Suvaitsevaisuutta hehkuttavat
ovat itse kaikkein ahdasmielisimpiä ! Olen sen vuosien mittaan todennut käytännössä.
Meillä on muutama ns. vihreästi ja avarakatseisesti ajatteleva ( omien sanojensa mukaan) perhe tässä ja kyllä ovat niin tiukkiksia meitä tavallisisa ihmisiä kohtaan! Kauppaostoksista lähtien pitää meitä syyllistää.
Itse pyrin olemaan tekemisissä kaikenlaisten ihmisten kanssa, olipa vakaumus mikä tahansa. Yritän opettaa lapsianikin tähän, ettei ole "koiraa karvoihin katsominen".
Kommentit (5)
Jos puolituttuja jatkuvasti syyllistää niin huonoa käytöstähän tuo vain on.
hyvä esimerkki on ihmiset,ketkä kirkuvat rasistia ja puolustavat henkeen ja vereen maahanmuuttajia,mutta hyväksyvät kiusaamisen ja pilkan uskovaisia kohtaan.
tulin puolustamaan "uskonnon pilkkaamista" :) On naurettavaa, miten uskonnolla jarrutetaan kehitystä, ja miten uskovaiset poimivat esim. raamatusta parhaat palat. Kuinkahan moni kristittykin vastustaa esim. homoseksuaalisuutta vetoamalla raamattuun, mutta on syönyt mereneläviä, leikannut hiuksiaan tai ottanut tatuoiteja. Lukisivat sen "pyhän kirjoituksensa" niin varmasti tulisivat järkiinsä ja osaisivat ottaa kirjoitukset kuten ne ovat: parituhatta vuotta vanhoja satuja. :)
"kiva" kuulla, etten ole ainoa, olen luullut olevani mieheni kanssa ainoita laatuaan :)
Olemme asuneet (suomalaisen) mieheni kanssa ulkomailla lähes 10 v. ennen lapsia joten perspektiiviä löytyy.
Kaikkein eniten meitä hämmästyttää tämä arkipäivän suvaitsemattomuus, ahdasmielisyys yms. tositen ajattelua ja elämäntyyliä kohtaan. En´siis tarkoita rasismirasismia ja syrjintää esim. kansalaisuuden vuoksi. Haen takaan suvaitsemattomuutta joka näkyy ihan siinä, että vanhemmat valitsevat lapsilleen sopivia leikkikavereita. Samanlaiset lapset toki leikkivät parhaiten keskenään, niinhän se sanonta menee.
ap
niin, että luodaan ennakkoasenteita esim. naapureita kohtaan vaikkapa sen mukaan, onko perheessä vaikkapa auto tmv. Ei välttämättä haluta edes tutustua paremmin, jos ns. ulkoiset puitteet eivät ole odotusten mukaiset.
hyvä esimerkki on ihmiset,ketkä kirkuvat rasistia ja puolustavat henkeen ja vereen maahanmuuttajia,mutta hyväksyvät kiusaamisen ja pilkan uskovaisia kohtaan.