Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten n. 40v ihmisen "kuuluu" mielestäsi pukeutua?

Vierailija
08.05.2012 |

Vastaa ilman mitään " kaikki saavat pukeutua, miten haluavat..." - osastoa, eli vastataan siihen, että:

- millainen tyyli/asukokonaisuus on mielestäsi iänmukainen ja siksi sopivaa pukeutumista nelikymppiselle miehelle/naiselle.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv. nimimerkki "tennarit ja pillifarkut jalassa ja nahkatakki päällä kesät talvet vm -73" :D :D

Vierailija
2/34 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

napapaitaan, tennareihin, minihameeseen, nahkarotsiin, pillifarkkuihin, lippalakkiin, outoihin pintamuotioikkuihin, reisipituisiin saappaisiin, verkkosukkiin, legginsseihin ja shortseihin, shortseihin ilman legginsejä, läpinäkyviin vaatteisiin, puseroihin joiden kaula-aukosta näkyy puolet rinnoista, college- ja verryttelyhousuihin, haremihousuihin, polvi- ja nilkkasukkiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suoraan sanotaan, niin inhoan "nuorekasta" pukeutumista nelikymppisillä. Eli teineille tarkoitetuista liikkeistä ostettuja farkkuja, räikeää pissismeikkiä, stringit vaan vilkkuu ja napa paljaana...huhhuh. Tämä on tosi monen mukaan sitä persoonallista pukeutumista.

Vierailija
4/34 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteen mukaan. Ja oman vartalon mukaan. Siis parhaita puolia korostaen. Saa olla seksikäs, värikäs ja nuorekas! Toivottavasti on varaa satsata hyvälaatuisiin vaatteisiin ja kenkiin.

Vierailija
5/34 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uralla on edetty, ja jossain pankissa tai lakitoimistossa on aika muodollinen pukeutumiskoodi. Sitten jos on ope, sähkömies, keittäjä, niin voit kuvitella, että tyyleissä löytyy.

Vierailija
6/34 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja välillä ihan herään, että onko minihame enää mun ikäiselle ok työasuna...? Sitä omaa ikäänsä ei tajua. Sääret on ok. Olen pyöreä, mutten paksujalkainen.

Mitä itse en laittaisi pelkästään ikäsyistä (jos kroppa kestäisi):

-napapaita

-ylikulutetut pissisfarkut

-tolppakorkokengät paitsi saapikkaat just ja just

-töissä narutoppia

-mitään niittijuttuja

Sen sijaan haluaisin pukeutua naisellisesti. Rakastan sellaista ranskalaista vaatetyyliä, mutta olen liian pulska sellaiseen mielestäni. Nyt käytän paljon suoria farkkuja (pillifarkut ei sovi musta kuin hoikille), siinä joku trikoopaita, neule tai neuletakki päällä. Aika tylsää ja konservatiivista, tiedän. Haluaisin ostaa vaikka vaaleat kesähousut, mutta koen, että näyttäisin pullealta ja sellut loistaisi läpi. Siksi housut aina tummahkot.

Vierailija
7/34 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 45 ja pukeudun laadukkaisiin, hyvästä materiaalista tehtyihin vaatteisiin, jotka osta mielellään jostain pienistä putiikeista. En pidä siitä, että sama vaate kävelee vastaan joka kadun kulmassa. Tärkeää on myös, että vaate istuu ja on sopivan kokoinen. Käytän joskus ompelijaa korjailemaan vaatteiden istuvuutta ja tärkeisiin tilaisuuksiin teetän vaatteet luotto-ompelijalla.

Vierailija
8/34 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli sanoa, että kukin tyylinsä mukaan, mutta kun sitä ei just saanut sanoa...

Naiset: mun mielestäni nelikymppiselläei kannattaisi enää olla lävistyksiä, eikä räikeästi värjättyjä hiuksia, eikä saisi pitää mitään Gina Tricotista ostettuja riepuja.

Miehet: ainakin se kauhea, pitkä leukaparta pitäisi kieltää sakon uhalla! Tiedättehän, sellainen metallimies-parta ja mustat vaatteet + musta lippis. Kaameaa. Jos on pakko pitää reisitaskuhuousja, niin sitten niiden kanssa soisin miesten pitävän silitettyä ja laadukasta kauluspaitaa, kengiksi käy silti ihan hyvin maiharit tai vastaavat.

Yhteenveto: nelikymppisellä on mielestäni aina oltava yllään jotain vähän laadukkaampaa, räätälöityä tai ainakin klassista. Kun naama alkaa olla jo vähän kurttuinen, pitää ainakin yhden vaatteen tai asusteen olla sileä ja skarppi.

Vierailija
9/34 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Mä vasta löysin istuvia niittifarkkuja yms.

Mä kuljen farkuissa, bootseissa, nahkatakissa ja erilaisissa puseroissa/neuleissa/t-paidoissa. Mulla on kaikissa siisteissäkin työvaatteissa joku rockhenkinen yksityiskohta, jos ei muuta niin farkuissa niittivyö pitkän paidan kanssa. Jakkupuvussa on isohkot metallinapit.

Nyt mulla vasta on varaa pukeutua haluamiini vaatteisiin ja hetikö pitää iän vuoksi kaikki kiva hylätä, esim se laadukas nahkatakki josta koko aikuisikäni olen unelmoinut?

No, oon kuitenkin asiantuntijatehtävissä miesvaltaisella alalla, joten vapaammin saa olla oma itsensä kuin joku pankkineiti.

Vierailija
10/34 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gina Tricotista vaatteita. Lähinnä trikoopaidat on musta paljon laadukkaampia kuin monessa muussa ja tosi halpoja. Siis sellaisia lantiolle ylettyviä punaisia, oransseja jne. vartalonmyötäisiä t-paitoja.

Muuten se teinikauppa.:)

t: melkein nelikymppinen

Vierailija
11/34 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elekää lähettäkö niita kuva juttuja sinne vaan lähettäkää tykistökadulle 5 ouluun .

Vierailija
12/34 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymåpiseen mennessä naisen olisi hyvä olla löytänyt omat värinsä ja tullut sinuiksi oman ruumiinsa motojen kanssa, niin että vaatteet olisi itselle sopivia. Sit olisi hyvä olla oppinut sen verran käytöstapoja, että ne olisivat tilanteeseen sopivia.

Vierailija
13/34 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en näe mitä nelikymppisenä en voisi laittaa. Pissis-osaston vaatteita en ole koskaan käyttänyt joten miksi nytkään.

Pillifarkkuja kyllä käytän, koska mulla on pitkät ja hoikat jalat. Leveät housut näyttää mulla kamalalta. Samoin käytän shortseja kesällä koska mun sääret kestää sen.

t 43 v

Vierailija
14/34 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

napapaitaan, tennareihin, minihameeseen, nahkarotsiin, pillifarkkuihin, lippalakkiin, outoihin pintamuotioikkuihin, reisipituisiin saappaisiin, verkkosukkiin, legginsseihin ja shortseihin, shortseihin ilman legginsejä, läpinäkyviin vaatteisiin, puseroihin joiden kaula-aukosta näkyy puolet rinnoista, college- ja verryttelyhousuihin, haremihousuihin, polvi- ja nilkkasukkiin

aika vähän vaatteita?

Vierailija
15/34 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisellä sallisi olevan niin hyvän itsetunnon, että v*tut välittää tälläisistä ketjuista, saati muiden mielipiteistä.

Vierailija
16/34 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietty ihmisestä. Jos on aikaisin tätiintynyt tai varsinkin lihonut, niin silloin alkaa nelikymppisellä olemaan jo ihan sama mitä päälleen laittaa...kaikki näyttää kauhealta.

Jos on hoikka, voi mun mielestä pitää mitä vaan, coolia tai klassista tai niiden sekoitusta.

En siis missään nimessä tarkoita mitään Tauski-tyyliä, sehän on juurikin yksi hirveimmistä.

Maaseudulla + pikkukaupungeissa lihotaan ja tullaan tädeiksi ja sediksi paljon aikaisemmin, kuin vaikkapa Helsingissä ja se vaikuttaa tosi paljon ihmisten käsitykseen "muodista" ja myös siihen, mitä on olla "tyylikäs".

Käsitys tyylistä jää maalla usein jonkun Me Naiset - tyyppisen julkaisun varaan ja sen kyllä huomaa.

Vierailija
17/34 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kertakaikkiaan tunikoihin (pahin mahdollinen, sekä mun ja miehen mielestä, muistuttaa ihan mammavaatetta, roikkuva teltta), "agentti-takkiin" onko se nyt sitten popliinitakki vai mikä :) ? Klassiset paitapuserot, suorat housut, huivit, klassiset nahkaiset KÄVELYkengät...itse en ole KOSKAAN pukenut päälleni mitään noista. Pukeudun farkkuihin, trikoopaitoihin, huppareihin, neuleisiin, paljon sporttivaatetta ( Better Bodies jne), ja ne parhaat, lenkkarit :)

38v, sporttinen perheenäiti olen.

Niin ja yksi "laatutuote" ja monen must, mitä en kuuna valkeana laita päälleni, on Marimekon psykedeelisesta kankaasta tehdyt kotelo)timekot, ei ikinä!! No ehkä joskus 80-vuotissynttäreilleni saatan laittaa, mutta en päivääkään ennen :D

Vierailija
18/34 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/34 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietty ihmisestä. Jos on aikaisin tätiintynyt tai varsinkin lihonut, niin silloin alkaa nelikymppisellä olemaan jo ihan sama mitä päälleen laittaa...kaikki näyttää kauhealta.

Jos on hoikka, voi mun mielestä pitää mitä vaan, coolia tai klassista tai niiden sekoitusta.

En siis missään nimessä tarkoita mitään Tauski-tyyliä, sehän on juurikin yksi hirveimmistä.

Maaseudulla + pikkukaupungeissa lihotaan ja tullaan tädeiksi ja sediksi paljon aikaisemmin, kuin vaikkapa Helsingissä ja se vaikuttaa tosi paljon ihmisten käsitykseen "muodista" ja myös siihen, mitä on olla "tyylikäs".

Käsitys tyylistä jää maalla usein jonkun Me Naiset - tyyppisen julkaisun varaan ja sen kyllä huomaa.

Täytyy sanoa, että sulla kyllä loistaa läpi varsin suppea näkökulma ja melkoisen rajoittunut kokemuspiiri. Mutta ajatusmallinsa kullakin...

Vierailija
20/34 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauskin google-kuvista kopioidulla tyylillä.

t.mies 39v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi