Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keliaakikon ehkä osallistuminen?

Vierailija
28.04.2012 |

Olemme menossa kavereille viettämään vappua ja paikalle saapuu aikamoinen kööri ystäväpiiriä. Nyyttikesti meiningillä mennään ja minä lupasin etttä teen munkkeja koko porukalle, muiden tuomisten lisäksi. Yhä edelleen keliaakikko ystävämme on kahden vaiheilla saapuuko vai ei. Yleensä on kunnia asiani että kun leivon niin kaikkien ruokavaliot on huomioitu ja että kaikille on jotain. mutta mutta Jos tämä keliaakikko ei ole vieläkään ilmoittanut että saapuuko vai ei niin en millään viitsisi huomenna alkaa väsämään gluteiinittomia munkkeja. harmittais hirmuinsesti se siivoaminen ja uusien purkkien avaaminen ja kahdet friteeraus öljyt jos niitä ei sit tarvitakkaan. Voisin sen ajan huomanna viettää kasvimaata laittaen ja lasten kanssa leikkien.

Eli olenkö törkeä jos jätän gluteiinittomat munkit tekemättä, ja hän saapuu paikalle eikä hänelle ole sit oikeanlaista tajottavaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarista saa ainakin gluteenittomia.

Vierailija
2/8 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käy ostamassa kaupasta hänelle jotain, jos sattuu ilmoittamaan että tuleekin paikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyisit, aikooko tulla ja jos vieläkin sanoo ettei tiedä, ilmoita sitten, että siinä tapauksessa et valmista niitä gluteenittomia munkkeja, koska et halua nähdä turhaa vaivaa, jos hän ei vaikka tulekaan. Hän varmaankin tämän ymmärtää.

Vierailija
4/8 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voithan halutessasi (jos keliaakikko on vieläkin epävarma) ostaa hänelle jotain muuta gluteenitonta makeaa kaupasta.

Tosin en ihan ymmärtänyt, miksi tarvitsisit kaksia friteerausöljyä, jos paistat myös gluteenittomia munkkeja. Paista öljyssä ensin ne gluteenittomat, ja sen jälkeen voit paistaa samassa öljyssä tavalliset munkit. (Toisinpäin ei tietenkään voi tehdä, koska tavallisista munkeista voi jäädä gluteenia paistoöljyyn.)

Vierailija
5/8 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

gluteenittomat munkit on muuten aika hirveitä!

Vierailija
6/8 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hänen olisi parasta tuoda itse oma syötävänsä, saisi silloin ainakin sopivaa.

Vierailija
7/8 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerta osallistuminen on epävarmaa niin ei sinun tarvitse stressata parin gluteenittoman munkin vuoksi. Keliaakikko osaa joka tapauksessa elää sairautensa kanssa eikä varmasti pahastu jos ihan joka sorttia ruokaa ei löydy gluteenittomana. Voithan pahoitella asiaa jos hän tulee paikalle.

Olen itse keliaakikko ja arvostan kyllä suuresti jos joku jaksaa nähdä minun tähteni vaivaa, mutta en todellakaan sitä ihmisiltä odota enkä pahastu vaikkei gluteenitonta vaihtoehtoa löydy.

Vierailija
8/8 |
28.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos paikalla on paljon ihmisiä ja paljon tarjottavaa, eivät kaikki ihmiset edes ota kaikkea. Vaikka ystäväsi tulisi paikalle, ei hän välttämättä edes söisi munkkeja. Itse ostaisin lisäviemisiksi jotain kaikille sopivia gluteiinittomia keksejä tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme