Voiko mies oppia osoittamaan hellyyttä? Kokemuksia?
Oma mieheni ei nimittäin osaa sitä tehdä ja mietin, että onkohan sellainen taito edes opeteltavissa?
Kommentit (4)
Näin sillä perusteella että olen itse semmoinen juro, en juuri kaipaa hellyyden ruumiillista osoittamista paitsi seksissä ja jotenkin kummalta tuntuu ajatuskin että pitäisi jotain muuta oppia koska eihän tämä mikään ongelma ole vaan osa persoonaani. Meillä onneksi molemmat on samanlaisia eli ei niin lääppimisestä perusteta ;-)
Sitten paljastui ettei hän "osannut"! Eli kyllähän se on opeteltavissa. Nyt pusuttelee mua kaulalle, otsalle ja joskus jopa nenänpäähän.
voiko hellyyttä oppia, mutta sitä tuomalla lisää arkeenne voit edistää sen esiintulemisen miehestäsi.
Uskon että ei ole ihmistä / miestäkään, jolta ei löytyisi se hellä puoli.
Hankala sanoa, sillä oma mieheni osoittaa hellyyttä joka päivä ja on jopa hellyyden kipeä.
Toivotan onnea tässä hellyys pulmassanne.
Puhu miehesi kanssa asiasta!
Minun mieheni ei osaa osoittaa hellyyttä, hänelle kaikki kosketus on seksuaalista. Ihan pienten lasten kanssa voi fyysisesti leikitellä läheisestikin, mutta isompien kanssa sylissä pitäminen ja halaaminen ei tule vieläkään luontevasti, vaan hän joutuu muistuttamaan itseään että "näin isän pitää tehdä".
Hän on pahoillaan, ettei pysty spontaaniin hellyyteen, tietää että nauttisin siitä kovasti ja lapsillekin se olisi tietysti hyväksi.
Kyllä hänelläkin omat tykkäämisen osoittamisen tapansa on: poikamainen kiusaaminen ja töniminen yms. Hän on myös aidosti rakastava ja huolehtiva ja empaattinen, mutta ei pysty osoittamaan näitä sellaisilla tavoilla kuin kulttuurissamme on tapana.
Hän on kasvanut kodissa jossa ei hellyyttä osoitettu ja oli alkoholiongelmaa ja väkivaltaa. Minä ajattelen, että hänessa on jo lapsena mennyt pahasti rikki se kohta, joka saa ihmiset osoittamaan hellyyttä toisiaan kohtaan kosketuksin ja hellin sanoin.