Uskovat hoi, yksi kysymys!
Mitä tarkoittaa lause "kuolemalla kuoleman voitti"? Siis Jeesus kuoli ja sillä voitti kuoleman vai mitä häh? Avatkaa mulle toi lause kiitos (jos voitte)!
Kommentit (6)
justiinsa noin; Jeesus kuoli,ja omalla kuolemallaan voitti kuoleman.
Olen tosi huono selittämään kun en edeusta näitä uskovia, jotka yhdessä toisten kanssa Raamattua tutkii... voi mennä vähän pieleen, mutta:
Jeesus kuoli ristillä meidän kaikkien syntien tähden. Hän oli viimeinen uhri, eli aiemminhan ihmiset uhrasi jumalalleen jonkun karitsan tms. Jeesus ei kuollut. Hän nousi ylös kuolleista. Kuolleen ruumis haudataan, Jeesusta ei voitu haudata kun ruumista ei ole, vaan Jeesus nousi ylös kuolleista . (tyhjä hauta)
Jeesus siis kuoli, ja kuolemalla hän voitti kuoleman, koska ei kuollut, vaan ylösnousi Jumalan tykö.
Jeesus kuolemallaan anteeksiantoi Häneen uskoville kaikille synnit anteeksi (jos pyytää ja uskoo).
Me jotka uskomme Häneen, pyydämme syntimme anteeksi, kuolemme kyllä aikanaan, mutta pääsemme Taivaaseen.
Olikohan tää nyt ihan oikein, mutta siis, lapsellinen vastaus, kun on lapsellinen ajattelu. minulla siis.
ja meni alas tuonelaan, siis sinne H-kirjaimella alkavaan pahaan, pahaan paikkaan meidän puolestamme. Kolmantena päivänä Jeesus nousi kuolleista.
Hän siis sovitti koko ihmiskunnan synnit kuolemallaan. Jeesus on Jumala ja Jumalan Poika. Jumala uhrasi ainoan Poikansa meidän syntiemme tähden.
Rukoile Jumalan Pyhää Henkeä avaamaan tätä asiaa sinulle. Järjellä se ei välttämättä onnistu. Jumala antaa uskon.
Olikohan tää nyt ihan oikein, mutta siis, lapsellinen vastaus, kun on lapsellinen ajattelu. minulla siis.
Ole siis kiitollinen lapsellisesta ajattelustasi :)
-ohis
Olen tosi huono selittämään kun en edeusta näitä uskovia, jotka yhdessä toisten kanssa Raamattua tutkii... voi mennä vähän pieleen, mutta:
Jeesus kuoli ristillä meidän kaikkien syntien tähden. Hän oli viimeinen uhri, eli aiemminhan ihmiset uhrasi jumalalleen jonkun karitsan tms. Jeesus ei kuollut. Hän nousi ylös kuolleista. Kuolleen ruumis haudataan, Jeesusta ei voitu haudata kun ruumista ei ole, vaan Jeesus nousi ylös kuolleista . (tyhjä hauta)
Jeesus siis kuoli, ja kuolemalla hän voitti kuoleman, koska ei kuollut, vaan ylösnousi Jumalan tykö.Jeesus kuolemallaan anteeksiantoi Häneen uskoville kaikille synnit anteeksi (jos pyytää ja uskoo).
Me jotka uskomme Häneen, pyydämme syntimme anteeksi, kuolemme kyllä aikanaan, mutta pääsemme Taivaaseen.Olikohan tää nyt ihan oikein, mutta siis, lapsellinen vastaus, kun on lapsellinen ajattelu. minulla siis.
Itse ymmärrän parhaiten jos selitetään "vaikeasti"! Kiitos!
AP
Jeesus kuoli, jotta me saamme ikuisen elämän. Hän siis voitti meidän kuoleman uhrautumalla. Se on se pääsiäisen sanoma.