Proppuja kurkussa?
Mulla tulee sellaisia pieniä, pahanhajuisia palleroita kurkusta. Nykyään niitä tulee monta kertaa päivässä ja tämä on todella häiritsevää! Huomasin proput oikeastaan vahingossa. Aloin ihmetellä ihmeellistä pahaa hajua/makua suussa ja huomasin yskiessäni suuhuni tulevan niitä palleroita. Osaako kukaan kertoa mistä ne johtuvat tai millä niistä pääsisi eroon?
Pesen hampaat säännöllisesti 2-3 kertaa päivässä ja syön purkkaa aterioiden jälkeen. Tämä on todella kiusallinen vaiva ja hengitykseni varmaan haisee muidenkin nenään järkyttävälle!
Kommentit (3)
Jos ongelmaa on aina ja haju on paha toki siitä sitten lopullisesti pääsee koko nielurisat poistamalla.
Mulla on nielurisat poistettu ja silti noita tulee aina kun joku tauti tai tulehdus puskee päälle. aina on tullu, lääkäri sanoi aikanaan että enemmän hallaa tekee jos niitä kaivaa pois, voi naarmuttaa nielun pintaa ja saada tulehduksen jolloin niitä tulee enemmän. Kyllä ne päivässä tai parissa on itsekseen lähtenyt.
ps. hyvä apu on suuvedet.
tulla proppuja jos sulla ei ole nielurisoja? Ne proput on juurikin sielä nielurisojen onteloissa ei niitä voi tulla jos ei ole nielurisoja.
Mullakaan ei proppujen kaivelu onnistunut. Muutaman kerran lääkäri poisti ne tikulla, mutta itse kun kaivelin tuli kurkku vain punaiseksi ja kipeäksi. Proput aiheuttaa myös kipua. Mulla poistettiin nielurisat ja vaiva hävisi.
Kannattaa puhua lääkärille. Kurlaaminen auttaa joskus.
Ei nuo mitenkään vaarallisia ole. Kannattaa tökkiä ne pallot pois sieltä nielurisojen poimuista vaikka hammastikulla aina kun niitä huomaa, niin hajuhaitat vähenee. Jos ongelmaa on aina ja haju on paha toki siitä sitten lopullisesti pääsee koko nielurisat poistamalla.
Itselläni noiden tulo on ajoittaista ja liittyy kausiin jolloin vastustuskyky on syystä tai toisesta huono. Esim. nuorena kun tuli juhlittua liikaa niin aina liiallinen alkoholinkäyttö pidempiä aikoja teki sen että alkoi proppuja tulla. Tai pitkäaikainen infektiosairaus muualla kehossa.