Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
En kannata lapsettomuushoitoja enkä plan-kummeja
08.05.2012 |
Maailma on jo liikakansoitettu. Nykyisillekään ihmisille ei meinaa olla tarpeeksi ruokaa, puhdasta vettä...kohta varmaan ilmaakaan.
Sama koskee kehtitysmaiden lasten Plan-kummeja. Vastikkeetonta rahaa vastuttomille ihmisille, jotka lisääntyvät, vaikka ei ole mitään annettavaa.
Jalat ristiin ja kunnia niille, jotka ymmärtävät olla lisääntymättä, kun ei itse pysty elättämään jälkikasvuaan.
Kommentit (3)
Mitä olet mieltä siitä, että jotakuinkin yhtä moni ihminen kärsii liikalihavuudesta mitä aliravitsemuksesta?
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Meillä täällä länsimaissa on iisiä kuin voidaan säännöstellä syntyvyyttä. Sit ku vielä voitais täällä länsimaissa elää vähän vähemmän itsekkäästi. Se jeesais jo aika paljon.
Alue: Aihe vapaa
näkökulmasi on kyllä itsekkään ja ennenkaikkea etuoikeutetun ihmisen. Olisit varmaan vähän eri mieltä jos olisit afrikkalainen äiti jolla kahdeksan lasta, ja jatkuva huoli ruuan riittävyydestä päällä. Katsos, ei se afrikkalainen äiti voi valita, montako lasta se tekee, eikä se ehdi pohtimaan että onko hänellä lapselle jotain "annettavaa". Ehkäisystä ym määräävät miehet (uskonto) ja kulttuuri on vaikea muuttaa.
Afrikkalaiset ovat aivan yhtä oikeutettuja ruokaan, veteen ja puhtaaseen ilmaan kuin me länsimaalaisetkin. Ei meillä ole mitään ihmisyyden etuajo-oikeutta. Afrikkalainen lapsi on yhtä arvokas kuin sinun lapsesi ja minun lapseni. Sydämeni todella itkee, jos joku kykenee noin kylmätunteisesti "ulkoistamaan" epäoikeudenmukaisen kohtelun, ikäänkuin itse itsensä etuoikeutetuksi nostaen.
Minulla on ihana afrikkalainen poika, muslimi, plan kummilapsena, ja aion olla hänen elämässään mukana myös sen jälkeen kun kummisuhde 18-vuotiaana päättyy. Rakastan lastani ja hän on ainutlaatuinen, rakas ihana lapsi, kaikkine toiveineen, haaveineen ja unelmineen. Ei vaan kertakaikkiaan voi ajatella että meillä on kaikki hyvin ihan oikeutetusti ja "ne muut" kärsikööt keskenään.
Jokaista omaa lasta kohden jonka olen tehnyt, otan plan kummilapsen, toisen lapsen hakemus on meneillään. Kannan vastuuni niistäkin jotka eivät ole niin etuoikeutettuja.