Elatusmaksuista! OV
Mitä ihmettä mä teen? Eksä ei suostu maksamaan minkäänlaisia elareita vedoten siihen että on avioliiton aikana ja eron jälkeenkin hetken joutunut maksamaan yhteisistä kuluista minua enemmän..Tuloerot on suuret mulle jää käteen reilu tonni kuussa ja hänelle noin 3000e. Voiko noihin entisiin kuluihin vedoten kieltäytyä elatusmaksuista? Lapsia on kaksi. Lisäksi vaatii lapsia itsellee 50% ajasta vaikka sysää kaiken vastuun minulle esim. heidän koulunkäynnistään. Argh.
Kommentit (5)
ei se teidän yhdessäoloaikanne tuloeroihin kyllä voi vedota. Tai voi tietty, mutta turhaan.
Jos teillä on esim vuoroviikkosysteemi, jos hän kerta haluaa 50pros lasten ajasta, niin yleensä niissä tapauksissa ei sitten kumpikaan maksa elatusmaksuja. Kyllä hänellä on oikeus lapsiin puoliksi, mutta kyllä hänen omalla viikollaan tarvitsee sitten koulustakin välittää...
ja kun menevät isälleen,muista laittaa alasti matkaan,jolloin isän täytyy ostaa vaatteet!
oli pakko purkaa vuoroasuminen kun siitä ei tullut mitään. Kaikki tavarat hukassa ja lapset todella sekaisin. Nyt kun lapset ovat minun vaatimuksesta olleet hänellä vain joka toinen viikonloppu vie hän lapset lähes poikkeuksetta hoitoon äidilleen joka kerta silti! Että siinähän sitten vaatii 50% asumista.. =/ ap
"OV" ???
Aika ihmeellinen viesti olisikin, jos se olisi: "Elatusmaksuista! EV"
Sinun kannattanee hankkia itsellesi juristi. Noin pieneillä tuloilla olet oikeuttetu liki ilmaiseen oikeusapuun.