En ymmärrä noita käsityöblogeja
Lähinnä sitä miksi nähdä vaiva tehdä itse jotain minkä voi ostaa kaupasta. Minua sellainen huvittaa.
Ja useasti ne ovat aika rumia.
Kommentit (15)
niin on yäk
noloja
Siten minäkin ajattelen kyllä.
ap
Minuun on purrut vimma tehdä itse, kutomisesta alkoi, jatkui ompelemiseen ja siitä edelleen rautalankoihin.
Siitä saa kivasti itselleen tyydytystä kun saa jotain valmiiksi, varsinkin kierrätys periaatteena vaikka tehdä jotain uutta vanhoista vaatteista, siinä saa uniikin, mitä tarttee ja käyttää hyväkseen vanhat roippeet jotka muuten menis roskiin.
Minuun on purrut vimma tehdä itse, kutomisesta alkoi, jatkui ompelemiseen ja siitä edelleen rautalankoihin.
Siitä saa kivasti itselleen tyydytystä kun saa jotain valmiiksi, varsinkin kierrätys periaatteena vaikka tehdä jotain uutta vanhoista vaatteista, siinä saa uniikin, mitä tarttee ja käyttää hyväkseen vanhat roippeet jotka muuten menis roskiin.
Kun ne uniikit ovat yleensä aika tyylittömiä ja mauttomia.
ap
kamala vaiva kuvata ja laittaa nettiin kuvia itsestään. Ja ne on ihan samanlaisia kuin lehdissä muutenkin eli miksi nähdä tuo vaiva? Ja ne on useasti aika rumia.
ja joskus vaatteet ovat tosi onnistuneita ja jos eivät niin ainakin niihin liittyy muistoja : ) Eniten ihmettelen ihmisiä, jotka ostavat henkkarista tai gina tricotista tai vastaavista puljuista kympin karseita trikoorättejä, jotka räjähtävät käsiin muutaman pesun jälkeen. Ekologisuudesta viis.
Itse tykkään tosi paljon käsitöistä, mutta en kyllä koskaan innostuisi bloggaamaan ja esittelemään tuotoksiani. Monesti en ole tyytyväinen siihen mitä on tulossa ja puran koko homman. Niistä töistä jotka teen valmiiksi osa menee käyttöön (lähinnä omille ja läheisten lapsille) ja osa jää vaan lojumaan jonnekin. Se on kuitenkin se tekemisen ja valmiiksi saamisen ilo joka on suurin, ei niinkään se käyttötarkoitus ole tärkeä. Ei siis edes harmita, vaikka joku työ jää käyttämättä kokonaan. Itse asiassa en ole itse varmaan juuri ikinä käyttänyt mitään itse tekemääni, paitsi villasukkia.
Mä tekisin itse vaatteita jos osaisin. Saisin sellaisia kuin haluaisin. Aion tosin opetella tekemään jotain yksinkertaista lapselle.
Suosin mieluummin kierrätystä kuin uuden ostamista, siinäkin yksi syy. Itse tehden voi myös kierrättää materiaaleja.
aina mietin kaupassa, että miksi ostaa, kun osaa tehdä itsekkin. Tykkään kovasti ommella, virkata ja muitakin käsitöitä tehdä. Omat työni ovat ainakin laadukkaita ja ammattitaidolla tehtyjä. En kuitenkaan meinaa niitä koskaan käsityöblogissa alkaa esittelemään.
aina mietin kaupassa, että miksi ostaa, kun osaa tehdä itsekkin. Tykkään kovasti ommella, virkata ja muitakin käsitöitä tehdä. Omat työni ovat ainakin laadukkaita ja ammattitaidolla tehtyjä. En kuitenkaan meinaa niitä koskaan käsityöblogissa alkaa esittelemään.
Omasta mielestä ne ovat aina laadukkaita ja ammattitaidolla tehtyjä vaikka totuus olisikin aivan jotain muuta.
ap
Mutta käsitöitä tykkään tehdä. Ne on ne blogit ja niiden lukeminen, jota en ymmärrä. En jaksaisi kirjoittaa säännöllisesti julki mitä olen tehnyt ja miettiä tarkkaan, miten kirjoitan asian hienosti. Etenkään en jaksa lukea toisten blogeja, ei vaikka olisi kuinka mukava ihminen.
On aivan sama onko kyseessä ristipistotyö, veneen rakennus tai vaikka leipominen, niin käsillä tekemisestä saa paljon hyvää mieltä.
Ja usein itse tehty maksaa paljon enemmän, Ikeasta voi ostaa edullisen taulun&kehykset, lasikuituveneen saa alle tonnilla, ja jos kutoo villapaidan niin vastaavia saa Hennesiltä parilla kympillä millä ei yleensä saa edes lankoja kaupasta. Mutta jos itse tekee, saa siitä enemmän irti.
Jos ajatellaan vaikka liikuntaa: sitäkin voisi harrastaa kotona (lenkkeilisi lähialueella ja jumppaisi kotona) moni kuitenkin lähtee varta vasten kauemmas liikkumaan. Syitä on monia, jos vaikka nauttii uimisesta enemmän mitä kävelystä, niin pakko lähteä hallille koska harvoilla on uima-allas kotona jne.
tekemäni työt ovat hyviä :) Olen opiskellut vaatetusalaa 7 vuotta. Lisäksi harrastanut käsitöitä reilu 30 vuotta ja työkokemustakin on kertynyt vuosia. Joten uskallan sanoa, että työni on ammattitaidolla tehtyjä, sekä laadukkaita :D
T:11
Omasta mielestä ne ovat aina laadukkaita ja ammattitaidolla tehtyjä vaikka totuus olisikin aivan jotain muuta.
ap
tekemäni työt ovat hyviä :) Olen opiskellut vaatetusalaa 7 vuotta. Lisäksi harrastanut käsitöitä reilu 30 vuotta ja työkokemustakin on kertynyt vuosia. Joten uskallan sanoa, että työni on ammattitaidolla tehtyjä, sekä laadukkaita :D
T:11
ap
Se, että on opiskellut ei kerro kyllä yhtään mitään. Tunnen monia jotka ovat opiskelleet alalla ja työt ovat sekundaa ja jälki aivan hirvittävää.
ap
noloja