Antaisitko kaksostytöille nimet Reija ja Tarja? Jos et niin miksi?
Kommentit (24)
ja mauttomia, liian perinteisiä ja ei sovi mielestäni kuin aikuiselle. R nimet itseänikin hämäävät jonkin verran.
ja Tarja tatuoitu "nuorekas" rokkinorsu
Minä en ymmärrä juuri näitä tyyppejä.
ja Tarja tatuoitu "nuorekas" rokkinorsu
Samat tyypit eivät varmaan antaisi lapsilleen nimiä Johanna, Matti, Mervi tai Martina, koska he yhdistävät ne negatiivisiin asioihin..
Itse en antaisi juuri noita nimiä, mutta omat kaksoseni eivät ole ns. perinteisesti nimettyjä esim. Mia ja Pia. Eikä lapset muutenkaan ole ns. samaa sarjaa nimiensä kanssa, täällähän sekoaisi.
Kannatan suuresti sitä että kaksosetkin nimettäisiin erilaisilla nimillä, näitä Timo-Tero, Mirko-Marko ja Tiina-Miina yhdistelmiä on jo tarpeeksi.
Eivät ole lasten nimiä vaan aikuisten. Lapsiparat, jotka saa nuo nimet :(
ihan henkilökohtaisista syistä en antais: mun kummitädin nimi on reija. Tarja taas on mun kummisedän uuden vaimon nimi jonka takia se jätti ton reijan. Saattais olla kastetilaisuudessa selittelemistä kummeille:D
Inhoan R-nimiä ja lisäksi nuo ovat oman lapsuuteni nimiä, joita oli joka neljännellä. Tulee liikaa mieleen 60-70 -luku, joka on liian lähellä. Ei sen puoleen, en tykkää mummonimistäkään kuten Siiri, Viivi, Aino, Helmi, Roosa, Hertta
Mä kyllä tykkään noista. Tykkään muutenkin R-nimistä, ne tuovat nimeen "sitä jotain" ja niin nimi on erottuva eikä liian laimea ja samalla jotenkin "prinsessamainen" ;) Tällä hetkellä tosin esim. Sara, Siiri, Ronja, Rosa, Martta, Hertta vois olla niitä, mitä voisin omalle lapselle antaa ja sitten esim. Meeri, Siru.
Mutta, noi ei tunnu enää niin epämuodikkailta kuin 10v sitten, alan lämpenemään. Ehkä vielä toiset 10-20 vuotta, niin noita voisi taas käyttää =)
No Reija nyt on ihan kiva nimi. En omalleni antaisi, mutten hätkähtäisi lapsella sitä.
Tarja taas on hyvin voimakkaasti leimattu presidentti Halosen toimesta, sitä en kyllä antaisi, enkä kyllä muutenkaan tykkää.
musta olisi outoa jos omilla lapsillani olisi samat nimet kuin äidilläni ja hänen siskollaan:D
Tunnen myös useamman noin 50-60v Tarjan. Yhden noin 25v Reijan tiedän, en muita.
Näin siis mun mielessä Tarja on enimmäkseen suurten ikäluokkien nimi. Reija taas ajattomampi ja harvinaisempi.
en antaisi. tosi tätimäiset nimet.
Tarja-nimen on saanut yhteensä 29151 naista ja alle 5 miestä. Yleisin vuosina 1940-1979. 2010-2012 9 tyttöä on saanut nimen Tarja.
Reija-nimen on saanut yhteensä 1942 naista ja alle 15 miestä. 2010-2012 alle 5 naista ja alle 5 miestä on saanut nimen Reija.
Reija on siis oikeasti harvinaisehko nimi, Tarja taas yleinen, mutta ei juuri nyt muodissa.
Reija ollut liki yhtä suosittu 40-luvulta vuoteen -99 saakka, joten lapsi-Reijojakin on kyllä siinä missä aikuisia.
Tarja-nimen on saanut yhteensä 29151 naista ja alle 5 miestä. Yleisin vuosina 1940-1979. 2010-2012 9 tyttöä on saanut nimen Tarja.
Reija-nimen on saanut yhteensä 1942 naista ja alle 15 miestä. 2010-2012 alle 5 naista ja alle 5 miestä on saanut nimen Reija.
Reija on siis oikeasti harvinaisehko nimi, Tarja taas yleinen, mutta ei juuri nyt muodissa.
Eivät ole lasten nimiä vaan aikuisten. Lapsiparat, jotka saa nuo nimet :(
En käsitä, kun annetaan söpö nimi, joku Nuppu tai Peppi, jotka on kivoja lapsilla, mut ei kyllä aikuisilla. Aikuisia ollaan kuitenkin vähän kauemmin...
Nythan on muotia antaa nimi TOP50-listan ulkopuolelta eli juuri "väärän ikäluokan" nimiä tai muuten harvinaisia.
Ja me emme asu Suomessa. Täällä nuo nimet olisivat täysin mahdottomia, eikä niitä kukaan osaisi lausua tai kirjoittaa.
Ja Frida. Ja esim. Ronjakin on ihan ok. Reija on siinä rajoilla, onko ok.
Tarja nyt on omaa sarjaansa siellä historiassa. En vauvalle sitä.
Tarja oli kamala kaksinaamainen pomoni, minkä vuoksi en IKINÄ antaisi nimeä omalle lapselleni. En osaa edes ajatella sitä neutraalisti enää.
Reija on nätti.
Reija (kaverin äiti) ja Tarja, jotka tunnen. Ja Tarja Ylitalo tulee myös mieleen. Tuo on suurin syy.