Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sukulaiset odottavat meille toista lasta?

Vierailija
05.05.2012 |

Meillä on 1,5 vuotias lapsi. Ennen hänen syntymäänsä ajateltiin ettei jää ainoaksi. Nyt on kuitenkin aivan mahdoton ajatus että toista lasta tulisi. En halua viettää toista vuotta uudelleen väsymyksen vuoksi itkien, pyörtyen, oksentaen...

Kuitenkin sukulaisten tuntuu olevan mahdotonta hyväksyä, kun kerron vauvauteluihin että lapsi jää ainoaksi koska vauva-aika oli niin raskas. Hokevat aina sitä samaa, että mieli muuttuu kun pari vuotta kuluu. Ja arvostelevat talon etsintäämme (liian pieni kun lapsia tulee lisää!) ja sitä että luovuin kaikista vauvavaatteista ja odotusvaatteista (typerää, kun pitää sitten hankkia kaikki uudet).

Jotenkin toivoisin, että en joka kerta tavatessamme kuulisi samoja vauvauteluja ja arvosteluja. Olen kuitenkin edelleen myös mielestäni toipilas tuon vauva-ajan jäljiltä, ja väsymys ei ole vieläkään helpottanut vaikka nykyään saankin nukkua n 5 yötä viikosta ihan hyvin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele sanomaan, että lopetetaan tää puheenaihe, kun joku aukaisee suunsa.

Vierailija
2/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onhan tuollainen utelu ja asioihin sekaantuminen aika tungettelevaa.

Jos minulta kysyisi joku moista, kysyisin takaisin miten missä iässä vaihdevuosioireet alkoivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nykyisin vastaan kaikkiin vauva uteluihin, että se on mun ja mieheni välinen yksityisasia, eikä kuulu ulkopuolisille. Miksi sä edes selittelet syitä niille? Mitä se niille kuuluu? Ennenkuin meille tuli lapsia, niin mua kohtaan oli vuosien painostus sukulaisten ja oman äitini toimesta. Äitini jatkuva räkättäminen ja painostaminen vauvan tekoon johti jopa siihen, että laitoin välillä jo välitkin poikki.

Mä pidän erittäin moukkamaisena käyttäytymisenä noita vauva uteluita. Kaikki kun eivät lapsia koskaan saa, niin onhan se helkkarin ikävää kun ollaan muistuttelemassa asiasta.

Vierailija
4/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia väsyttää vauvavuosi, toisia enemmän, toisia vähemmän.

kun arki helpottaa niin mieli saattaa oikeastikin muuttua.

Mutta eri asia on se, että onko kohteliasta että sukulaiset asiasta koko ajan huomauttelee.

Vierailija
5/13 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sukulaiset odottavat meille toista lasta?

... että mihesi mielestä "mitä serkumpi - sitä herkumpi. On käynyt siis hyppäämässä sukulaistesi sängyissä, joten he odottavat nyt toista lasta mihellesi

Vierailija
6/13 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tottahan toki toinen on tilauksessa; yritätte hiki päässä joka yö; mutta kun ei vain kuulu- - Sitten katsot surullisena muualle. Jos toiste utelevat, karjaise kaikille hysteerisenä " KOKO AJAN STN YRITETÄÄN KAIKIN VOIMIN PRKL!" . Tokaiset vielä, että lapset ovat Jumalan lahja, jos Luoja suo - niitä ei hankita vaan saadaan. Jospa sen jälkeen lakkaisivat hienotunteisesti puhumasta koko asiasta ? Jonkun aikaa voi sadella idioottimaisia ohjeita ja hyväätarkoittavia neuvoja, mitä teidän pitäisi tehdä jne mutta jospa se siitä lakkaisi, kun olettaisivat, että se on arka asia puhua ja siitä ei kannata puhua.

Sehän on teidän yksityisasia, mitä teette, vai ettekö tee, eikä sitä tarvitse selitellä eikä perustella kenellekään muulle, ette ole selitystä velkaa. Joten voi myös jättää vastaamatta uteluun ja kääntää lampun valokeilan kysyjän naamalle ja heittää vain vastakysymyksen " Entäs TEILLÄ sitten, jokos on pulla uunissa???" Tms.

Tosi kamalia nämä uteliaat ihmiset !

Vierailija
7/13 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seitsemännellä kuulla raskaana, esikoista odotan. Jää oletettavasti ainokaiseksi. Jo nyt sukulaiset utelevat, milloin seuraava on tulossa. On ollut ihana koko raskauden ajan selittää, että tämä oletettavasti jää nyt tähän ja ei, en ole nauttinut raskausajasta (kärsin edelleen pahoinvoinnista ja oksentelusta) ja kyllä, olen sitten ilmeisesti itsekeskeinen akka kun jään kotiin vain vuodeksi. Voi hyvä elämä.

Vierailija
8/13 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijaissynnytys ole kiellettyä joten he eivät voi odottaa teille toista lasta.

Vierailija
9/13 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulette pian miten ikävää on kun teillä ei nyt ole sitä poikaa joten suku ei jatku.

Nimim. Vain vähän katkera

Vierailija
10/13 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ystävällisesti mutta napakasti, että lastenhankinta on teidän yksityisasianne eikä kuulu muille.

Vierailija
11/13 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli voi muuttua. Joku päivä teillä vielä on se toinen kun ensimmäinen kaipaa sisarusta. Tehkää talosta tarpeeksi iso ja makuuhuoneet kahdelle lapselle.

Vierailija
12/13 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen jolla ei ole vielä yhtäkään lasta, ilmoittaa että tulokas jää ainoaksi. Mutta typerää on kuvitella tietävänsä tarkalleen, kuinka pitkäksi aikaa jää kotiin. Lapsi voi olla sairas, tai ajatuksesi ja tunteesi voivat muuttua radikaalisti, etkä haluakaan jättää täysin avutonta vauvaa muiden hoitoon moneksi tunniksi päivässä. Saatat tehdä niin, mutta et voi sitä tietää.

Vierailija
13/13 |
06.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jollain tasolla vielä surullisempaa oli se, kun ymmärsi että toista lasta ei vaan tule. Lapsi kaipaa sisarusta, ja kyselee miksi hänellä ei sellaista ole. Muistan jo alle kolmevuotiaana kyselleen, "Emmalla on Anni (sisarus), miksi minulla ei ole Annia?". Selitä siinä sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän