivänä.
Eilen mies puheli, että mitenköhän on vauva aikonut muistaa äitienpäivänä ja tänään ei sitten edes sanonut hyvää äitienpäivää, ennen kuin kysyin, onko unohtanut sen. Kuulemma ei ole mitään merkitystä hänelle tällä päivällä, eikä muillakaan juhlapäivillä ja että on epäreilua, että hänelle tulee velvoite muistaa, kun hän ei itse piittaa isänpäivistä, synttäreistä, joulusta tai hääpäivästä.
Väitti, ettei tajunnut asialla olevan merkitystä minulle, vaikka sama paha mieli-keskustelu käytiin kuukausi sitten synttäreistä (osallistui kakkukahveille vanhemmillani,muttei ollut mitään lahjaa) ja ekana hääpäivänä (varmasti muisti päivän, kun muistutin etukäteen, muttei hankkinut mitään tai onnitellut).
Pahoitin mieleni, vaikka kai vain pitäisi odotella, että lapsi muistaa sitten vanhempana. Ei olisi lahjaa tarvinnut olla, mutta olis voinut edes sanoa jotain.
Sanoi,että sama asia, jos minäen tee jotain hänelle tärkeää, muttei osannut nimetä esimerkkiä,kun kysyin. Ainut, mikä itselle tuli mieleen, mihin en ole suostunuton perspano, mutta voikohan sitä verrata tähän äitienpäivänä muistamiseen...
Kommentit (2)
Hänellä on vielä ajatukset täysin hänessä itsessään, siinä mikä itsestä on mukavaa ja mikä ei. Sellainen jokainen on nuorena, mut elämän pointti onkin kasvaa siitä ulos, ja tehdä asioita jotka on oman mukavuusalueen ulkopuolella, osata skarpata itsensä muuhunkin kuin oman mielihyvän hakemiseen. Ilman sitä mikään elämässä ei toimi.
Kyllä se siitä vielä kasvaa. On pakko, jos aikoo olla hyvä isä.
Älä anna periksi ap, sun miehessä on varmasti kapasiteettia parempaan. :)
Minä pahoittaisin mieleni, jos minun LAPSENI ei millään tavalla huomioisi minua äitienpäivänä. Miten miehesi suhtautuu OMAAN äitiinsä? Ethän sinä ole miehellesi se, jota äitienpäivänä muistetaan vaan hänen oma äitinsä.
Meillä mies muistaa ehkä joulun, ja hyvässä lykyssä syntymäpäivät.