Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä koskaan tilannetta, ettei löydä lapselle puhdasta päällepantavaa

Vierailija
30.04.2012 |

kun kaikki vaatteet ovat pyykissä/pieniä/vielä isoja tms?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei ole tullut vastaan (lapset 2v ja 6kk). Muutaman kerran on joutunut ottamaan käyttöön suunnitelman B eli esim. on ollut tarkoitus laittaa jalkaan gollegehousut, mutta kaikki on ollut likaisena, niin on joutunutkin valitsemaan farkkujen ja potkuhousumallisten väliltä tms.

Vierailija
2/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarkka lasten vaatteista, meillä pestään pyykkiä joka päivä. Hahmotan lasten vaatetilanteen hyvin ja osaan suunitella etukäteen mitä vaatetta pitää olla käytettävissä milloinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia 4. 2-12 vuoden väliltä ja kaikille on aina vaatetta kaapissa.

Vierailija
4/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on käynyt niin, että jos on vaikka pyjamanhousut likastuneet tai esim. paita kastunut iltapesulla, niin ei olekaan löytynyt puhdasta varsinaista pyjamaa tilalle, mutta sitten on käytetty kerrastoa tms. Toisinaan aamulla muistan, että voi, kintaat tai haalarin olis voinut kyllä pestä illalla, mutta silloin se ei ole niin likainen, että välttämätön tarve pesulle olisi ollut. Meillä tilannetta kyllä kieltämättä helpottaa se, että on kaksospojat, jotka käyttää samaa vaatekokoa, niin aina voi lainata toiselta, vaikka heillä omat vaatteet pääasiassa onkin.

Vierailija
5/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti 8v ja hyvin tarkka siitä, mikä kelpaa. Saatetaan viettää kauppakeskuksessa päivä, eikä mitään ostettavaa löydy, vaikka välttämättä tarvitstsi esim. T-paitoja, leggareita tmv. Jos ei itse ole huolehtinut vaatteitaan pyykkiin enkä minäkään ole huomannut kaikkia vaatekasoja huoneensa lattialta käydä läpi, niin saattaapi olla aamulla tilanne, ettei mitään päälle pantavaa ole. Tai siis olisi jos kelpaisi mutta yleensä siinä tilanteessa käy hakemassa likapyykkikorista jotain.

Olen sitä mieltä, että tuon ikäisen pitää jo osata toimittaa likaiset vaatteet likapyykkikoriin eikä jättää niitä myttyyn huoneen lattialle. Ja olen myös sitä mieltä, että "makuvaatimuksista" voisi joskus hieman joustaa, mutta ei meidän neiti; se mikä ei kelpaa, ei kelpaa, vaikkei mitään muuta olisi.

Vierailija
6/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuskin tulee olemaankaan.

Meillä on ihan liikaa vaatteita ja vaikka ei pyykättäisi pariin/kolmeen viikkoon, ni vaatteet ei vielä loppuisi.

Pyykkikone pyörii kuitenkin usein eli aina saa valita, mitä haluaa laittaa.

Ja ulkovaatteitakin riittää, kun on serkkujen vanhoja, itse ostettuja, ommeltuja, lahjaksi saatuja....

Vierailija
7/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempi lapsista tuntuu aina olevan jonkun välikoon vaatetallaaja ja lisäksi se likaa vaatteitaan nopeasti niin tuntuu että koko ajan on puutetta.

Vierailija
8/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hurahtanut lastenvaatteisiin ja niitä on ihan liikaa! Koskaan eivät lopu, vaikka pyykkiä pestään vain "täysiä koneellisia" eli vasta kun pyykkikoriin ei enää lisää mahdu.

Vierailija
9/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ei meinaa just sopivaa löytyä, mutta kyllä aina jotain on, vaikkapa sitten vähän liian ohuet tai paksut housut, eripari hanskat tai paita bodyn sijaan. Yleensä sitten myöhemmin huomaan, että viikonloppukassissa ja hoitolaukussa voi olla monta vaatekappaletta, ja usein pyykkinarullakin on ihan pestynä ja kuivana jo.

Pesen pyykkiä kyllä sen verran tiuhaan, ettei siellä likaisena yleensä ole hirveää määrää.

Vierailija
10/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia viisi.. ei tietysti kaikilla lapsilla ole ollut vaatepulaa samaan aikaan, mutta on olut tilanteita että jonkun kaapissa ei ole ollut siistiä, puhdasta, ehjää vaatetta.

Vierailija
11/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pykkiä pesen max. kerran viikossa ja aina on jopa sopivia laput kiinni -vaatteita kaapissa.

Vierailija
12/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin vauvan bodyt loppuu usein ja joudun laittamaan t-paita + paita yhdistelmänt, joita en muuten pitäisi. Nopeasti laskettuna, vauvalla on vain 5kpl bodyja eli ei ihme, että loppuvat. Esikoiselta saattaa loppua housut, alushousut, yövaatteet tai trikoopaidat. Jos tiedän, että seuraavana päivänä lähdetään jonnekin pois kotoa, käyn kyllä mielessäni läpi onko hänelle päälle pantavaa kaapissa.

Meillä on pojilla huomattavasti vähemmän vaatetta kuin tytöllä, jolta ei vaatteet pääse loppumaan kovin herkästi.

Vierailija
13/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(myös meille aikuisille). Siksi meillä pestään 30 minuutin pikapesulla pienempikin määrä pyykkiä iltasella, että on aamuksi kuivaa.

Vierailija
14/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille on liikaakin vaatteita ja lisäksi pesen pyykkiä melkein päivittäin

Vierailija
15/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valopää ostanut vain tummia kalsareita ja parit vaaleat. Ja jos tummaa en ole hetkeen pessyt niin käy noin.

Vierailija
16/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä on systeemi, että pitää housuja kaksi päivää ja muita vaatteita aina päivän kerrallaan. Näin ei pääse loppumaan kesken. Kysyin tytön kaverilta uteliaisuuttani onko hänellä joku systeemi miten usein hän vaihtaa vaatteita, hän kertoi että vaihtaa usein silloin kun on puhtaita :-( Esiteineistä kuitenkin kyse, surullista jos joutuu odottamaan että saa puhtaita vaatteita päällensä.

Vierailija
17/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

collegehousujen ja t-paitojen/pitkähihaisten kanssa käynyt niin, että pitää vähän katsoa, käviskö ed. päivän vaatteet, kun en ole ehtinyt pestä tai on vieäl kuivumassa ja kostea. Ja meillä 6 ja 7 v pojat.

Vierailija
18/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla on todella vähän vaatteita (ei rahaa ostaa lisää) ja mä olen laiska pesemään pyykkiä.

Vierailija
19/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en päästä ikinä tulemaan tuollaista tilannetta. Ostan niin paljon vaatteita kirppiksiltä, että niitä riittää vaikka ei jatkuvasti pyykkiä pesisikään. Minusta olisi ahdistavaa, jos ei olisi puhtaita vaatteita.

Vierailija
20/23 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en päästä ikinä tulemaan tuollaista tilannetta. Ostan niin paljon vaatteita kirppiksiltä, että niitä riittää vaikka ei jatkuvasti pyykkiä pesisikään. Minusta olisi ahdistavaa, jos ei olisi puhtaita vaatteita.

olisi ahdistavaa, jos lapsella olisi liikaa vaatteita eikä niitä kaikkia tulisi koskaan paljon käyttäneeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan