Mun taapero on ollut 4kk päiväkodissa ja 7:ttä kertaa kipeänä. Kyllä rupeaa huumori loppumaan.
Että ketuttaa.. On ollut keuhkoputkentulehdusta, influenssaa, noroa, silmätulehdusta ja vatsatautia, Lisäksi muutama paha flunssa hengitystieinfektion kera. Kyllä mä osasin varautua siihen, että kun menen töihin ja lapsi hoitoon, tulee varmaan sairasteltua mutta tää nyt on jo ihan Sairasta. Ja tottakai ne tarttuu. Vuorotellen ollaan miehen kanssa kipeinä. Tällä kertaa on mun vuoro sairastaa. Huomenna lekuriin ja soitto pomolle. Korvatulehdusta tai kihomatoja odotellessa.
Kommentit (8)
tutkipa sivuilta.
Soita kunnan päivähoitotoimistoon ja vaadi tiedot MYÖS yksityisistä perhepäivähoitopaikoista. Pph:lla lapset ovat pienemmässä ryhmässä ja sairastavat vähemmän.
Ehdottomasti kannattaisi antaa päiväkotilapsille maitohappobakteereita.
esim. luontaistuotekaupan DDS+ lapsille 1kapseli päivässä on erittäin hyvä.
Toiseksi d-vitamiinia hiukan enemmän kuin virallinen suositus, lapsille esim. n. 30 mikrogrammaa.
Omega-3 ja 6. Rasvahappovalmisteista hyvä esim. Eskimo kids.
Sekä monivitaminiini. Hyviä esim. luontaistuotekaupan Strath, luonnon vitamiini, ei ole synteettinen kuten esim. multitabs.
Siinä perus asiat vastuskyvyn lisäämiseen unohtamatta terveellistä ruokavaliota eli einekset pois ja itse tehtyä ruokaa!
t. ravintoterapeutti
2,5v lähtee syksyllä myös päivähoitoon ja mua pelottaa että ensimmäinen puoli vuotta menee sairastaessa. Tähän mennessä kun ollaan säästytty kaikelta, mitä nyt nenä vuotanut ehkä pari päivää, niin pelkään että saadaan sitten kaikki korkojen kanssa kärsiä.
Mutta, kaipa se siitä rauhoittuu teilläkin ap. Tsemppiä.
Muutama vuosi sitten meillä oli ihan sama. Esikoinen aloitti hoitouran perhepäivähoitajalla ja ihan kiitettävästi sielläkin sairasteli, mutta varsinkin kuopuksen aloitus talvella reilu 1,5-vuotiaana oli tosi väsyttävää aikaa. En muista siitä talvesta muuta kun kamalan sairastelukierteen. Esikoinenkin sairasteli silloin tosi paljon ja me vanhemmat, mutta tarhassa aloittanut kuopus melkein jatkuvasti. Maitohappobakteereista ja D-vitamiinilisästä ei tuntunut olevan mitään apua. Tai ehkä ilman niitä olisi oltu vielä enemmän kipeinä.
Meillä ei ollut mitään "puolen vuoden päästä ei enää sairasteltu", koska pienestä asti oli infektioastmaa, mutta nyt kuopus on 5-vuotias ja on oikeasti helpottanut tosi paljon! Juuri mietin, että lääkärissä ollaan käyty viimeksi vuosi sitten, kun ennen siellä ravattiin jatkuvasti.
Lapsille suositus d-vitamiinista on 10 mg, sinä käsket antaa 30 mg.
Älä nyt ap tätä sekoboltsia usko.
Ehdottomasti kannattaisi antaa päiväkotilapsille maitohappobakteereita.
esim. luontaistuotekaupan DDS+ lapsille 1kapseli päivässä on erittäin hyvä.
Toiseksi d-vitamiinia hiukan enemmän kuin virallinen suositus, lapsille esim. n. 30 mikrogrammaa.
Omega-3 ja 6. Rasvahappovalmisteista hyvä esim. Eskimo kids.
Sekä monivitaminiini. Hyviä esim. luontaistuotekaupan Strath, luonnon vitamiini, ei ole synteettinen kuten esim. multitabs.
Siinä perus asiat vastuskyvyn lisäämiseen unohtamatta terveellistä ruokavaliota eli einekset pois ja itse tehtyä ruokaa!
t. ravintoterapeutti
lohduttaa, niin tämä kevät on ollu tosi pahat sairastelukevät kaiken ikäisillä, niin lapsilla kuin aikuisillakin.
Mutta tosiaan ne vitamiinit, maitohappobakteerit ja käsipesut kuntoon, niin se auttaa jo paljon. Mutta välillä on näitä vuosia, kun joka ikinen tauti sairastetaan ja mistään ei ole apua.
Parempia aikoja odotellessa...
Lapses hankkii parhaillaan yleistä bakteerikantaa. Ei se enää puolen vuoden päästä sairastele, ettekä tekään. Sen jälkeen se on immuuni suurinpiirtein kaikelle.