Palkkakuopassa ollaan.
Syvä huokaus.
Mun palkkani ollut 2800€/kk. Sain ylennyksen ja palkkani nousi 4200€/kk. Paljonkos tästä sitten jää käteen? 500€/kk enemmän kuin aiemmin!!! Jep jep.
Ollaan kaiken kukkuraksi vaihtamassa asuntoa. Nykysestä tulee voittoa 10000€ ja välirahaa 20000€ Ylennyksen myötä toivoin että meillä olis vihdoi ollu varaa omakotitaloon. Vaan eipä oo. (miehellä iha onneton liksa)
Oha se ollu tiedossa että Valtio vie osansa, mutta on tää epäreilua. Työnteosta rangaistaan.
Uuden työn myötä varaa 160000-170000€ lainaan, tällä seudulla halvimmat omakotitalot 250000€. Neki rupusia remppakuntosia.
Kuha avauduin - kohtalotovereita?
Kommentit (18)
Itse olen kotirouva mutta mies käy töissä. "mukavaa" tehdä päivystyksiä normityön lisänä kun verottava vie ison osan. ei ole reilua ei.
Minulla 1200€;n nettotulot jos saan lisätöitä haalittua ja asun isossa, uudessa omakotitalossa
2000e7kk bruttona paitsi vikat 8kk 1500e/kk bruttona.
Mulla tosi paska liksa, jää alle 2000e/kk ja miehellä taas sen verran hyvä liksa, että maksaa 30% veroa. Ei meilläkään tuu koskaan olemaan varaa omakotitaloon, lainaa saatais n. saman verran kuin te. Kyllä mua ketuttaa kaikki sossupummit ja muut, kyllä meilläkin löytyisi käyttöä rahalle. Tarkoitatko, että sulla jää palkankorotuksen jälkeen vaan 500e/kk enemmän käteen verojen takia?
Oon ollu samassa suossa kun teki. 7v sitte liksa oli 1200€/kk.
Jos yhtää lohduttaa, nii ei tosta paljo kätee jää. Netto mulla ny 1900€, miehellä 900€. Lainaan menee kuussa 1300€, muuhun asumisee 500€, ruokaa 400€, autoon 200€, hoitomaksuun 280€, lapslisät menee lasten vaatteisiin, harrastuksiin, urheiluvälineisiin jne. Yllättäe niistä lapsista on kuluja ton lapsilisän verran kuussa. Laskuihi jää mitä jää.
Joo vois olla pidempi maksuaika lainassa, mut mies joutu työttömäksi ja ny on niin alipalkattu ku vaan voi olla. Toi 500€ lisäsumma palaa ihan näihi tavallisii menoihin.
ap
toi lapsen hoitomaksu sinne täyteen. Nyt oli 240€. Nii, se oli tossa äskösessä laskelmassa uuden mukaan jo.
ap
Mulla tosi paska liksa, jää alle 2000e/kk ja miehellä taas sen verran hyvä liksa, että maksaa 30% veroa. Ei meilläkään tuu koskaan olemaan varaa omakotitaloon, lainaa saatais n. saman verran kuin te. Kyllä mua ketuttaa kaikki sossupummit ja muut, kyllä meilläkin löytyisi käyttöä rahalle. Tarkoitatko, että sulla jää palkankorotuksen jälkeen vaan 500e/kk enemmän käteen verojen takia?
että nämä jotka sulla ovat ilkeästi vastanneet, ovat vasta alle kolmekymppisiä, joilla ei käsitystä palkoista ja verotuksesta.
Ajattelevat, että kun heillä ei ole mahdollisuutta kunnon palkkaan, niin ei kelläään muullakaan saa olla. Naurettavaa...
Eli osanottoni, verotus on syvältä.
ja sen verran on käsitystä, että ap:lla on melkein tuplapalkka keskivertonaiseen verrattuna. Eli palkkakuopassa hän ei ole, progressiivinen verotus on se syy, että ei Suomessa työllä rikastumaan pääse.
palkasta menojen jälkeen jäävä osuus on pieni. Juuri sitä että kaikki mitä tienaa menee asumiseen ja ruokaan.
AP on palkkakuopassa, vaikka hänellä palkka onkin kohtuullisen hyvä.
ymmärrät varmasti että viestilläni tarkoitin muita kuin sinun viestiäsi.
T. Se veikkasi vastaajien iäksi alle 30v.
Ja vaikka olisi ikää ylikin sen, eikai kukaan ole niin tyhmä että luulee ap:n oikeasti tarkoittaneen olevansa palkkakuopassa sanan todellisessa merkityksessä.
jos palkka on 4200, silloinhan veroprosentti olisi yli 50! Joku tässä ei nyt täsmää. Mulla palkka n. 3800e ja käteen nettona n. 2400e.
1.jonkin työntekijäryhmän tai yksittäisen työntekijän yleisesti maksettuja palkkoja alempi palkkataso.
Eli jos ap esim. Fortumin pomona saa tuollaista palkaa, silloin hän on palkkakuopassa, ei muuten.
Ap. itkee kohtaloaan nettipalstalla. Tästä tulee niin esille se että onnellisuus on elämänasenne.
Brutto nyt 2800 ja netto nyt 1900. Korotus astuu voimaan 1.6, jolloin alotan uudessa pestissäni.
Sillo brutto 4200, netto 2400. Joo melkei puolet menee veroihi. :-( Tietty ny sen takia näin ku on eletty jo puolet tätä vuotta ja oon maksanu verot tähän astisen palkan mukaa. Ens vuonna helpottaa sitte vähäsen.
ap
Eihän nettopalkka voi olla 1900e jos palkka on 4200, silloinhan veroprosentti olisi yli 50! Joku tässä ei nyt täsmää. Mulla palkka n. 3800e ja käteen nettona n. 2400e.
Saan noin 8000 euroa kuussa bruttona ja käteen jää vähän yli 4000. Aika monta kotihoidontukea ja opettajan liksaa maksetaan veroistani.
Ei työntekemoseen mitenkään kannusteta. Tunteja viikossa keskimäärin 65 eli aika paljon enemmän kuin perusduunarilla tai opettajalla. Koulutustakin takana yhteensä 18 vuotta.
nimim. kahden tonnin brutto