Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka paljon olet valmis satsaamaan rahaa lapsen kaverisynttäreihin/ kaveri?

Vierailija
29.04.2012 |

kun tuntuu että on kaikenlaisia heureka, loplop, gardenia, eläinpuisto... synttäreitä...

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta 6v joten ehkä tämän ikäiset eivät vielä niin paljon sitten syö. Mutta ei meillä yli satasta ole juhliin mennyt. Itse teen kaikki tarjoilut ja lisäksi tietysti sitten niitä sipsejä, karkkia sekä limua ja(kotitekoista) mehua. Ongintaan laitetaan tikkareita, lakuja tms ei mitään kalliita kaverilahjoja jotka ovat mielestäni ihan älyttömiä. Lahjatoiveita kysyville kavereiden vanhemmille olen aina sanonut että ei saa tuoda mitään kallista, pääasia että lapsi tulee juhliin. Toivetta on kunnioitettu ja lahjat olleet tosi kivoja pikkulahjoja.

En ymmärrä tätä kilpavarustelua mikä nykyään synttäreillä on, pitää olla peuhuluolaa ja kaverilahjaa. Sitten tulee tunne että myös lahjaksi on vietävä vähintään joku actionman kun juhliin laitetaan niin valtavasti rahaa. Jokin aika sitten olimme liikuntasynttäreillä jotka olivat n 20km päässä kotoa (kaikki asumme täällä samoilla kulmilla). Kuljetusta ei ollut joten siinä meni ilta kun kuskattiin jälkikasvua naapurikunnan puolelle syntymäpäiville. Kannatan kotisynttäreitä.

Vierailija
22/31 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on menty ihan perinteisellä linjalla: muutama kaveri kylään, tarjolla suolaista ja makeaa, ohjelmassa ollut mm. aarteenetsintää (jokaiselle oma kartta, aarre=pieni pussi jossa muutama tarra, muutama karkki, minipaketti rusinoita ja joku pikkujuttu kuten superpallo) ja askartelua. Ihan hitti on ollut se kun viime synttäreillä maalsin (muita hommia varten jo aiemmin hankituilla) kasvomaaleilla pienet koristekuvat kaikille :) Lapsi 7 v ja kaverisynttäreillä ollut 3-6 lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähempikin riittää. Jos tarjolla on vain muutamaa eri lajia, lapset syövät vähemmän. Itse tein viimeksi suolaiseksi palaksi ihan tavallisia leipiä pöytään ja kelpasivat lapsille todella hyvin. Tein vihanneksista kasvot leiville ja laitoin juustoa ja korppukinkkua. Makeana tarjottavana oli jäätelökioski, eli jokainen lapsi sai koota itselleen jäätelöannoksen. Jätskin lisäksi oli kinuski- ja lakritsikastiketta, strösseleita, kermavaahtoa, karkkeja ja pienet varjot. Aineksiin ja mehukattimehuun meni noin 30 euroa.

Onko lapsille ihan pakko syöttää sipsejä ja keksejä ja juottaa hampaat tuhoavia limsoja?

Vierailija
24/31 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähempikin riittää. Jos tarjolla on vain muutamaa eri lajia, lapset syövät vähemmän. Itse tein viimeksi suolaiseksi palaksi ihan tavallisia leipiä pöytään ja kelpasivat lapsille todella hyvin. Tein vihanneksista kasvot leiville ja laitoin juustoa ja korppukinkkua. Makeana tarjottavana oli jäätelökioski, eli jokainen lapsi sai koota itselleen jäätelöannoksen. Jätskin lisäksi oli kinuski- ja lakritsikastiketta, strösseleita, kermavaahtoa, karkkeja ja pienet varjot. Aineksiin ja mehukattimehuun meni noin 30 euroa. Onko lapsille ihan pakko syöttää sipsejä ja keksejä ja juottaa hampaat tuhoavia limsoja?

mutta nuo kurkku- ja porkkanatikkusynttärit ovat minusta naurettavia. Lapseni täyttää vuosia vain kerran vuodessa, silloin voin tarjoja koko kaveriporukalle limsaa, sipsejä, herkkuja jne. aivan määrättömästi. Yksi päivä vuodessa ei tuhoa kenenkään hampaita, sillä kaikki muuthan antavat voileipiä ja xylitol-purkkaa.

Aikuistenkaan synttäreillä aika harvoin on tarjolla pelkkää ruisleipää.

Vierailija
25/31 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta 6v joten ehkä tämän ikäiset eivät vielä niin paljon sitten syö. Mutta ei meillä yli satasta ole juhliin mennyt. Itse teen kaikki tarjoilut ja lisäksi tietysti sitten niitä sipsejä, karkkia sekä limua ja(kotitekoista) mehua. Ongintaan laitetaan tikkareita, lakuja tms ei mitään kalliita kaverilahjoja jotka ovat mielestäni ihan älyttömiä. Lahjatoiveita kysyville kavereiden vanhemmille olen aina sanonut että ei saa tuoda mitään kallista, pääasia että lapsi tulee juhliin. Toivetta on kunnioitettu ja lahjat olleet tosi kivoja pikkulahjoja. En ymmärrä tätä kilpavarustelua mikä nykyään synttäreillä on, pitää olla peuhuluolaa ja kaverilahjaa. Sitten tulee tunne että myös lahjaksi on vietävä vähintään joku actionman kun juhliin laitetaan niin valtavasti rahaa. Jokin aika sitten olimme liikuntasynttäreillä jotka olivat n 20km päässä kotoa (kaikki asumme täällä samoilla kulmilla). Kuljetusta ei ollut joten siinä meni ilta kun kuskattiin jälkikasvua naapurikunnan puolelle syntymäpäiville. Kannatan kotisynttäreitä.

joten on ihanaa, kun joku näkee vaivaa ja vuokraa vaikka liikuntahallin. Enkä ole vielä keksinyt yhtäkään sellaista itsetehtyä tarjottavaa, jonka raaka-aineet eivät maksa mitään. Miten kaikki itsetehty voi aina olla ilmaista?

Vierailija
26/31 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähempikin riittää. Jos tarjolla on vain muutamaa eri lajia, lapset syövät vähemmän. Itse tein viimeksi suolaiseksi palaksi ihan tavallisia leipiä pöytään ja kelpasivat lapsille todella hyvin. Tein vihanneksista kasvot leiville ja laitoin juustoa ja korppukinkkua. Makeana tarjottavana oli jäätelökioski, eli jokainen lapsi sai koota itselleen jäätelöannoksen. Jätskin lisäksi oli kinuski- ja lakritsikastiketta, strösseleita, kermavaahtoa, karkkeja ja pienet varjot. Aineksiin ja mehukattimehuun meni noin 30 euroa. Onko lapsille ihan pakko syöttää sipsejä ja keksejä ja juottaa hampaat tuhoavia limsoja?

mutta nuo kurkku- ja porkkanatikkusynttärit ovat minusta naurettavia. Lapseni täyttää vuosia vain kerran vuodessa, silloin voin tarjoja koko kaveriporukalle limsaa, sipsejä, herkkuja jne. aivan määrättömästi. Yksi päivä vuodessa ei tuhoa kenenkään hampaita, sillä kaikki muuthan antavat voileipiä ja xylitol-purkkaa.

Minun tyttöni on käynyt tänä lukuvuonna jo yhdeksän luokkakaverin synttäreillä. Teen muuten aikuistenkin synttäreille joskus leipiä tarjolle. Aina on kelvannut. Minä jätän tarjoamatta sipsit ja keksit siksi, että ne eivät ole edes hyvänmakuisia.

Vierailija
27/31 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niitä lastensynttäreitä on tiheästi (luokkakaverit, pihakaverit, sukulaiset, perhetutut, sisarukset) ja sen lisäksi muita juhlia (häät yms., vappu, joulu, juhannus jne jne) niin aika nopeasti tulee 1-2 herkkumättöpäivää kuukaudessa kun tarjolla on niin paljon kaikkea epäterveellistä kuin napa vetää JOS kaikilla on sama asenne ja tarjoilutyyli.

Vierailija
29/31 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalleimpia on olleet hoplop/keilaus ym paikoissa järjestetyt, mutta on meilläjärjestetty edullisempiakin synttäreitä, ihan kotona ja "perustarjoiluilla" edullisesti. Vähän tilanteesta ja lapsen omista toiveista riippuen.

Vierailija
30/31 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen jo järkyttynyt... :-(

Mulla on kuva yksien synttäreiden tarjoilupöydästä: -Juustonaksu 2 pussia, 5 e -Hot rod 2 pussia, 5 e -Dippejä 2 pussia, 2 e -Kermaviiliä 2 purkkia, 2 e -Kurkkuja 2 kpl, 2 e -Porkkanoita 0,5 kg, 1 e -Viinirypäleitä rasia, 3 e -Irtokarkkeja, 8 e -Karnevaalikeksejä, 3 e -Suklaajätskiä, 3 e -Marenkeja, 5 e -Täytekakku ainekset yhteensä max. 8 e. -Punaisia kertakäyttölautasia 3 e -Kertakäyttömukit 3 e -Lautasliinat 1 e -Limpsaa 6 e 60 e meni siis kattauksiin ja tarjoiluihin, ja muutama euro meni peleihin ja leikkeihin tarvittaviin reksiittoihin ja synttärikutsuihin. Sanoisin, että 8 e/juhlija on ihan maksimi, mitä menee. Vaivaa sitten senkin edestä.

eli jo pelkät juustonaksut maksavat Pristamssa 3.95/pussi. Sellainen mega. Meillä vastaava lista olisi: 2 pussia juustonaksuja 2 pussia perunalastuja 5 pussillista pieniä korvapuusteja 1 laatikko/pussi karnevaalikeksejä 1 laatikko domino-keksejä 1 laatikko suklaavohveleita 1 laatikko vadelmavohveleita 1 laatikko leipätikkuja 2 pakastekakkua 10 litraa limsaa Lisäksi itse leivotaan pizzakiekuroita tms. ja hankitaan koristeluun tarvikkeita. Kolme viikkoa sitten oli juhlat, kaikki meni ja olisi enemmänkin syöty. Koulun jälkeen 10v pojilla on kohtalainen nälkä.

Juhla on juhla, ei meillä pihistellä. Mietipä mitä määriä viinaa aikuiset vetävät omilla synttäreillään. Varmasti enemmän kuin tavispäivänä.

Vierailija
31/31 |
30.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoineen meni 300€

Tarkoittaako tuon kirjoittaja sille synttärisankarille annettua lahjaa, vai onko todella jossain tapana lahjoa VIERAITA?

Viisi€/vieras riittää varsinkin pienille tytöille, kymppi myös koulun jälkeen tulevillä nälkäisille isommille pojille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme