Afrikkaan lähtö ja 8-vuotias lapsi saanut vain yhden TWINRIX-rokotteen. Uskaltaako lähteä?
Kommentit (7)
Lapsi voi saada hepatiitin, joka on parantumaton. En ottaisi riskiä.
Mihin maahan menette? Kapkaupungin loma on vähän eri kuin joku Keski-Afrikan kehitysmaa.
tarttuu veriteitse ja sukupuoliyhteydessä. A-hepatiittiin saa aika hyvän suojan jo yhdestä rokotteesta.
ap
Mutta hei, minä en ole täällä oikeasti koskaan muulloin, nyt vain satuin vahingossa pistäytymään... (ja kaikki uskoo, joohan?)
Kyllä minä lähtisin, edelleenkin. Jos kerran A:han saa aika hyvän suojan jo yhdestä. Todennäköisyys siihen, että joutuu mihinkään B:n tartutariskitilanteeseen, on tosi pieni.
Harmi kyllä, että ei ehtinyt rokotuksia kuntoon saada...
H
Mutta hei, minä en ole täällä oikeasti koskaan muulloin, nyt vain satuin vahingossa pistäytymään... (ja kaikki uskoo, joohan?)
Kyllä minä lähtisin, edelleenkin. Jos kerran A:han saa aika hyvän suojan jo yhdestä. Todennäköisyys siihen, että joutuu mihinkään B:n tartutariskitilanteeseen, on tosi pieni.
Harmi kyllä, että ei ehtinyt rokotuksia kuntoon saada...
H
Ja sitten puolen vuoden päästä tehoste, jotta vaikutus on pysyvä. Miksi olette jättäneet vain yhteen rokotteeseen? Tuo kyllä kannattaa tarkistaa asiantuntijalta!