Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

D-vitamiinin annostus ja eri vahvuiset tabletit

Vierailija
10.05.2012 |

Ostin vahingossa 10 mikrogrammaista d-vitamiinia. Piti ostaa 20 mikrogrammaista, mitä olen aiemmin syönyt. Voinko huoletta syödä 2 tablettia 10 mikrogrammaista päivässä? 10 mikrogramman tablettien pakkauksessa lukee, että 1 tabletti päivässä, annostusta ei saa ylittää. Hmmm.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on nykyisin tuo suositus 10 mikrogrammaa ja sen takia paketissa pitää lukea ko. annostus.

Vierailija
2/8 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle kerran on määrätty tuo suurempi annos. Onko sinulla osteoporoosi vai mikä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle kerran on määrätty tuo suurempi annos. Onko sinulla osteoporoosi vai mikä?

Ei ole määrätty, ihan oma-alotteisesti haluan syödä suurempaa annosta. Mä vaan rupesin miettimään, että onko niissä tableteissa jotain muita ainesosia, minkä vuoksi pitäisi olla suoraan se 20 mikrogrammainen, eli että 2 x 10 mikrogrammainen ei olisi sama asia. Kaikenlaista mäkin pohdin. Mutta onneksi on tämä av, missä voi kysyä mitä vaan! :)

t:ap

Vierailija
4/8 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että 20 mikrogrammaa iso annos

Vierailija
5/8 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pian 3v syö päivässä 30mikrog, välillä menee 50. 20mikrog D-vitamiinitabletteja ja multivitaa (vai mitä oli) jossa 10mirkog. Tykkää vitamiineistaan, ja pyytää niitä aina itse, joten siksi välillä enemmänkin kuin 1kpl/tbl. Itse en syö päivittäin, mutta kun otan noita, niin 1-2tbl/krt.

Vierailija
6/8 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lienee 20 varsin maltillinen annos sitten

Vierailija
7/8 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ole flunssa vaivannut, ennen jatkuva nuha päällä, poskiontelotulehduksia jne

Vierailija
8/8 |
10.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vielä turvallinen annos, sitä suuremmatkin voi olla ok mutta ei voi varmaksi sanoa. ja että pitäisi vähintään se 20?g päivässä syödä kesälläkin suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi