Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kellekään määrätty Risperdalia? Kokemuksia kaipaan..

Vierailija
30.04.2012 |

Mulla ollut tällä hetkellä Oxamin käytössä paniikkihäiriöön Cipralexin kanssa tarvittaessa otettavaksi, mutta nyt lääkäri haluaa sen vaihtaa Risperdaliin. Väsyttääkö lääke, rauhoittaako hyvin, saako nukuttua? Onko sivuvaikutuksia? KIITOS

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joutunut käyttämään Risperdalia jo vuosia. 1mg iltaisin. DG kaksisuuntainen. Lääke väsyttää aluksi jonkin verran mutta sitten tottuu. Rauhoittaa ja saa nukuttua tosi hyvin. Juuri siksi otankin iltaisin ettei päivällä väsyttäisi vaan yöllä. Haittoja on tietynlainen tunteiden tasaantuminen, mutta tämä aika vähäistä. (Mm.Saan edelleen liikutuksenkyyneliä ja nauran suht herkästi.) Jonkinlainen terä tunteilta silti menee. Toinen haitta on karvojen kasvun kiihtyminen. Onneksi olen olemassaan "vähäkarvainen". Haitat kuitenkin pieniä hyötyyn verrattuna, ne kestää! Kaikkiaan olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
2/8 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä sanoa että kovin ilmeetön olen käytön aikana. Aikaisemmin varsin ilmeikäs, nyt sellainen naama peruslukemilla, kivikasvo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain joskus ahdistukseen, kun bentsoja ei enää kuulemma saisi määrätä. Ekat pari viikkoa veti hetkessä tajun kankaalle, senkin jälkeen oli sellainen olo, etten uskaltanut lähteä mihinkään liikkeelle siltä varalta, että pyörtyisin tmv. Lisäksi se tuntui lihottavan ja kaikkein inhottavinta oli se, että se tuntui jotenkin hidastavan minua kokonaisuudessaan. Siis katseen tarkentaminen tuntui vaikealta, kädet jotenkin jähmeiltä, kasvojen ilmeiden tekeminen työläältä, ihan kuin olisi ollut koko ajan vastaherännyt.

Mutta nukuttua varmasti saat. Kannattaa vain miettiä, että millaisia velvollisuuksia sinulla on ja millaista sosiaalista elämää haluat ylläpitää.

Vierailija
4/8 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juuri mitään vaikutusta. Ei väsyttänyt, ei lihottanut, muttei kyllä auttanut ahdistukseenkaan..

Vierailija
5/8 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rispendalin väsytäviin haittavaikutuksiin auttaa aina Vihreä Tee.

Vierailija
6/8 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle määrättiin joskus pieni annos. Jouduin lopettamaan, koska lääke aiheutti minulle maidontuloa.

Vierailija
7/8 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi syömään, sain sitä kaksisuuntaisen psykoottisiin oireisiin annosta en muista, mutta en kyllä voinut työviikolla ottaa kun sivuvaikutukset näki kuka tahansa päältä päin.
Seroquel tai edullisempi versio ketipinor on riittävän pienellä annoksella sopiva. Ja jos psykoosia pukkaa niin vaan suurempaa annosta mulla on ohjeessa 25-300 mg tarvittaessa. Jotkut syövä vielä paljonkin suurempia annoksia, mutta minä vain osastolla koska vie sillä annostuksella toimintakyvyn täysin.
Risperdal on edullinen ja toimiva vanha lääke, jonka haitat ovat minusta suuremmat kuin hyödyt, siis muihin tuotteisiin verrattuna.
Mikä Oxamissa on vikana? En löytänyt Googlella sellaista.

Vierailija
8/8 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin sitä muutamia viikkoja joskus 10+ vuotta sitten, en muista annostusta, mutta mitään vaikutusta sillä ei minuun ollut joten se vaihdettiin pois.

Ainut mitä se teki, oli että kämmenissäni ja varpaassa olleet känsät "paranivat" eikä niitä ole sen koommin enää näkynyt, vaikka ennen Risperdalia olin vuosia yrittänyt niistä päästä eroon vaikka ja millä keinolla. Outoa, mutta en valita! :D