Tämmösiä ne koirat on!
Kommentit (24)
ikinä mitään...
Se on myöhäistä sitten kun se tapahtuu. Turha märistä kun on itse puoliksi aiheutettu.
Mutta hei jätetään lapset tekemättä, koirat ottamatta, ja mitä sillä miehelläkään, hullu sekin voi olla. Niin kuin sinä tai minäkin.
HUUUOOOHH!!!
ikinä mitään...
kannattaa todella katsoa tuo video. Koira ei antanut minkäänlaista varoitusta siitä mitä tulisi tapahtumaan.
jotkut ihmiset vaan unohtaa sen ja luulee että koira on ihminen ja koiraa voisi lukea kuin ihmistä...
lasten isät, lasten äidit vai perheen koirat?
Kas kun ap ei vielä tehnyt sitä päätelmää, että syy on hullujen amerikkalaisten, jotka saavat mitä ansaitsevat.
usko että yksikään äiti tai isä tappaa äkkiarvaamatta ja ilman että on mitään ongelmia sitä ennen ollut havaittavissa.
Sinullekin voi trulla psykoosi ilman varoitusta, niin myös minulle.
usko että yksikään äiti tai isä tappaa äkkiarvaamatta ja ilman että on mitään ongelmia sitä ennen ollut havaittavissa.
täytyykin viedä heti kaikki kolme piikille koska ne voi syödä lapset ;-)
No ei, äärimmäisen harvinaistahan tuommoinen on, ja vain yksi onnettomuusriski muiden joukossa. Voihan sitä vaikka minullakin päässä pimahtaa ja alan nähdä halluja ja tapan niissä lapseni, tai isällä. Sekin on hyvin epätodennäköistä koska meillä ei ole mielisairaushistoriaa, suunnilleen varmaan yhtä todennäköistä kuin se että lapsiin tottuneet kiltit koiramme niin pimahtavat kun valvomme eläinten ja lasten kanssakäymistä.
"Normaali ihana perhe, lapsistaan välittävä isä"?
Ja voitko käsi sydämellä sanoa, ettei mitään mielenterveysongelman merkkejä ollut sitä ennen?
Perheen sisällä tuskin kukaan sanoo ettei millään olisi voinut arvata.
Mutta edelleenkään mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
Mitään mielenterveystaustaa ei ole minulla eikä suvussa. Mutta mistä sen voi tietää vaikka tulisi. Toivottavasti ei.
Ja voitko käsi sydämellä sanoa, ettei mitään mielenterveysongelman merkkejä ollut sitä ennen?
Meillä on pieni koira ja tulee lasten kanssa hyvin toimeen, jopa nuorimman kanssa joka on vuoden. Mutta en mä uskalla siltikään jättää niitä kahden. Mä en jotenkin luota koiraan enkä nuorimpaan lapseen niin paljon.
Mä en ymmärrä jotenkin että miksi sen pojan vanhemmat niin hehkuttaa sitä koiraa? Mä en varmaan pystyisi! Ehkä ne yrittää ymmärtää itsekin mikä koiralle tuli? mutta outoa että koiraa kehutaan ja pieni lapsi joka kuoli, niin siitä ei kyllä sanota mitään hyvää!
Meillä on pieni koira ja tulee lasten kanssa hyvin toimeen, jopa nuorimman kanssa joka on vuoden. Mutta en mä uskalla siltikään jättää niitä kahden. Mä en jotenkin luota koiraan enkä nuorimpaan lapseen niin paljon.
Mä en ymmärrä jotenkin että miksi sen pojan vanhemmat niin hehkuttaa sitä koiraa? Mä en varmaan pystyisi! Ehkä ne yrittää ymmärtää itsekin mikä koiralle tuli? mutta outoa että koiraa kehutaan ja pieni lapsi joka kuoli, niin siitä ei kyllä sanota mitään hyvää!
Katsoitko sen videon, siinähän isä lopussa sanoo että lapsi oli onnellisin 1-vuotias ikinä, tai jotain vastaavaa. Ja että jos koira olisi osoittanut pienintäkin aggressiota, se olisi potkittu pois perheestä. Ja taustalla on kuvia missä koira nukkuu pää lasta vasten jne.
Katsoitko sen videon, siinähän isä lopussa sanoo että lapsi oli onnellisin 1-vuotias ikinä, tai jotain vastaavaa. Ja että jos koira olisi osoittanut pienintäkin aggressiota, se olisi potkittu pois perheestä. Ja taustalla on kuvia missä koira nukkuu pää lasta vasten jne.
Ikinä en ottais. Meillä pikkukoira, tosin voihan sekin seota, mutta ei se saa kovin pahaa jälkeä aikaiseksi. Ja kun lapset oli pieniä, ei olis tullut mieleenkään ottaa koiraa. Ja koirallehan pitää muistaa opettaa tiukat säännöt ja että koira on aina ja ehdottomasti lauman alin jäsen. Mua kummastuttaa, kun tuttavaperheissä koiraa pidetään kuin ihmistä, se saa tulla sohvalle ja jopa sänkyyn ja sille heitellään herkkupaloja ruokapöydästä. Koirat saa myös vapaasti hyppiä vieraiden päälle, reuhata sisällä ja tosiaan, yäk nuolla lasten kasvoja! Iljettävää ja typerää.
Koira on eläin, jota kohdellaan sen mukaisesti. Meillä koira syö vain ruokakupistaan ruoka-aikana, herkkupaloja saa kun sillä teetetään temppuja, jota se rakastaa. Ulkona ollessaan se saa kaluttavakseen luita. Tietysti koiraa pitää lenkittää riittävästi, antaa säännöllisesti ruokaa, harjata, pestä, leikata kynnet, hoitaa sairaudet jne ja tietysti antaa paljon hellyyttä ja rapsutuksia sekä kehitellä jotain järkevää tekemistä ja ottaa mukaan perheen touhuihin.
Perheen sisällä tuskin kukaan sanoo ettei millään olisi voinut arvata.
tulkitsemaan tarkasti ja oikein koiran ilmineeraamia varoitusmerkkejä? Koira on voinut aikaisemmin osoittaa kuitenkin jotenkin, ettei pidä lapsen nojaamisesta tai päällä kiipeilystä. Koira on saattanut olla satuttanut itsensä tai sairas ja kipuileva, varsinkin vanhenevilla koirilla näitä saattaa tulla nopeastikin. Epilepsia voi aiheuttaa aggressiokohtauksia. Syitä voi olla vaikka mitä, ja merkkejä on saattanut olla olemassa, eivätkä ihmiset näe niitä, koska eivät osaa erottaa niitä, toisin kuin ehkä jos ne olisivat ihmisissä.
Ja kun lapset oli pieniä, ei olis tullut mieleenkään ottaa koiraa. Ja koirallehan pitää muistaa opettaa tiukat säännöt ja että koira on aina ja ehdottomasti lauman alin jäsen. Mua kummastuttaa, kun tuttavaperheissä koiraa pidetään kuin ihmistä, se saa tulla sohvalle ja jopa sänkyyn ja sille heitellään herkkupaloja ruokapöydästä. Koirat saa myös vapaasti hyppiä vieraiden päälle, reuhata sisällä ja tosiaan, yäk nuolla lasten kasvoja! Iljettävää ja typerää.
Koira on eläin, jota kohdellaan sen mukaisesti. Meillä koira syö vain ruokakupistaan ruoka-aikana, herkkupaloja saa kun sillä teetetään temppuja, jota se rakastaa. Ulkona ollessaan se saa kaluttavakseen luita.
Esitiedoksi että olen kasvattanut koiria (pieniä terrierejä) yli 15 vuotta ja meillä on ollut useita koiria myös kun lapset on olleet pieniä.
Minusta useimpia koiria ei saa millään uskomaan että kyvyiltään avuton, epärationaalisesti käyttäytyvä lapsi olisi laumassa jotenkin niiden alapuolella. Itse asiassa useimmat koirat eivät pidä ihmisiä ollenkaan oman laumahierarkiansa jäseninä, koska ihmiset eivät osoita koiramaisia laumanmuodostukseen liittyviä alistamisen ja ylemmyyden eleitäkään. Mutta jos nyt halutaan välttämättä ajatella asiaa laumahierarkian kannalta, niin kyllä minä ajattelen että paras tilanne on se että koirat pitävät ihmislapsia oman laumansa pentuina. Pennut ei tietenkään ole laumassa kenenkään muun "yläpuolella", mutta ne ovat suojeltuja, hemmoteltuja ja varjeltuja lauman toisten jäsenten taholta. Myös koiravauvoilla on laumassa erioikeuksia ja niiltä siedetään käytöstä jota aikuisilta ei siedetä. Ihannetilanteessa -ja myös useimmiten- koirat suhtautuvat oman perheen ihmislapsiin samoin.
Meillä myös on aina koirat saaneet aina hyvin vapaasti elää, tavalla joka sinun mielestäsi varmasti olisi jotenkin iljettävää ja kauheaa. Saa olla sohvilla ja sängyillä ja nuolla jne. Silti nämä koirat on myös koulutettuja ja niiden kanssa on kisattukin erilaisissa harrastuksissa ihan menestyksellä. Totta kai koira on "eläin" mutta mitä se sitten käytännössä kenenkin kodissa tarkoittaa on ihan mielipidekysymys eikä siihen ole yhtä oikeaa vastausta. Meillä eläimet saa oleilla varsin vapaasti, teillä niillä on enemmän rajoituksia. Molemmilla tavoilla voi elää ihan hyvin eikä kumpikaan tapa johda mihinkään kamalaan.
Ihan yleistäen KAIKKIIN maailman koiriin. No ei sitä järkeä voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.